سبک ترین و خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار

امروزه فاکتور های زیادی برای خرید گوشی ملاک قرار دارند و یکی از این فاکتور ها، سبک بودن گوشی می باشد. گوشی های بسیاری در بازار وجود دارند که با وجود سخت افزار قدرتمند و زیبایی فوق العاده، از وزن زیادی برخوردار می باشند و این به هیچ وجه مورد قبول استفاده کنندگان نمی باشد.

سبک بودن یا به عبارتی خوش دست بودن گوشی، از ویژگی های مهم هر تلفن همراهی می باشد که می تواند باعث رقم زدن میزان فروش زیادی برای آن برند شود.

به همین علت، تیم سیراف کالا تصمیم به تولید مقاله ای کرده که در آن ، به سبک ترین و خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار اشاره شده است. اگر علاقه مند هستید این مقاله را مطالعه نمایید و اطلاعاتی جذاب درباره ی این دست از گوشی ها پیدا نمایید، پیشنهاد می کنیم این مقاله از سیراف کالا را به هیچ وجه از دست ندهید.

سبک ترین گوشی موجود در بازار متعلق به کدام کمپانی می باشد؟

از قدیم تاکنون ، نام و آوازه ی برند اپل و گوشی های جذابش، به گوش تمام افراد جهان رسیده است. این کمپانی با تولید iphone 12 mini ، توانست عنوان خوش دست ترین و سبک ترین گوشی موجود در دنیا را از آن خود کند. این گوشی که با طراحی فوق العاده زیبایی وارد بازار شده است، تنها دارای 135 گرم وزن می باشد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که قبل از این نیز اپل گوشی های کم وزنی را تولید کرده است مانند iphone 5s که تنها 112 گرم و iphone se که تنها 113 گرم وزن دارد.

نمایی از iphone 5s که وزن بسیار کمی دارد - سبک ترین و خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار
نمایی از iphone 5s که وزن بسیار کمی دارد

البته می خواهیم به یک نکته ی جذاب نیز اشاره کنیم که برند اپل، صاحب سنگین ترین گوشی موجود در بازار نیز می باشد. iphone 12 promax این برند با داشتن وزن 226 گرم، سنگین ترین گوشی موجود در بازار می باشد.

در کمپانی سامسونگ، کدام گوشی سبک تر از سایرین می باشد؟

برند سامسونگ با وجود تولیدات فوق العاده و قیمت جذاب، آنچنان روی وزن گوشی مانور نمی دهد و معمولا به این ویژگی توجه نمی کند؛ البته باید بگوییم که اکثر محصولات این برند دارای وزنی کمتر از 200 گرم می باشند. سبک ترین محصولی که این برند تاکنون تولید کرده است، مربوط به Galaxy S4 و سال 2013 می باشد که این گوشی تنها 130 گرم وزن داشت.

گوشی Galaxy S4 که عنوان سبک ترین گوشی سامسونگ را یدک می کشد - سبک ترین و خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار
گوشی Galaxy S4 که عنوان سبک ترین گوشی سامسونگ را یدک می کشد

سبک ترین محصول سامسونگ در سال 2021

در سال 2021 ، معمولا گوشی های سامسونگ از وزنی بیشتر از 190 گرم برخوردار بوده اند. البته می توان از این بین، به Galaxy A32 اشاره کنیم که وزنی بالغ بر 184 گرم دارد و می تواند عنوان سبک ترین گوشی این برند در سال 2021 را یدک بکشد.

چه خبر از شیائومی؟

در مطالب بالا به کم وزن ترین گوشی موجود در بازار و گوشی های سبک سامسونگ اشاره کرده ایم اما تاکنون نامی از شیائومی و کم وزن ترین گوشی مربوط به سال 2021 نیاورده ایم. گوشی mi 11 lite از برند شیائومی، دارای عنوان سبک ترین گوشی سال 2021 می باشد که تنها 157 گرم وزن دارد.

علاوه بر وزن کم این گوشی، مشخصات سخت افزاری قدرتمند و قیمت مناسب آن، باعث شده است این گوشی به یکی پر طرفدارترین تلفن های همراه موجود در بازار تبدیل شود. البته این نکته را نیز باید بگوییم که این گوشی عنوان کم وزن ترین گوشی 5G موجود در بازار را نیز در اختیار دارد.

mi 11 lite سبک ترین گوشی شیائومی - سبک ترین و خوش دست ترین گوشی های موجود در بازار
mi 11 lite سبک ترین گوشی شیائومی

آیا غیر از برند های معتبر، شرکت های کم نام و نشان نیز گوشی های کم وزن دارند؟

غیر از گوشی های صاحب سبک و برند ، شرکت های گوناگون دیگری نیز به تولید گوشی های کم وزن پرداخته اند. برای مثال می توانیم به گوشی ZTE Blade V6 اشاره کنیم. این گوشی از بدنه ای فلزی و کیفیت ساخت مناسبی بهره می برد، تنها 122 گرم وزن دارد.

البته این گوشی در سال 2015 ساخته شده و با توجه به ماهیت بازار فعلی، آنچنان در رده ی برترین ها قرار نمی گیرد. دیگر تلفن همراهی که می توانیم از آن به عنوان یک گوشی سبک در دنیا یاد کنیم، گوشی ال جی مدل K3 می باشد. این گوشی تنها 128 گرم وزن دارد و بسیار خوش دست و با کیفیت می باشد.

یکی دیگر از گوشی سبک جهان، متعلق به برند پرطرفدار اما کم تحرک در دنیای فعلی یعنی سونی می باشد. Xperia XZ1 Compact جزو گوشی های سبکی می باشد که این برند تولید کرده و وزن آن تنها محدود به 140 گرم می باشد. این گوشی که از سخت افزار مناسبی نیز استفاده کرده است.

اگر بخواهیم باز هم از این قبیل گوشی مثال بزنیم، می توانیم به Google Pixel با وزن 143 گرم ، Huawei P9 Lite با وزن 147 گرم و Huawei y5p و Honor 9s با وزن 144 گرم اشاره کرد.

جمع بندی نهایی

همانطور که اشاره شد، کم وزن بودن یا سبک بودن و خوش دست بودن گوشی، همواره از ملاک های مهم و اساسی هر کاربر برای انتخاب گوشی می باشد. البته باید اشاره کنیم که این ملاک تنها لازمه ی توجه نمی باشد و می تواند در کنار سایر ویژگی ها، مورد بررسی قرار گیرد.

برند های معتبری در جهان همچون اپل و سامسونگ و شیائومی، به دنبال رضایت حداکثری مشتریان خود از محصولات خود می باشند؛ بنابراین طبیعی است که به عواملی که آن ها را راضی نگه می دارد، توجه ی خاص داشته باشند.

در این مقاله سعی شد به گوشی های سبکی که در جهان تولید شده اند اشاره شود. همچنین به برخی دیگر از گوشی هایی که در سال کنونی یعنی 2021 در بازار موجود می باشند و وزنی کمی دارند نیز اشاره شود.

در آخر امیدواریم این مقاله که به وسیله ی تیم سیراف کالا تهیه و تنظیم شده است، مورد توجه شما کاربران عزیز سایت قرار گرفته باشد و این مقاله توانسته باشد به خوبی اطلاعات مناسبی را در اختیار شما، قرار داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید