اندروید باکس چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

شاید تا به حال نام اندروید باکس را شنیده اید ولی ندانید کاربردش چیست و در چه وسایلی، کاربرد دارد.

امروزه بسیاری از وسایل های هوشمند نظیر تلفن همراه، تلویزیون، یخچال های هوشمند و سایر وسایل، به سیستم عامل مجهز شده اند و بسیاری از آن ها، دارای سیستم عامل معتبر و معروف اندروید، می باشند.

با گسترش فضای دسترسی به اندروید، امروزه بسیاری از سیستم های قدیمی که فاقد سیستم عامل می باشند، از بازار اصلی خارج شده اند اما با روی کار آمدن اندروید باکس، به راحتی می شود وسایلی که فاقد سیستم عامل اندروید می باشند را به این تکنولوژی، مجهز کرد.

1 4 300x300 - اندروید باکس چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
نمونه ای از دستگاه اندروید باکس

در ادامه بیشتر با کارایی این دستگاه هوشمند آشنا می شویم و به طور کامل، درباره ی جزئیات آن، مطلع می شویم. لطفا تا پایان این مطلب، همراه سیراف کالا باشید.

اندروید باکس ( Android Box ) چیست؟

اندروید باکس همانطور که از اسمش پیداست، دستگاهی می باشد که امکان ارائه ی محیط اندرویدی را برای کاربر، مهیا می کند. این بستر بر روی تلویزیون قابل نصب می باشد.

همانطور که پیشتر گفته ایم، گسترش و محبوبیت اندروید، بر هیچ شخصی پوشیده نمی باشد و این سیستم عامل، روز به روز محبوب تر از گذشته می شود. بنابراین لازم است که سیستم های قدیمی خود را مجهز به این سیستم عامل محبوب، در بیاوریم.

بنابراین می توانید با تهیه ی اندروید باکس که در قالب یک تی وی باکس می باشد، به این مهم دسترسی داشته باشید.

حال که درباره ی ماهیت این دستگاه صحبت کرده ایم، سوال پیش می آید که ویژگی و فواید این دستگاه چه می باشد و به چه علت، باید برای خرید آن اقدام نماییم؟

ویژگی های اندروید باکس

امکاناتی که این دستگاه برای شما فراهم می آورد، زیاد و مفید می باشد و به اندازه ای ارزشمند می باشد که می توانید برای دریافت و خرید آن، اقدام نمایید. در زیر به برخی از ویژگی های این دستگاه، اشاره شده است:

  • پخش آنلاین

به وسیله ی اندروید باکس، قادر خواهید بود به شبکه ی wifi متصل شوید و هرگونه محتوای آنلاینی را که قصد دیدن آن را دارید، بدست بیاورید و به تماشای آن، بپردازید.

  • تماشای مسابقات ورزشی به صورت زنده

بسیاری از افرادی که قصد تماشای مسابقات ورزشی به صورت زنده را دارند، علاقه مند به تهیه ی اندروید باکس می باشند؛ زیرا این دستگاه قادر است شبکه های ورزشی که مسابقات را به صورت زنده پوشش می دهد، دریافت کرده و آن ها را برای مخاطب، پخش نماید.

2 4 300x200 - اندروید باکس چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
ارائه ی محتوا بر روی بستر تلویزیون توسط اندروید باکس
  • تماشای فیلم و سریال

شاید یکی از اصلی ترین ویژگی ها و دلایل خرید این دستگاه، امکان تماشای آنلاین فیلم و سریال های جدید باشد. امکان تماشای این دسته از محتوا ها بر روی بستر شبکه ی خانگی، امکانی فوق العاده می باشد که این دستگاه بر روی تلویزیون های نسل قبل، ایجاد می نماید.

  • پخش موسیقی

شما می توانید به راحتی وارد سایت یا رسانه ی موسیقی مورد علاقه ی خود شوید و از طریق آن، به شنیدن موزیک های جدید یا مورد علاقه ی خود، بپردازید. همچنین امکان جستجو در میان انبوهی از موسیقی ها نیز برای مخاطب، در دسترس می باشد.

سایر ویژگی ها

از دیگر ویژگی هایی که این دستگاه دارد، می توان به وب گردی و انجام بازی اشاره کرد. بسیاری از افراد تلویزیون را برای داشتن صفحه نمایش بزرگ، مناسب وب گردی می دانند اما عدم وجود سیستم عامل اندروید، این امکان را از آن ها ربوده است.

بنابراین این دسته از افراد، می توانند با تهیه ی اندروید باکس و اتصال آن به تلویزیون، از امکان وب گردی نیز بهره مند شوند.

همچنین آن دسته از نوجوانان و جوانانی که قصد بازی دارند نیز می توانند از این دستگاه استفاده نمایند؛ زیرا سیستم عامل اندروید، این امکان را برای آن ها به وجود آورده است که بتوانند بازی های مورد علاقه ی خود را روی این دستگاه نصب کنند و لحظاتی شادی را برای خود، به وجود بیاورند.

آیا اندروید باکس در ایران کاربردی دارد؟

همانطور که اعلام شد، سیستم عامل اندروید، در سطح دنیا گسترده شده و کمتر کشوری می باشد که از این فناوری، آگاهیت نداشته باشد. بنابراین این تکنولوژی، وارد کشور ما نیز شده است.

حال سوال پیش می آید که آیا این دستگاه در ایران نیز کاربردی دارد یا مانند بسیاری از وسایل هوشمند امروزی، با تحریم ها فاقد هرگونه ارزشی می باشد؟

3 4 300x129 - اندروید باکس چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
کنترل این دستگاه توسط ریموت، انجام می شود

امروزه بسیاری از سایت های ایرانی، پر طرفدار شده اند و کاربران زیادی آن ها را دنبال می کنند. برای مثال سایت هایی مانند آپارات، فیلیمو و نماوا، کاربران زیادی دارند و عمده ی آن ها، علاقه مند به تماشای محتوا بر روی بستر تلویزیون می باشند.

حال اگر تلویزیون آن ها از سیستم عامل پشتیبانی نکند، می توان به خرید و نصب اندروید باکس به تلویزیون، این مشکل اساسی را، حل کرد.

جمع بندی نهایی

یک ویژگی بسیار مهمی که اعلام آن را به انتهای این بحث واگذار کردیم، این می باشد که به وسیله ی اندروید باکس، به صورت محسوس در هزینه های خود، صرفه جویی زیادی می نمایید.

علت آن نیز این می باشد که برای تهیه ی تلویزیون دیجیتال و هوشمند، باید هزینه های زیادی را انجام دهید و شاید در پایان نیز، شخصی سازی آن باب میلتان نباشد یا در حال حاضر تلویزیونی در اختیار دارید که فاقد سیستم عامل می باشد و برای تهیه ی چنین تلویزیونی، به وقت و هزینه ی زیادی، نیاز دارید.

به همین علت، تهیه ی اندروید باکس، بسیار اقتصادی تر می باشد و می توانید در هزینه ها، صرفه جویی زیادی انجام دهید.

امروزه شرکت ها زیادی این دستگاه را تولید و در بازار عرضه می نمایند. بنابراین لازم است قبل از خرید آن، تحقیقات لازم را انجام دهید و از کیفیت دستگاه خریداری شده، اطمینان کامل را کسب نمایید.

4 4 300x300 - اندروید باکس چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
این دستگاه به وسیله ی کابل HDMI به تلویزیون متصل می شود

موضوع آخر؛ اندروید باکس چگونه نصب می شود؟

نصب این دستگاه بسیار آسان است. این دستگاه مانند یک ورودی به وسیله ی کابل HDMI به تلویزیون شما متصل می شود و با روشن کردن آن، می توانید به راحتی از این دستگاه استفاده نمایید.

البته ذکر این نکته الزامی می باشد که برای دسترسی به تمام امکانات اعلام شده، نیاز به دسترسی اینترنت دارید تا دستگاه بتواند بستر مناسب برای ویژگی های خود را در اختیار شما قرار دهد.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید