قابلمه نانو گرانیت چیست؟

قابلمه نانو گرانیت یکی از به روزترین و محبوب ترین قابلمه های گرانیتی است که در طرح و رنگ های متنوعی در بازار لوازم خانگی وجود دارند.

این قابلمه به تازگی پا به عرصه لوازم خانه و آشپزخانه گذاشته است با این حال در این مدت کوتاه در میان مردم طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت آن شده است میتوان به پخش حرارت آن اشاره کرد.

در واقع در زمان آشپزی با این قابلمه، حرارت به صورت یکدست و همزمان به مواد غذایی داخل آن منتقل می شود و از طرفی دیگر نیازی نیست که نگران تغییر طعم و مزه غذاهای خود باشید.

در این مقاله توضیحاتی درباره قابلمه نانوگرانیت به همراه نکاتی مهم و کاربردی خواهیم پرداخت که قطعا با دانستن آن ها می توانید بهترین قابلمه را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. پس تا به انتهای مقاله همراه ما باشید تا به این نکات مهم پی ببرید.

آن چه که در این مطلب به آن پرداخته خواهد شد:

تولید و ساخت قابلمه های گرانیتی نانو

آن چه که درباره جنس قابلمه نانو گرانیت شاید ندانید!

مزایا و معایب استفاده از قابلمه نانو گرانیت

مهم ترین ویژگی قابلمه نانو گرانیت

تشخیص اصل بودن قابلمه نانو گرانیت

نحوه نگهداری از قابلمه نانو گرانیت

 

3 3 - قابلمه نانو گرانیت چیست؟

تولید و ساخت قابلمه های گرانیتی نانو

ظروف گرانیتی نانو، جنسی شبیه به سرامیک و تفلون دارند. پس می توان گفت که این قابلمه امتیازهای هر دو جنس سرامیک و تفلون را با هم دارد.

این نوع ظروف همانند ظروف تفلون جزء قابلمه های نچسب می باشد و همانند تمامی ظروف سرامیکی از مقاومت و عملکرد بالایی برخوردار است.

از مهم ترین امتیاز این قابلمه نسبت به دیگر ظروف سرو و آشپزی می توان به روکش گرانیتی شیشه ای آن اشاره کرد. با وجود این روکش می توان از ورود هر نوع مواد سمی و شیمیایی در مابین مواد غذایی جلوگیری کرد.

بنابراین نگران سلامت مواد غذایی در این ظرف نباشید و با خیالی آسوده و راحت از این ظروف برای پخت و پز استفاده کنید.

دومین امتیاز این ظروف می توان به نچسب بودن آن اشاره کرد که به هیچ عنوان مواد غذایی به خصوص ته دیگ به کف قابلمه نخواهد چسبید و از همه مهم تر آن که به راحتی می توانید این نوع قابلمه و ظروف را تمیز کنید.

قابلمه نانو گرانیت به نسبت دیگر ظروف دارای خطر کم تری برای سلامتی بدن انسان و محیط زیست هستند. بهتر است بدانید که در زمان طراحی و تولید این ظروف  از فناوری و تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است که به سبب آن بتوان قابلمه را از هر گونه عیب و نقص برحذر کرد.

سومین امتیاز قابلمه گرانیتی نانو می توان به تنوعی شگفت انگیز در رنگ بندی محصول، اندازه و ابعاد ظروف آن اشاره کرد. پس در انتخاب و خرید این نوع ظروف دستتان باز است و می توانید بهترین آن ها را با ظاهری مدرن و شکیل انتخاب کنید.

 

1 1 - قابلمه نانو گرانیت چیست؟

آن چه که درباره جنس قابلمه نانو گرانیت شاید ندانید!

شاید نام قابلمه و ظروف گرانیت برای هر مصرف کننده ای گول زننده است و تصور کند که این ظروف تماما از گرانیت هستند. اما این تصور اشتباه است!

در واقع می توان گفت که جنس قابلمه گرانیت بر خلاف اسمشان تماما از گرانیت نیستند و ترکیبی از پوشش های تفلون و سرامیک می باشد. بدین صورت که پوشش اولیه داخل قابلمه از تفلون بوده و ظاهر دانه دانه‌ی مشکی بر روی آن از جنس سرامیک می باشد.

البته فراموش نکنید که برای محافظت و نگهداری درست از قابلمه های گرانیتی لازم است که از وسایل چوبی یا پلاستیکی برای همزدن مواد غذایی استفاده کنید تا به لایه های داخلی آن آسیبی وارد نشود.

 

8 8 - قابلمه نانو گرانیت چیست؟

مزایا و معایب استفاده از قابلمه نانو گرانیت

مزایا:

  1. مقاوم در برابر تغییرات دمایی
  2. ظروف نانو گرانیت به راحتی تمیز می شوند.
  3. این قابلمه نسبت به دیگر ظروف حرارت را بیش تر حفظ می کند.
  4. سطوح داخل این ظروف در برابر شکنندگی و آسیب مقاوم است.
  5. به دلیل وجود گرانیت برای پخت و پز غذا نیاز به روغن کم تری دارید پس می توانید غذایی سالم درست کنید.
  6. در زمان پخت و پز، حرارت شعله گاز به صورت یکنواخت در میان مواد غذایی داخل این قابلمه پخش می شود.

معایب:

  1. قابلمه نانو گرانیت نسبت به دیگر ظروف همچون سرامیک از وزن بیش تری برخوردار است.
  2. برخی از قابلمه های نانو گرانیت ممکن است بر روی گازهای قلیایی یا گازهای پایه دار مغناطیسی سازگار نباشند.
  3. در صورت استفاده از وسایل فلزی و استیل همچون سیم ظرفشویی، قاشق، کفگیر و ملاقه و…. به راحتی می توانید سطح این نوع ظروف را دچار آسیب و خراشیدگی کنید.
  4. در استفاده از مواد شوینده برای شستن این نوع ظروف بسیار دقت کنید. چرا که ممکن است این ظروف در برابر برخی از مواد شوینده شیمیایی واکنش نشان دهد و آسیب ببیند.

4 4 - قابلمه نانو گرانیت چیست؟

مهم ترین ویژگی قابلمه نانو گرانیت

قابلمه نانو گرانیت نسل جدیدی از قابلمه های امروزی هستند که دارای محبوبیت زیادی در بین خانواده ها می باشد. آن چه که قابلمه های نانو گرانیتی را ممتاز کرده است، ویژگی هایی‌ست که در طراحی و تولید آن رعایت می شود.

از  مهم ترین ویژگی هایی که باعث شده قابلمه نانو گرانیت در میان مردم و خانواده ها برای خود طرافدار و خواهان زیادی داشته باشد این است که در زمان آشپزی، پخت و پز نیز کیفیت و عملکرد مناسبی را از خودشان به نمایش می گذارند.

واقعیت این است که هر یک از ما در آشپزخانه خود از قابلمه های مختلفی استفاده می کنیم که غالبا فرق هایی با یکدیگر دارند و  از طرفی دارای شباهت و عملکردهای کاربردی هستند.

از شباهت های بارز قابلمه نانو گرانیت با دیگر قابلمه ها در این است که می توانند گرما را به صورت یکنواخت و همزمان به مواد غذایی منتقل کنند. در واقع می توان گفت که سازندگان این نوع قابلمه ها برای انتقال حرارت به صورت یکنواخت در داخل قابلمه ها از فلز آلومینیوم استفاده می کنند. فلز آلومینیوم می‌تواند گرما و حرارت شعله گاز را به سادگی و یکسان به مواد غذایی انتقال دهد.

 

10 10 - قابلمه نانو گرانیت چیست؟

تشخیص اصل بودن قابلمه نانو گرانیت

قابلمه نانو گرانیت یا قابلمه گرانیتی که امروزه در بازار لوازم خانگی مشاهده می‌کنید، قاعدتا همه آن ها از لحاظ کیفیت در یک سطح نیستند و دارای مشخصات و ویژگی های مختص به خود هستند که هر فردی درحین انتخاب و خرید قابلمه باید به آن ها بسیار توجه کند:

انتخاب برند: اولین نکته و مهم ترین چیزی که باید در خرید ظروف و قابلمه های گرانیت اهمیت دهیداین است که بهترین و معتبرترین برند را انتخاب کنید. با توجه به این که در بازار لوازم آشپزخانه تنوع زیادی در برندهاست حتما در انتخاب و خرید نوع محصول به برند و مشخصات آن توجه داشته باشید.

قیمت محصولات: اگر به بازار محصولات خانه و آشپزخانه دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که معمولا محصولات متفرقه قیمت کم تری نسب به محصولات با کیفیت دارند. بنابراین فراموش نکنید که در زمان انتخاب و خرید ظروف به قیمت آن توجه کنید. البته ناگفته نماند که قیمت بالای هر محصول به معنی اصل بودن و کیفیت بالای آن نیست و می بایست موارد دیگری را هم مد نظر داشته باشید.

گارانتی محصول: حتما زمانی که می خواهید محصولی را خریداری کنید به نوع گارانتی و خدمات پس از فروش آن دقت کنید. به زبان ساده می توان گفت که اگر تولیدکننده از کیفیت محصول خود مطمئن باشد قاعدتا تمامی محصولات تولید شده خود را ضمانت می کنند و اعتبار ضمانت نامه معمولا چند ماه تا چند سال می باشد.

نشان استاندارد: اگر محصولات طبق فناوری روز دنیا با کیفیت و معتبر باشند مسلما دارای نشان استاندارد هستند. پس در زمان خرید به نشان استاندارد محصول توجه فرمایید.

نمایندگی فروش: زمانی که تصمیم گرفتید به بازار لوازم خانه و آشپزخانه بروید و محصولات مد نظرتان را بخرید، حتما به نمایندگی های فروش محصول یا فروشگاهی معتبر مراجعه کنید.

 

9 9 - قابلمه نانو گرانیت چیست؟

نحوه نگهداری از قابلمه نانو گرانیت

  1. دقت کنید که در هنگام شستن این ظروف از اسفنج نرم استفاده نمایید.
  2. هنگام آشپزی با این ظروف حرارت گاز را خیلی زیاد نکنید زیرا خاصیت چسبندگی آن با گذشت زمان از بین خواهد رفت.
  3. در زمان استفاده از ظروف نانو گرانیت سعی کنید که از وسایل چوبی همچون کفگیر و ملاقه برای هم زدن مواد غذایی استفاده کنید تا سطح این نوع ظروف دچار آسیب نشود.
  4. برای تمیز کردن و شستشوی این نوع ظروف تا جایی که امکان دارد از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. سعی کنید برای شستشوی مطمئن و جلوگیزی از خراشیدگی آن از اسکاچ و مایع ظرفشویی استفاده نمایید.
  5. در زمان آشپزی حرارت شعله گاز به اندازه کف قابلمه نانو گرانیت قرار دهید و به هیچ عنوان شعله های گاز با بدنه قابلمه در تماس نباشد به دلیل آن که به راحتی باعث تغییر رنگ و آسیب دیدن قابلمه می شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این بود که اطلاعاتی کامل درباره قابلمه نانو گرانیت به همراه برخی از مزایا و معایب آن، نحوه نگهداری و…. آن برایتان توضیح دهیم. قابلمه نانو گرانیت از آن دسته قابلمه هایی است که با وجودش می توانید ذوق آشپزی، پخت و پز را در خود دو چندان کرده و با اشتیاقی وصف نشدنی و خارق العاده سالم ترین غذا را برای عزیزان خود آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید