گجت های هوشمند ؛ ابزاری مناسب برای افزایش امنیت خانه

معمولا تا اسم ابزار و وسایل امنیتی به میان می آید، ذهن بسیاری از افراد سمت دوربین های امنیتی می رود. لازم است بگوییم که محدوده ی این ابزار ها بسیار گسترده است و کافی است با یک جستجوی ساده در محیط اینترنت، به انبوهی از ابزار ها به خصوص گجت های هوشمند، دست یابیم.

هر کدام از گجت های هوشمند به نوعی باعث ایجاد امنیت در خانه می شوند. این گجت ها، به نوعی جزئی از اکوسیستم هوشمند خانه می باشند که هدف تولید آن ها، افزایش ایمنی و رفاه خانوار ها می باشد.

اصلی ترین تفاوت گجت های هوشمند که خانه های هوشمند را از خانه های معمولی متمایز می کنند، اتصال وسایل مختلف سرمایشی، گرمایشی، کلیدی و . . . به یکدیگر می باشد که می توان به وسیله ی موبایل یا تلفن همراه، تمام این وسایل را مدیریت کرد.

در ادامه بیشتر با این موضوع آشنا می شویم و گجت های هوشمند را معرفی و به بررسی چند مدل از آن می پردازیم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید.

گجت های هوشمند چیست و چه فایده ای دارند؟

مهم ترین مزیت این گجت های هوشمند، افزایش ایمنی به وسیله اتصال کلیه لوازم به هم و اتصال یکپارچه ی آن ها به تلفن همراه هوشمند می باشد. نمونه ای از این گجت های هوشمند عبارتند از:

دوربین تشخیص حرکت، لامپ هوشمند، قفل های الکترونیکی، سنسور های مختلف و دوربین هوشمند.

در ادامه با برخی از این موارد آشنا می شویم.

برخی از گجت های هوشمند پرکاربرد

1- دوربین هوشمند تحت شبکه

دوربین هوشمند تحت شبکه ساخته ی شرکت شیائومی - گجت های هوشمند ؛ ابزاری مناسب برای افزایش امنیت خانه
دوربین هوشمند تحت شبکه ساخته ی شرکت شیائومی

دوربین های مداربسته ی قدیمی، دارای معایب زیادی مانند کابل و داکت کشی بوده اند اما دوربین های هوشمند جدید که نمونه از گجت های هوشمند محسوب می شوند، نیازی به کابل کشی ندارند و از طریق وای فای، به شبکه متصل می شوند.

این دوربین ها قیمت زیادی نیز ندارند و در مقایسه با مزایایی که ایجاد می کنند، دارای کاربرد بیشتری می باشند. نمونه ای از این دوربین هوشمند را می توان به دوربین هوشمند مدل 2k Pro شیائومی نسبت داد که از طریق اتصال به شبکه و نصب برنامه ی مخصوص روی تلفن همراه، می توان دسترسی کامل به شبکه ی دوربین داشت.

2- حسگر تشخیص حرکت

حسگر تشخیص حرکت، نمونه ی بروزتر از دزدگیر های قدیمی می باشد که از عمده ترین راهکار ها برای افزایش امنیت امکان می باشند. این سامانه ها به صورت جداگانه روی محیط های گوناگون مانند در و پنجره نصب می شوند و می توانند با تشخیص چهره و صورت، به امنیت خانه کمک نمایند.

این حسگر ها نیز به راحتی به شبکه متصل می شوند و می توانند کاربر را از هرگونه حرکت مشکوکی مطلع نمایند.

حسگر تشخیص حرکت، نمونه ای از گجت های هوشمند - گجت های هوشمند ؛ ابزاری مناسب برای افزایش امنیت خانه
حسگر تشخیص حرکت، نمونه ای از گجت های هوشمند

3- حسگر درب و پنجره

حسگر درب و پنجره نیز از دیگر گجت های هوشمند موجود می باشد که می توان به وسیله ی نصب آن ها روی درب و پنجره و اتصال آن به شبکه و تلفن همراه، از هرگونه بازشدن درب چنین محیط هایی، مطلع شوید. این ابزار های هوشمند، به راحتی قابل همگام سازی می باشند و می توانند فرامینی به خصوصی مانند روشن شدن لامپ یا آژیر را اجرا نمایند.

ادامه ی لیست گجت های هوشمند

4- حسگر تشخیص دود، آتش و نشت گاز و آب

یکی از حوادثی که می تواند باعث آزرده خاطر شدن خانواده ها شود، آتش سوزی یا نشتی گاز یا آب می باشد. گجت های هوشمندی که در این رابطه تولید شده اند، بسیار جذاب می باشند. برای مثال، کافی است سنسور های هوشمندی که دود یا نشتی گاز یا آب را تشخیص می دهند، خریداری کرده و آن را در محیط دلخواه نصب نماییم.

یکی از این حسگر ها، RF-SW03WE می باشد که نسخه ای ارزان قیمت بوده و به وسیله اتصال آن به شبکه و نصب برنامه مخصوص روی گوشی، می توان از این عوامل باخبر شد.

5- لامپ هوشمند

لامپ هوشمند - گجت های هوشمند ؛ ابزاری مناسب برای افزایش امنیت خانه
لامپ هوشمند

تا چند وقت اخیر، لامپ های هوشمند دارای قیمت های زیادی بوده اند و خرید آن برای بسیاری از افراد، به صرفه نبود. اما در چند وقت اخیر، با افزایش تولید این محصول و گستردگی آن، قیمت این محصولات کاهش داشته است.

لامپ های هوشمند، دارای یک تکنولوژی جذابی می باشند که می تواند هنگامی که در خانه نیستید، به وسیله ی اپلیکیشن خاص، لامپ منزل خود را خاموش یا روشن نمایید. همچنین این لامپ های هوشمند که از گجت های هوشمند جذاب به شمار می آیند، می توانند در هنگامی که زنگ منزل به صدا درآمد، لامپ ها را روشن نماید.

برخی از دزد ها قبل از ورود به منزل، به وسیله ی این امر وارد این کار می شوند و با روشن بودن لامپ، از انجام این کار، خودداری می نمایند.

بنابراین می توان این موضوع را به خوبی متوجه شد که لامپ های هوشمند، امنیت خانه را دو چندان می کنند.

6- قفل هوشمند

دوران قفل های کلیدی تا حد زیادی به سر آمده و بسیاری از افراد برای مناطقی که برایشان مهم می باشند، از قفل های هوشمند و پیشرفته ای استفاده می کنند که امنیت بالایی دارند.

این قفل ها معمولا دارای الگوهای پیشرفته ای می باشند که باعث می شود باز کردن آن ها تا حد زیادی برای دزدان و سارقان، دشوار باشد.

قفل هوشمند؛ نمونه ای از انواع گجت های هوشمند - گجت های هوشمند ؛ ابزاری مناسب برای افزایش امنیت خانه
قفل هوشمند؛ نمونه ای از انواع گجت های هوشمند

جمع بندی نهایی

دوره ی تکنولوژی و پیشرفت های شگرف، مدت زیادی است آغاز شده و بسیاری از وسایل و تجهیزات پیشرفته ساخته و راهی بازار شده است تا باعث سهولت در کارهای متفاوت برای افراد گوناگون شود.

یکی از این تجهیزات، گجت های هوشمند و تکنولوژی های بروز می باشد که باعث می شود با نصب آن ها در محیط های گوناگون، امنیت این مکان ها را تا حد زیادی افزایش دهیم.

قفل هوشمند، لامپ هوشمند، سنسور حرکتی و دوربین هوشمند، نمونه ای از این گجت های هوشمند می باشد.

در آخر امیدواریم از خواندن این مطلب در سیراف کالا لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید