هواوی میت بوک D14 زیر ذره بین بررسی

چند سالی است که شرکت هواوی به جمع برند های تولید کننده ی لپ تاپ پیوسته و از این زمان تاکنون، این برند محصولات متنوع ویندوزی را راهی بازار کرده است. البته این تولیدات در یک الی دو سال اخیر سرعت بیشتری پیدا کرده است و در این مقاله، تیم سیراف کالا به بررسی لپ تاپ هواوی میت بوک D14 پرداخته است.

لپ تاپ های سری D هواوی دارای حاشیه ی کمی می باشند و با بدنه ی آلومینیومی که دارند، زیبایی خود را بیش از هرچیزی به رخ استفاده کنندگان کشیده اند.

اگر علاقه دارید تا راجع به لپ تاپ هواوی میت بوک D14 بیشتر بدانید و با مشخصات آن آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم این مقاله از سیراف کالا را به هیچ وجه از دست ندهید. با ما همراه باشید.

طراحی ساده و در عین حال شیک این لپ تاپ 1024x601 - هواوی میت بوک D14 زیر ذره بین بررسی
طراحی ساده و در عین حال شیک این لپ تاپ

طراحی و کیفیت ساخت هواوی میت بوک D14

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، این لپ تاپ از آلومینیوم ساخته شده تا ظاهری جذاب و دلربا داشته باشد. این لپ تاپ در 2 رنگ خاکستری و نقره ای تولید شده و به این رنگ ها، راهی بازار شده است.

وزن هواوی میت بوک D14 1.38 کیلوگرم می باشد و ضخامت آن نیز به 15.9 میلی متر رسیده است. در بخش اتصالات و درگاه های این لپ تاپ، شاهد یک پورت از USB Type A که از نوع USB 2.0 می باشد، یک جک هدفون 3.5 میلی متری، یک پورت USB Type C برای شارژ لپ تاپ، یک پورت HDMI ، یک پورت USB Type A از نوع USB 3.0 و یک USB Type C برای اتصال موبایل می باشیم.

به طور کلی در طراحی این لپ تاپ، بیشتر از عنصر سادگی استفاده شده است و در کنار بدنه ی با کیفیت، می توان یک طراحی مناسب را در ذهن خود ترسیم کرد.

صفحه نمایشگر هواوی میت بوک D14

در اسم این لپ تاپ، از عدد 14 استفاده شده و آن، راهنمایی برای رسیدن به ابعاد صفحه نمایش می باشد. بله هواوی در این لپ تاپ، از یک صفحه نمایش 14 اینچی استفاده کرده است که البته نوع آن بهترین پنل مورد استفاده هواوی در لپ تاپ های خود نمی باشد و این شرکت برای این لپ تاپ، از نمایشگری مقرون به صرفه تر استفاده کرده است.

نسبت تصویری که در هواوی میت بوک D14 قابل مشاهده است، 16:9 می باشد و رزولوشن تولیدی آن نیز به 1080 در 1920 پیکسل می رسد. در این صفحه نمایش، رنگ ها به وضوح قابل مشاهده است و کنتراست خوبی نیز وجود دارد.

نسبتی که در این صفحه نمایشگر نسبت به بدنه وجود دارد، عدد 84 درصد می باشد که عددی مناسب و بالا می باشد.

وجود اثر انگشت در این لپ تاپ، از ویژگی های مثبت آن می باشد - هواوی میت بوک D14 زیر ذره بین بررسی
وجود اثر انگشت در این لپ تاپ، از ویژگی های مثبت آن می باشد

بخش سخت افزاری

در هواوی میت بوک D14 از پردازنده ی نسل دهم اینتل Core i5 استفاده شده است. در واقع نام این پردازنده، Intel Core i5 10210U می باشد که دارای 4 هسته با سرعت پردازش 2.09 گیگاهرتز می باشد.

به طور کلی عملکرد این تراشه در هنگام کار های سنگین، بسیار مناسب می باشد و می تواند با سرعت بالا، کیفیت مناسبی را به ارمغان بیاورد.

همچنین در کنار این تراشه، پردازشگر گرافیکی NVIDIA MX250 قرار دارد که جزء پردازنده های گرافیکی میان رده می باشد.

هواوی همچنین در کنار این مشخصات، از رم 8 و 16 گیگابایت برای این محصول استفاده کرده است که کاربر می تواند در هنگام خرید، با توجه به نیاز خود، یکی از این دو مقدار را انتخاب نماید. حافظه ی داخلی موجود برای این لپ تاپ نیز 512 گیگابایت و از نوع SSD می باشد که می تواند سرعت انجام فرامین را تا حد زیادی بالا ببرد.

باتری هواوی میت بوک D14

برای این لپ تاپ، از یک باتری 56 وات ساعتی استفاده شده است که توسط یک شارژر 40 واتی، شارژ می شود. این باتری می تواند پردازنده ی 15 واتی لپ تاپ را به خوبی و با سرعت شارژ نماید و از این بابت، مشکلی گریبان گیر استفاده کننده نخواهد بود.

هواوی اعلام کرده است که به راحتی این دستگاه می تواند تا 7 ساعت شارژ داشته باشد.

نمایی از هواوی میت بوک D14 - هواوی میت بوک D14 زیر ذره بین بررسی
نمایی از هواوی میت بوک D14

کیبورد و تاچ پد

هواوی در این لپ تاپ، از کیبورد و تاچ پد نسل قبل استفاده کرده است. به عبارتی می توان گفت که هرگز نباید به ترکیبی که برنده است، دست زد. با توجه به موفقیتی که هواوی در نسل های قبلی این لپ تاپ در بخش کیبورد و تاچ پد بدست آورده است، لزومی به تغییر در این بخش ندیده است و به همین علت، این بخش مشابه نسل های قبلی می باشد.

تاچ پد هواوی میت بوک D14 به قدری بزرگ می باشد که به راحتی می توانید کارهای خود را انجام دهید و لذت استفاده از آن را ببرید.

بخش کیبورد این لپ تاپ نیز در نهایت نرمی تولید شده است و به راحتی می توانید هرگونه شرایطی برای تایپ را روی آن، اعمال کنید.

طی بررسی های صورت گرفته در منابع خارجی و داخلی، این کیبورد از بهترین کیبورد های لپ تاپ های بازار می باشد که در عین کیفیت، دقت و سرعت کافی را نیز به همراه دارد. از نکات جالب این کیبورد نیز می توان به قرارگیری دکمه ی اثر انگشت در کنار آن در بخش سمت راست، اشاره کرد.

کیبورد جذابی که هواوی در مقایسه با نسل قبل، به آن دست نزده است 1024x1024 - هواوی میت بوک D14 زیر ذره بین بررسی
کیبورد جذابی که هواوی در مقایسه با نسل قبل، به آن دست نزده است

جمع بندی نهایی

اگر در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید، حتما می دانید که لپ تاپ های ویندوزی در بازار زیاد می باشند و انتخاب برای چنین استفاده کنندگانی، بسیار سخت می باشد.راهنمای خرید لپ تاپ را میتوایند از این قسمت مطالع کنید.

لپ تاپ هواوی میت بوک D14 از جمله لپ تاپ هایی می باشد که دارای محیط ویندوزی، طراحی جذاب، سخت افزار مناسب و باتری قدرتمند می باشد و می تواند انتخاب بسیاری از افراد در این زمینه باشد.

این لپ تاپ به اندازه ی کافی ویژگی های مناسب و جذاب دارد و به همین علت، می تواند در لیست لپ تاپ های مناسب خرید برای هر شخصی باشد.

در آخر، امیدواریم از خواندن مقاله لپ تاپ هواوی میت بوک D14 که توسط تیم سیراف کالا تهیه شده است، لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید