از صفر تا صد آیفون 13 پرو مکس

مقدمه

اپل سالانه گوشی های جدید و بروز خود را معرفی می کند و این موضوع در سال 2021 نیز ادامه پیدا کرد. در 24 سپتامبر 2021، اپل از 3 گوشی جدید خود تحت عناوین آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس رونمایی کرد. پرچمدار گوشی های آیفون در این رویداد، آیفون 13 پرو مکس می باشد. این گوشی خارق العاده، با مشخصات بسیار قدرتمندی که دارد، بسیار مورد توجه علاقه مندان به این برند قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده است گریزی به مشخصات این گوشی داشته باشیم و از نمای نزدیکتر، این گوشی را بررسی کنیم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات پیرامون این موضوع می باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

01 - از صفر تا صد آیفون 13 پرو مکس
نمایی از طراحی فوق العاده آیفون 13 پرو مکس

اطلاعات اولیه درباره آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13 پرو مکس، پرچمدار قدرتمند اپل در سال 2021 بوده است. این گوشی در ابعاد 160.8 در 78.1 در 7.7 میلی متر طراحی شده است. وزن این گوشی به 240 گرم می رسد. قاب جلویی و قاب پشتی این گوشی مجهز به گوریلا گلس بوده و فریم موجود در گوشی نیز از استیل طراحی شده است. این گوشی در دو بخش تک سیم کارت و دو سیم کارت وارد بازار شده است. اپل موفق شده است برای این گوشی، گواهینامه IP68 را دریافت کند. این گواهینامه باعث می شود این گوشی تا عمق 6 متر و به مدت 30 دقیقه، در آب دوام بیاورد.

پس از بررسی بدنه گوشی، وارد بخش صفحه نمایش این گوشی می شویم. این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.7 اینچی می باشد. این صفحه نمایش از نوع Super Retina XDR OLED بوده و توانایی های زیادی دارد. نرخ بروزرسانی 120 هرتز، یک ویژگی بسیار هیجان انگیز در این گوشی به شمار می رود. حداکثر روشنایی 1000 نیت، دالبی ویژن، HDR10 و رزولوشن 1284 در 2778 پیکسل، از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش به شمار می روند.

بخش نرم افزاری و سخت افزاری

در بخش نرم افزاری آیفون 13 پرو مکس، شاهد قرار گیری سیستم عامل iOS 15 می باشیم. البته که این سیستم عامل قادر خواهد بود خود را به آخرین نسخه از سیستم عامل، بروز کند. در بخش سخت افزاری، اپل تراشه A15 Bionic را در این گوشی قرار داده است. این تراشه 5 نانومتری، قدرت بی نظیری به گوشی می دهد. همچنین در بخش گرافیکی نیز شاهد قرار گیری تراشه Apple GPU 5 هسته ای می باشیم که بسیار هیجان انگیز و پرتوان می باشد. اپل برای این گوشی، از رم 6 گیگابایتی استفاده کرده است. همچنین حافظه های داخلی 128، 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایتی برای آیفون 13 پرو مکس، در دسترس است.

02 1024x1024 - از صفر تا صد آیفون 13 پرو مکس
این گوشی به وسیله شارژر وایرلس یا مگ سیف نیز شارژ می شود

ماژول دوربین آیفون 13 پرو مکس

اپل برای ماژول دوربین آیفون 13 پرو مکس، از 3 لنز 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است. نخستین لنز این گوشی از نوع واید بوده و به ویژگی هایی نظیر Dual Pixel PDAF و Sensor-Shift OIS مجهز است. دومین دوربین این مجموعه، از نوع تله فوتو بوده و به ویژگی هایی نظیر PDAF، OIS و زوم 3 برابری اپتیکال، مجهز است. سرانجام لنز سوم این مجموعه، از نوع اولتراواید بوده و به ویژگی PDAF، مجهز است. البته که سنسور TOD 3D Lidar یا عمق سنج نیز در این گوشی قرار دارد و به خوبی فعالیت می کند. فیلم برداری و عکس برداری در این گوشی به بهترین شکل ممکن انجام می شود. فیلمبرداری با کیفیت 4K و حالت Cinematic Mode و عکس برداری در حالت های پانوراما و … از جمله این موارد می باشند.

در بخش سلفی آیفون 13 پرو مکس، شاهد قرار گیری لنز 12 مگاپیکسلی دیگری می باشیم. این لنز از نوع واید بوده و به سنسور Biometrics و عمق سنج مجهز است. با این لنز نیز می توانید ویدیو های 4K ضبط نمایید و از کیفیت بدست آمده، لذت ببرید.

سایر مشخصات آیفون 13 پرو مکس

در آیفون 13 پرو مکس، مانند نسل های قبلی این گوشی، خبری از جک 3.5 میلی متری هندزفری نمی باشد. در واقع استفاده کنندگان از این گوشی، باید به وسیله پورت لایتنینگ موجود، از هندزفری استفاده نمایند. اسپیکر های استریو توسط اپل در این گوشی تعبیه شده است تا کیفیت و زیبایی صدا، به اوج خود برسد. این گوشی دارای نسخه 802.11 وای فای بوده و نسخه ی بلوتوث آن نیز 5 می باشد. برای شارژ کردن گوشی نیز باید از یک کابل لایتنینگ مخصوص آیفون استفاده نمایید.

اپل برای بازکردن این گوشی، از یک فیس آیدی در بخش ناچ این گوشی بهره برده است. در واقع فیس آی دی آیفون 13 پرو مکس، بسیار دقیق و سریع بوده و می تواند به خوبی صورت شخص استفاده کننده را حتی از پشت عینک، کلاه و ماسک تشخیص دهد.

اپل برای این گوشی، از یک باتری قدرتمند 4352 میلی آمپر بر ساعت استفاده کرده است. البته برای این حجم از باتری، یک شارژر 27 واتی قدرتمند نیز تعبیه شده است که می تواند این حجم از باتری را در 30 دقیقه، به میزان 50 درصد شارژ نماید. علاوه بر این، این گوشی از مگ سیف یا شارژر وایرلس نیز پشتیبانی می کند. البته این مورد به صورت جداگانه و با پرداخت هزینه ای، قابل تهیه می باشد.

03 1024x731 - از صفر تا صد آیفون 13 پرو مکس
رنگ سبر آلپاین، جدیدترین رنگ موجود در این گوشی زیبا می باشد

اپل برای آیفون 13 پرو مکس، از رنگ های گرافیت، طلایی، نقره ای، آبی سیرا و سبز آلپاین استفاده کرده است. هر شخص می تواند متناسب با سلیقه خود، اقدام به خرید هر کدام از این رنگ ها نماید. اپل برای این گوشی در نسخه ی پایه، قیمت 825 دلار را تعیین کرده است.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، اپل برای گوشی پرچمدار خود یعنی آیفون 13 پرو مکس، ویژگی های بسیاری زیادی قرار داده است. در واقع استفاده از این گوشی به عنوان آخرین محصول تولید شده اپل تاکنون، حس بسیار خوبی را به استفاده کننده می دهد. به دلیل یکپارچه بودن مجموعه اپل، می توانید با خرید این گوشی و سایر تجهیزاتی که اپل تولید کرده است، از یک مجموعه بی نظیر و فوق العاده، بهره مند شوید.

در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید و سودمندی را برای شما مخاطبین عزیز، ارائه کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید