اندروید باکس و راهنمای خرید آن

اندروید باکس یک محصول جذاب و جدید می باشد که باعث می شود تلویزیون های قدیمی که فاقد سیستم عامل می باشند و از تکنولوژی قدیمی برخوردارند، دارای سیستم عامل اندروید شوند.

در مقاله ی قبلی، اشاره ای کامل به اندروید باکس کردیم و آن را به شما کاربران عزیز، ارائه دادیم. حال نوبت آن رسیده است که بدانیم برای خرید این محصول، باید به چه نکاتی توجه کرد و از چه دستور العمل هایی پیروی کرد. در این مقاله می خواهیم راهنمای خریدی جامع از این محصول را به شما منتقل نماییم.

اگر علاقه مند به خواندن چنین مقاله ای می باشید، حتما تا انتهای این مقاله که توسط تیم سیراف کالا تهیه و تنظیم شده است، همراه ما باشید.

چرا باید از اندروید باکس استفاده نماییم ؟

اگر تصمیم دارید گوشی هوشمند اندرویدی خود را به تلویزیون قدیمی خود متصل نمایید یا از امکاناتی همچون دستیابی به اینترنت توسط تلویزیون و تماشای فیلم و سریال های جدید به صورت مستقیم از تلویزیون، بهره مند شوید، باید اقدام به خرید دستگاهی به نام اندروید باکس نمایید.

نمایی از اندروید باکس تسکو - اندروید باکس و راهنمای خرید آن
نمایی از اندروید باکس تسکو

در خرید این محصول نیز باید نکته هایی را رعایت کرد. برای مثال کیفیت تلویزیون، تاثیر بسزایی در اجرای هر چه بهتر این دستگاه دارد. به عنوان مثال دیگر، می توان به این مورد اشاره کرد که در صورتی که بخواهید این محصول را برای بازی، تهیه نمایید، باید بدانید که آیا تلویزیون شما، دارای قدرت کافی برای اجرای آن به وسیله ی اندروید باکس می باشد یا خیر.

در هنگام خرید اندروید باکس باید به چه مواردی توجه داشته باشیم ؟

1- پردازنده ی به کار رفته

مهم ترین قطعه ای که در محصولات الکترونیکی به کار رفته است، پردازنده ی آن می باشد که حکم فرمانروا را درون محصول بر عهده دارد. اگر می خواهیم انتظاراتی را که در هنگام اجرای فرامین دستگاه اجرا نماید را بررسی نماییم، باید به سراغ پردازننده برویم و آن را بررسی نماییم که آیا این قطعه، از قدرت کافی برخوردار است یا خیر.

پیشنهاد سیراف کالا به شما کاربران، این می باشد که پردازنده ای بخرید که حداقل دارای 4 هسته با فرکانس 1.5 گیگاهرتز باشد تا بتواند به خوبی اجرا شود و عملکرد مطلوبی را به نمایش بگذارد.

2- میزان فضای ذخیره سازی

بعد از تراشه یا پردازنده، میزان فضای ذخیره سازی نیز بسیار مهم است. معمولا در اندروید باکس ها، فضایی نیز تعبیه شده است تا بتوان به راحتی و به وسیله ی حافظه ی خارجی، این فضای ذخیره سازی را تا حد زیادی افزایش داد. با این حال، تیم سیراف کالا توصیه می نماید که دستگاهی را خریداری نمایید که از حداقل 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی، پشتیبانی نماید.

ادامه ی عوامل مهم و تاثیر گذار بر خرید این دستگاه

3- اتصالات و پورت ها

اتصالات نیز بسیار مهم می باشند. برای مثال دستگاهی که گیرنده ی بلوتوث دارد، باید حداقل دو پورت USB داشته باشد. همچنین اگر این پورت ها از نوع USB 3.0 باشند بهتر است؛ زیرا سرعت انتقال اطلاعات در این سری از پورت ها، بیشتر می باشد.

4- ویژگی های ویدیویی و نمایشگری

این مورد شاید اندکی از موارد فوق، پیچیده تر باشد. بگذارید با یک مثال این موضوع را بهتر توضیح دهیم. فرض کنید قصد دارید به وسیله ی استریم کردن با HDMI یک محتوا را تماشا نمایید. اگر این محتوا 4K باشد حتما نیاز دارید که از HDMI 2.0 استفاده نمایید. بنابراین اگر دستگاهی که انتخاب کرده اید از این قابلیت برخوردار نباشد، نمی توانید محتوای مورد نظر خود را با کیفیت مطلوب، تماشا نمایید.

5- سیستم عامل

مانند تلفن های هوشمند که دارای سیستم عامل های گوناگون و پیشرفته می باشند، اندروید باکس ها نیز از اندروید تی وی او اس بهره می برد. بنابراین لازم است در هنگام انتخاب محصول، دستگاهی را انتخاب نماییم که از اندروید و سیستم عامل مناسبی بهره برده باشد و امکان شخصی سازی به وسیله ی کاربر نیز مهیا باشد.

پیشنهاد سیراف کالا این است که در هنگام خرید محصول، توجه کنید که سیستم عامل آن، اندروید 6 و بالاتر باشد.

توجه به سیستم عامل و نسخه ی آن در خرید اندروید باکس، بسیار مهم است 1024x384 - اندروید باکس و راهنمای خرید آن
توجه به سیستم عامل و نسخه ی آن در خرید اندروید باکس، بسیار مهم است

سایر مشخصات

– بلوتوث

داشتن بلوتوث، از امکانات جذاب این دستگاه ها می باشد که می توان از آن به عنوان انتقال فایل ها بین محصول و گوشی، استفاده کرد.

-پشتیبانی از گوگل پلی

بسیاری از برنامه های قابل نصب بر روی اندروید باکس، باید از گوگل پلی دریافت شوند. بنابراین اگر این محصول از این برنامه پشتیبانی نکند، نمی توان این اپلیکیشن ها را بر روی آن نصب کرد.

– داشتن گیرنده ی دیجیتال

امکان گیرنده ی دیجیتال، باعث می شود کاربر به راحتی بتواند شبکه های مختلفی را دریافت نماید و برای استفاده از آن، مجبور به استفاده از دیگر وسایل جانبی، نشود.

– سیم کارت

برخورداری از نصب سیم کارت نیز یکی دیگر از مشخصات این محصول می باشد که می توان بوسیله ی آن، به اینترنت متصل شد و از امکانات آن، استفاده کرد.

جمع بندی نهایی درباره ی اندروید باکس

اگر در محیط خود، یک تلویزیونی دارید که از تکنولوژی قدیمی برخوردار است و نمی توان آن را به اینترنت متصل کرد، پیشنهاد می کنیم از محصولی به نام اندروید باکس، دیدن نمایید. این محصول می تواند تلویزیون های قدیمی را به اینترنت متصل نماید.

به وسیله ی این محصول، قادر خواهید بود تلویزیون قدیمی خود را هوشمند نمایید - اندروید باکس و راهنمای خرید آن
به وسیله ی این محصول، قادر خواهید بود تلویزیون قدیمی خود را هوشمند نمایید

علاوه بر امکان فوق، ویژگی های بسیار جذابی مانند اتصال گوشی به تلویزیون نیز وجود دارد که به وسیله ی اندروید باکس، امکان پذیر می باشد.

در آخر امیدواریم از خواندن این مقاله در سیراف کالا، لذت برده باشید و این مقاله، توانسته باشد یک راهنمای کامل و قدرتمند در زمینه ی خرید اندروید باکس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید