راهنمای جامع برای تجربه ی خرید لپ تاپ

مقدمه ای بر راهنمای جامع خرید لپ تاپ

امروزه کاربرد و ضروری بودن استفاده از لپ تاپ در تمام امورات بر کسی پوشیده نیست. از کوچکترین کارها گرفته تا پیچیده ترین آن ها، با لپ تاپ به سهولت قابل انجام می باشد و این موضوع باعث شده تا لپ تاپ ها بیشتر از همیشه، در معرض توجه کاربران قرار گیرد. به دلیل مهم بودن کاربرد این دستگاه ها، خرید لپ تاپ نیز سختی های خاص خود را دارد.

هر شخصی بنا به نیاز و دسته بندی موضوعی، می تواند در خرید لپ تاپ، مدل های گوناگونی را سفارش دهد. بنابراین لازم است حتما قبل از خرید لپ تاپ، به خوبی از جزئیات خرید این دستگاه آشنا شویم و بدانیم که برای نیاز خود، باید کدام بخش از مشخصات این دستگاه را کنکاش کنیم.

1 18 300x159 - راهنمای جامع برای تجربه ی خرید لپ تاپ
باید حتما قبل از خرید لپ تاپ، تحقیقات لازم را انجام دهیم

در این مقاله سعی شده از جزئی ترین موارد تا کامل ترین آن را مورد بررسی قرار دهیم و چیزی از قلم نیفتند. امیدواریم مخاطب با خواندن مقاله ی راهنمای جامع خرید لپ تاپ، بتواند نیاز هایش را در سطح این موضوع، مرتفع سازد.

لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مواردی که باید در خرید لپ تاپ، بررسی نماییم

  • هزینه

هزینه در کشوری مانند ایران، حرف اول را در خرید وسایل می زند. با نوسان قیمت ها و گران تر شدن وسایل، باید متناسب با بودجه ی در نظر گرفته شده اقدام به خرید کرد. درباره ی لپ تاپ نیز این موضوع صدق می کند و برای خرید لپ تاپ، باید بودجه ای مناسب در نظر گرفت تا پس از خرید آن، دچار پشیمانی نشویم.

  • نوع لپ تاپ

شاید بسیاری از افراد ندانند که لپ تاپ ها، انواع مختلفی دارند. نت بوک، الترابوک، هیبریدی، صفحه نمایش لمسی و . . . از انواع لپ تاپ ها به شمار می آیند. کاربر باید حتما قبل از خرید، بررسی نماید که به کدام دسته از انواع لپ تاپ ها نیاز دارد و بنا به این نیازمندی، اقدام به خرید بهترین نوع آن نماید.

خرید لپ تاپ از نقطه نظر اجزای داخلی

مهم ترین بخش خرید لپ تاپ، مربوط به بخش های داخلی این دستگاه می باشند؛ جایی که در آن مغز متفکر این دستگاه قرار دارد و تمام کار ها، بر مدار آن می چرخد. بنابراین لازم است توجه بسیار زیادی به این بخش نمایید تا به درستی لپ تاپ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. مهم ترین اجزای لپ تاپ عبارتند از:

  • پردازنده یا CPU

پردازشگر ها، در تمام وسایل بسیار مهم و ضروری می باشند و وظیفه ی کارهای پردازشگری لپ تاپ ها را بر عهده دارند. اگر قصد خرید لپ تاپ با پردازنده ی قوی ای را دارید، برنامه ها به سرعت و بدون محدودیت اجرا می شوند و می توانید به راحتی، برنامه ها و نرم افزار های پیچیده را اجرا نمایید.

2 17 300x169 - راهنمای جامع برای تجربه ی خرید لپ تاپ
بخش های داخلی لپ تاپ، بسیار تأثیرگذار در خرید آن می باشند
  • رم ( RAM )

رم، حافظه با دسترسی تصادفی می باشد که اجازه ی ذخیره ی داده ها به صورت موقت را در سیستم می دهد. در واقع این قطعه، باعث می شود حافظه ی بیشتری در لپ تاپ داشته باشید و بتوانید به صورت همزمان چندین برنامه را اجرا نمایید و سرعت بارگذاری در این حالت را افزایش دهید.

بنابراین هرچقدر مقدار رم دستگاه در حین خرید لپ تاپ بیشتر باشد، نشانه ی سرعت بیشتر و حافظه ی موقت بیشتری می باشد که دستگاه در اختیارتان قرار می دهد.

حافظه ی داخلی و کارت گرافیک

  • حافظه ی داخلی و هارد

برای ذخیره و نگهداری فایل ها درون لپ تاپ، احتیاج به فضایی داریم که گنجایش مناسبی داشته باشد و بتواند فایل هایمان را درون خود، ذخیره نماید. حافظه داخلی، این وظیفه را بر عهده دارد. لپ تاپ ها دارای حافظه های داخلی گوناگون می باشند که معروف ترین آن ها، 1 ترابایت و 500 گیگابایت می باشد.

اگر نیاز به ذخیره ی فایل های زیادی دارید، توصیه می نماییم از خرید لپ تاپ با حافظه ی داخلی با مقدار کم، خودداری نمایید.

  • کارت گرافیک ( GPU )

همانطور که از اسم این قطعه پیداست، وظیفه ی تصویر سازی را در لپ تاپ ها، برعهده دارد. وظیفه ی رندرینگ ویدئو ها و تصاویر بازی های کامپیوتری نیز برعهده ی این قطعه می باشد که قدرتمندی آن، برای گیمر ها بسیار مهم قلمداد می شود.

اگر یک گیمر هستید و علاقه مند به اجرای بازی های قدرتمند دارید، توصیه می شود به بالا بودن و قوی بودن این داده در هنگام خرید لپ تاپ دقت نمایید.

بخش فیزیکی و نمایشی در خرید لپ تاپ

حال که به مهم ترین بخش های موجود درون لپ تاپ پرداختیم، وقت آن است به جزئیات بیرونی آن نیز نگاهی کنیم. صفحه نمایش ها، بسیار بخش مهمی در لپ تاپ ها می باشند و در صورتی که هرچقدر سیستم قدرتمندی داشته باشید اما صفحه نمایش ضعیفی داشته باشید، خروجی مناسبی دریافت نخواهید کرد.

5 6 300x172 - راهنمای جامع برای تجربه ی خرید لپ تاپ
ظاهر لپ تاپ در خرید آن، موثر است

در حال حاضر برای خرید لپ تاپ، در بخش صفحه نمایش می توانید به مشخصاتی همچون صفحه نمایش مات، صفحه نمایش لمسی، صفحه نمایش بزرگ، صفحه نمایش براق و . . . توجه نمایید.

همچنین ابعاد صفحه نمایش نیز بسیار مهم می باشند؛ زیرا خروجی تصویری که از این صفحه نمایش، منتقل می شود از طریق مقدار اندازه ای که این صفحه نمایش ها دارند، توسعه داده می شوند. معمولا صفحه نمایش لپ تاپ ها بین 13 تا 17 اینچ می باشند.

4 16 300x242 - راهنمای جامع برای تجربه ی خرید لپ تاپ
نوع صفحه نمایش لپ تاپ ها

سایر مشخصات

عوامل زیادی در خرید یک لپ تاپ مناسب، دخیل می باشند. رنگ لپ تاپ، برند تولیدی لپ تاپ، درگاه ها و راه های دسترسی لپ تاپ، سیستم عامل به کار رفته در آن، باتری مناسب و میزان شارژدهی لپ تاپ و . . . عواملی می باشند که می توانند در خرید یک دستگاه مناسب، بر روی مخاطب تأثیر بگذارند.

نکته ی مهم اما اینجاست که هر کدام از بخش های ارائه شده، بنا به نیاز کاربر، می تواند متغیر باشد؛ برای مثال برای یک شخص که مهندس می باشد، قدرت سخت افزاری لپ تاپ بسیار حائز اهمیت می باشد؛ درحالیکه برای یک وبگرد، مشخصات معمولی و ساده نیز کفایت می کند.

3 17 300x158 - راهنمای جامع برای تجربه ی خرید لپ تاپ
برندهای سازنده ی لپ تاپ، دائما در حال تولید لپ تاپ های قدرتمند و گوناگون می باشند

حتما قبل از خرید لپ تاپ، تحقیقات زیادی انجام دهید و شرایط مختلف و دستگاه های گوناگونی را بررسی نمایید تا بهترین خرید را برای خود انجام دهید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید