ظروف گرانیتی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

آیا می‌خواهید قابلمه و ظروف گرانیتی را جایگزین ظروف قدیمی کنید؟ آیا به دنبال انتخاب و خرید ظروف گرانیتی هستید؟

اگر پاسخ شما به این دست از سوالات مثبت است، ما به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از خرید هر یک از ظروف گرانیتی به خوبی از ویژگی ها و مشخصات این نوع لوازم خانگی آگاه باشید.

امروزه ظروف گرانیتی با طرح و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارد که برخی از آن ها همانند ستاره ای پرنور می درخشند.

اگر به طور خلاصه بخواهیم توضیحی درباره ظرف گرانیتی بدهیم می توان گفت که یک نوعی روکش یا پوششی است که بر روی برخی از قابلمه ها قرار می گیرد که خاصیت نچسب بودن را به قابلمه بدهد.

این قابلمه به دلیل ویژگی ها و مزایایی که در ادامه به آن می پردازیم و در قیاس با دیگر ظروف از محبوبیت بیش تری برخوردار است.

ما این اطمینان را به شما می دهیم که با مطالعه این مطلب به نکات خوب و کاربردی پی خواهید برد. بنابراین این مقاله را با خیالی آسوده و اطمینان خاطر مطالعه کنید.

همچنین در این مطلب به سوالاتی همچون موارد زیر پاسخ خواهیم داد تا شما را در انتخاب و خرید آگاهانه و مطمئن کمک کنیم.

منظور از ظرف گرانیتی چیست و چه مزایا و معایبی دارند؟

چگونه از ظرف های گرانیتی باید نگهداری و مراقبت کرد؟

آیا ظرف و قابلمه های گرانیتی ایمن است؟ و برای خرید بهترین ظرف گرانیتی باید به چه مواردی اهمیت داد؟

 

11 - ظروف گرانیتی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

منظور از قابلمه و ظروف گرانیتی چیست؟

ظروف گرانیتی نوعی پوشش جدید و کاربردی است که خاصیت نچسب بودن را به قابلمه ها می بخشد.

به عبارت دیگر هر یک از ظرف گرانیتی به نوعی ظروف نچسب هستند که با خیالی آسوده می توانید غذای دلخواه خود را با آن تهیه کنید.

امروزه ظروف گرانیتی نسبت به دیگر ظروف مانند ظروف سرامیکی، تفلون و… محبوبیت بیشتری دارند به دلیل آن که این نوع ظروف نسبت به دیگر ظروف نام برده از طول عمر بیشتری برخوردار بوده و خواص گرانیتی خود را در کوتاه مدت از دست نخواهد داد.

از همه مهم تر آن که تمامی ظرف های گرانیتی برای سلامتی انسان و محیط زیست هیچ گونه ضرری ندارد و هیچ ماده اضافی و مضری در حین پخت غذا وارد مواد غذایی نمی کند.

از گذشته تاکنون برخی از افراد بر این باور هستند که تمامی ظروف و قابلمه های گرانیتی تماما از جنس گرانیت هستند اما این چنین نیست.

در واقع این ظروف از جنس آلومینیوم بوده که روی آن از روکش گرانیت با کیفیت استفاده شده است و خاصیت نچسب بودن را به قابلمه بخشیده است و نام گذاری این ظرف به اسم گرانیتی فقط و فقط به دلیل وجود ظاهر خالدارش می باشد.

 

04 - ظروف گرانیتی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

نکات مهم درباره نگهداری از قابلمه و ظروف گرانیتی

ظروف گرانیتی، ظروفی جذاب و حساسی هستند که با رعایت برخی نکات می توانید در طولانی مدت از وجودش لذت ببرید. از نکاتی که باید در نگهداری و مراقبت از لوازم آشپزخانه به خصوص ظرف های گرانیتی باید بدانید شامل موارد زیر می باشد:

  • از این نوع قابلمه برای نگه داشتن هر نوع مواد غذایی استفاده نکنید.
  • این نوع ظروف را بعد از هر بار استفاده با اسکاج نرم یا اسفنج آن را تمیز بشویید.
  • فراموش نکنید که این نوع ظروف را زمانی که خالی است بر روی حرارت زیاد نگذارید.
  • تمامی ظرف های گرانیتی را بعد از شستشو با پارچه ای نرم و تمیز خشک کنید.
  • برای حفظ و نگهداری ظاهر قابلمه گرانیتی سعی کنید که آن ها را در درون یکدیگر قرار ندهید.
  • در زمان پخت غذا سعی کنید که از شعله متوسط یا شعله کم استفاده کنید که خاصیت چسبندگی این نوع قابلمه از بین نرود.
  • روکش گرانیت موجود در این نوع قابلمه ها حساس هستند به همین سبب برای پخت و پز، خرد کردن و برش دادن مواد غذایی در درون قابلمه با وسایل فلزی خودداری فرمایید.
  • یکی از موارد مهمی که می تواند طول عمر این ظروف را کاهش دهد این است که در حین پخت و پز از کفگیر فلزی و قاشق استفاده کنید؛ قاعدتا با این نوع وسایل به ظروف و قابلمه گرانیتی خود آسیب خواهید رساند.

03 - ظروف گرانیتی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

مزیت ظروف گرانیتی

  • هر یک از قابلمه ها و ظروف گرانیتی در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم هستند.
  • این نوع ظروف نسبت به دیگر ظروف تفلون و سرامیکی از طول عمر بیشتری برخوردار هستند.
  • نسبت به دیگر ظروف حرارت و دما را بیشتر و بهتر نگه می دارند.
  • تمامی ظرف های گرانیتی، حرارت را به صورت یکدست و همزمان به مواد غذایی منتقل می کنند.
  • دستگیره قابلمه گرانیتی از جنس باکالیتی است به همین دلیل این نوع ظروف را داخل فر هم می توان استفاده کرد.
  • تمیز کردن این نوع ظروف راحت است. فقط کافی است که از یک اسکاچ نرم و یا یک اسفنج در حین شستشو استفاده کنید.
  • یکی از دلایل محبوبیت این نوع ظروف و قابلمه در میان عموم مردم این است که شما بدون روغن یا حتی کم ترین روغن می توانید غذای مورد نظرتان را درست کنید. پس ظرف های گرانیتی، بهترین انتخاب برای افرادی‌ست که رژیم می گیرند و به کالری بدن خود بسیار اهمیت می دهند.

07 - ظروف گرانیتی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

معایب ظروف گرانیتی

تمامی شرکت های سازنده ظروف و قابلمه گرانیتی در تلاش هستند که بهترین قابلمه گرانیتی را بدون هیچ گونه نقص، عیب و ایرادی تولید کرده و به بازار عرضه کنند. اما اگر بخواهیم معایب این نوع قابلمه را به صورت کلی و دقیق بیان کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع قابلمه نسبت به دیگر قابلمه ها از وزن و قیمت بیش تری برخوردار است.
  • ظروف گرانیتی نسبت به دیگر قابلمه ها زمان بیش تری برای گرم شدن نیاز دارند.
  • در صورت استفاده نادرست از این نوع قابلمه، طول عمر و مقاومت آن کاهش پیدا خواهد کرد.
  • فراموش نکنید که در حین شستشوی این نوع قابلمه از شوینده های قوی استفاده نکنید چرا که به راحتی باعث افت کیفیت و کارایی قابلمه می شود.

08 - ظروف گرانیتی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

آیا ظروف گرانیتی ایمن است؟

این نوع ظروف در برندها و طرح متفاوتی مانند لایف اسمایل وجود دارند اما به صورت کلی می توان گفت که ظروف گرانیتی بسیار ایمن تر و سالم تر از سایر ظروف هستند، که بسیاری از آن ها ممکن است حاوی گاز PFOA، سرب و حتی کادمیوم باشند.

شرکت ظرف های گرانیتی لایف اسمایل، همیشه در تلاش هستند که بهترین و با کیفیت ترین محصولات را طراحی و تولید کرده و در نهایت به بازار عرضه کند و به دست مشتریان و مصرف کنندگان عزیز برسد.

شرکت لایف اسمایل در هیچ یک از محصولاتش مانند سرویس گرانیتی 10 پارچه لایف اسمایل، سرویس قابلمه 12 پارچه گرانیتی لایف اسمایل و … از مواد مضر و اضافی استفاده نمی کند. چرا که اولویت این شرکت، سلامتی و لبخند رضایت مصرف کننده است.

نگهداری ایمن از ظروف گرانیتی

اگر یک ماهیتابه یا قابلمه گرانیتی دارید که صد در صد عاری از  PTFE نیست، هنوز هم می توانید با محدود کردن دمای پخت به متوسط ​​(حدود 350 درجه سانتیگراد) از سلامت خود و عزیزانتان محافظت کنید. بالاتر از این دما، PTFE موجود در آن شروع به تحلیل می کند و در هوا آزاد می شود.

یکی از مهم ترین مشکلات ایمنی که در این ظروف وجود دارد این است که احتمال بریدگی پوشش لعابی وجود دارد.

پس از خرد شدن این روکش گرانیتی، خطر ورود تکه های سرامیکی به غذای شما وجود دارد، که بدیهی است سلامت خود و اطرافیانتان به خطر می افتد. فراموش نکنید که ظرف های گرانیتی آسیب دیده را فوراً دور بیندازید.

09 - ظروف گرانیتی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

مهم ترین فاکتورهایی که هنگام خرید ظروف گرانیتی باید در نظر گرفت

ظرف های گرانیتی که امروزه در بازار موجود است، همه از یک برند خاصی نیستند. در این بخش از مطلب قصد داریم که مهم ترین نکات خرید ظروف و قابلمه گرانیتی را با شما در میان بگذاریم که مطمئناً مسیر انتخاب بهترین ظرف گرانیتی را برای شما هموارتر می کند.

  • ایمنی : از مهم ترین نکاتی که در خرید ظرف گرانیتی باید در نظر داشته باشید، ایمنی محصول است. به دنبال ظرف های گرانیتی بدون مواد مضری همچون کادمیوم، سرب، PTFE و PFOA باشید.
  • سازگاری با گاز آشپزخانه : بعضی از ظروف و قابلمه های گرانیتی با اجاق شیشه ای و القایی سازگاری ندارند. بنابراین، اگر از یکی از این دو استفاده می کنید، مطمئن شوید که آیا محصول مدنظرتان با آن ها سازگار است یا خیر.
  • سازگاری با فر : اگر قصد دارید از ظروف گرانیتی خود برای پخت یا برشته کردن از فر استفاده کنید، مطمئن شوید که آیا قابلیت استفاده در فر را دارند یا خیر
  • ضمانت نامه : به دنبال ظروفی باشید که حداقل 12 ماه ضمانت پس از خرید داشته باشد. حتماً چاپ ریز روی ضمانت نامه را بخوانید. چرا که در برخی از ضمانت نامه های شرکت ها، استفاده از ظروف استیل و فلزی در قابلمه گرانیتی می تواند گارانتی محصول را باطل کند.

12 - ظروف گرانیتی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

کلام پایانی

در این مقاله سعی بر این بود که توضیحات مفیدی درباره قابلمه و ظروف گرانیتی به همراه برخی از مزایا و معایب و نحوه نگهداری از آن ها را برای شما توضیح دهیم.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده و  شما را در انتخاب بهترین ظرف های گرانیتی همیاری کند.

پس اگر به دنبال خرید این نوع ظروف هستید به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را با مطالعه کرده که در نهایت بهترین قابلمه گرانیتی را خریداری کنید.

اگر تاکنون تجربه استفاده از ظروف گرانیتی را داشته اید و راه های دیگری برای حفظ و نگهداری ظروف گرانیتی می شناسید در بخش دیدگاه این مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید