راهنمای خرید گوشی تا 5 میلیون تومان ( اردیبهشت 1400 )

معمولا افراد که قصد خرید گوشی را دارند، در هنگام خرید دچار سردرگمی می شوند. اینکه یک گوشی مناسب با امکانات قدرتمند و قیمت مناسب تا چه میزان می تواند نیاز های یک شخص را برطرف سازد، یک سوال بسیار مهم و اساسی می باشد.

با توجه به نوسانات قیمت دلار و ارز درون کشور، قیمت تلفن های همراه نیز با افزایش و کاهش رو به رو می شوند. به همین علت، خرید گوشی تلفن معمولا مقوله ای دشوار می باشد.

در این مقاله می خواهیم برترین موبایل هایی که تا رنج قیمتی 5 میلیون تومان در بازار وجود دارند و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند را به شما معرفی نماییم. اگر علاقه و قصد خرید گوشی همراه دارید و می خواهید تا قیمت 5 میلیون تومان خرید کنید، پیشنهاد می کنیم این مقاله از سیراف کالا را از دست ندهید.

در هنگام خرید گوشی باید چه فاکتور هایی را مد نظر داشته باشیم؟

در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که در هنگام خرید گوشی، چه عواملی را زیر نظر داشته باشیم تا یک خرید مناسب داشته باشیم؟

معمولا در حین خرید تلفن همراه هوشمند، به عوامل زیادی مانند طراحی و مشخصات سخت افزاری دقت می شود. در زیر، لیستی از مهم ترین این عوامل ذکر شده است:

– طراحی زیبا

– میزان اندازه ی صفحه نمایش و کیفیت آن

– دوربین و کیفیت آن ها

– مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

– باتری و تجهیزات جانبی

حال که با این عوامل آشنا شده ایم، می رویم به سراغ معرفی لیستی از برترین گوشی های زیر 5 میلیون تومان در بازار ایران.

خرید گوشی تا قیمت 2 میلیون تومان

جی پلاس مدل T10

جی پلاس مدل T10 - راهنمای خرید گوشی تا 5 میلیون تومان ( اردیبهشت 1400 )
جی پلاس مدل T10

اگر قصد دارید نهایتا تا میزان 2 میلیون تومان هزینه نمایید، تنها گزینه ی مدنظر، جی پلاس مدل T10 می باشد. این گوشی ایرانی، تراشه ای 8 هسته ای دارد و از رم 2 گیگابایت، برخوردار است. نمایشگر به کار رفته در این گوشی 5.5 اینچی و از نوع LCD می باشد.

همچنین دوربین 2 گانه، اسکنر اثرانگشت نیز از دیگر مشخصات این تلفن همراه می باشد.

خرید تلفن همراه تا قیمت 3 میلیون تومان

سامسونگ مدل گلکسی A02s

A02s - راهنمای خرید گوشی تا 5 میلیون تومان ( اردیبهشت 1400 )
A02s

اگر قصد دارید تا 3 میلیون تومان هزینه کنید، دستتان مقداری بازتر است و می توانید سامسونگ مدل گلکسی A02s را انتخاب نمایید. این گوشی در رده ای که قرار دارد، دارای امکانات فوق العاده ای مانند باتری مناسب، سخت افزار کارا و نمایشگر واضح می باشد.

اندازه ی صفحه نمایش این گوشی 6.5 اینچ بوده و از نوع IPS است. همچنین تراشه ی 8 هسته ای اسنپدراگون 450 و رم 3 گیگابایت به همراه دوربین دوگانه نیز از دیگر امکانات این تلفن همراه، می باشد.

نوکیا 2.3

انتخاب دیگری که تا رنج قیمتی 3 میلیون تومان می توانید داشته باشید، نوکیا مدل 2.3 است. این گوشی که حاشیه ی کمی دارد و سخت افزار آن نیز مطلوب و قدرتمند است، دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی از نوع IPS می باشد.

تراشه ی 8 هسته ای هلیو A22 به همراه رم 2 گیگابایتی و باتری 4000 میلی آمپر، از دیگر ویژگی های این گوشی می باشد.

Nokia 2.3 - راهنمای خرید گوشی تا 5 میلیون تومان ( اردیبهشت 1400 )
Nokia 2.3

خرید گوشی تا قیمت 4 میلیون تومان

نوکیا مدل 3.2

نوکیا مدل 3.2، نسخه ی بروز تر و قدرتمند تر از نوکیا 2.3 می باشد. این گوشی که یکی از پرفروش ترین گوشی های این برند است، دارای نمایشگر 6.26 اینچی می باشد. این گوشی دارای رم 3 گیگابایت می باشد که می تواند عملکرد مناسبی در اجرای بازی و برنامه های مختلف داشته باشد. همچنین باتری 4000 میلی آمپر نیز از دیگر ویژگی های این گوشی می باشد.

Nokia 3.2 - راهنمای خرید گوشی تا 5 میلیون تومان ( اردیبهشت 1400 )
Nokia 3.2

شیائومی مدل ردمی 9

همانطور که می دانید، شیائومی به تازگی با تولید گوشی های قدرتمند که دارای قیمت کمی می باشند، توانسته است بازار را قبضه نماید. یکی از گوشی های دیگری که می توانیم با بودجه ی 4 میلیون تومان بخریم، ردمی 9 می باشد.

این گوشی دارای دوربین 4گانه می باشد که در کنار آن، تراشه ی قدرتمندی برای آن در نظر گرفته شده است که همه ی این موارد با قیمتی نزدیک به 4.5 میلیون تومان، بسیار ایده آل است.

نمایشگر این گوشی 6.53 اینچی می باشد. همچنین تراشه ی به کار رفته در این گوشی، هلیو 8 هسته ای می باشد. شیائومی برای این گوشی جذاب، باتری 5000 میلی آمپری انتخاب کرده است.

تمام موارد فوق، می تواند خریدار گوشی را به خرید گوشی شیائومی مدل ردمی 9، ترغیب نماید.

شیائومی مدل ردمی 9، یکی از بهترین انتخاب ها در رنج قیمتی 4 میلیون تومان برای خرید گوشی می باشد - راهنمای خرید گوشی تا 5 میلیون تومان ( اردیبهشت 1400 )
شیائومی مدل ردمی 9، یکی از بهترین انتخاب ها در رنج قیمتی 4 میلیون تومان برای خرید گوشی می باشد

خرید گوشی تا قیمت 5 میلیون تومان

شیائومی مدل ردمی نوت 9

اگر می خواهید حوالی قیمت 5 میلیون تومان هزینه کنید، بی شک بهترین انتخاب برای خرید گوشی ، شیائومی مدل ردمی نوت 9 می باشد. این گوشی ارزان قیمت و جذاب، دارای نمایشگر 6.53 اینچی می باشد. از دیگر مشخصات این گوشی نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پردازنده ی هلیو

دوربین 48 مگاپیکسلی

اثر انگشت

باتری 5000 میلی آمپر

ردمی نوت 9 - راهنمای خرید گوشی تا 5 میلیون تومان ( اردیبهشت 1400 )
ردمی نوت 9

جمع بندی نهایی

همانطور که اشاره شد، به دلیل تنوع زیاد و نوسانات قیمتی، خرید گوشی موضوعی بسیار سخت است و اگر در این زمینه، اطلاعاتی نیز نداشته باشید، این کار برایتان بیشتر سخت می شود.

بسیاری از افراد علاقه ی زیادی به هزینه کردن برای گوشی ندارند و دوست دارند یک تلفن همراه تا قیمت 5 میلیون تومان تهیه نمایند.

تیم سیراف کالا در این مقاله سعی کرده است برترین تلفن های همراهی که در بازار تا قیمت 5 میلیون تومان موجود است را در برای کاربران ارائه دهد.

البته ذکر این نکته نیز الزامی می باشد که هر شخصی از گوشی برای یک استفاده ای بهره می برد. بنابراین برای او مهم است که به عنوان مثال سخت افزاری قدرتمند داشته باشد یا یک دوربین متمایز.

این مقاله به صورت کلی و جامع به این موضوع نگاه کرده است که به همین علت، طیف وسیعی از نیاز ها را در بر گرفته است.

در پایان امیدواریم این مقاله، راهنمایی مناسب برای خرید گوشی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید