اپل چه مواردی را در WWDC 21 معرفی کرده است ؟

اگر مقاله های پیشین ما را دنبال کرده باشید، متوجه شده اید که اپل در جشنواره ی WWDC 21 از سیستم عامل های آپدیت شده ی دستگاه های خود، رونمایی کرد. اما این همه ی کار نبود و در این جشنواره، برخی دیگر از گجت ها و تکنولوژی ها نیز ارتقا یافته اند.

در این مقاله می خواهیم راجع به این موارد صحبت کنیم و این اخبار را که توسط اپل منتشر شد، به شما معرفی کنیم. بنابراین لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید تا به اطلاعاتی جذابی دست یابید.

عملکرد آفلاین دستیار اپل در ios 15

اگر تا به حال از آیفون استفاده کرده باشید، حتما متوجه دستیار صوتی آن یعنی سیری شده اید. این دستیار جذاب که بسیار قدرتمند نیز می باشد، با تمام ویژگی های مثبت خود، یک ویژگی بزرگ منفی دارد و آن نیز عدم دستیابی به آن، در شرایط آفلاین می باشد.

در ios 15 امکان استفاده از سیری در حالت آفلاین نیز موجود می باشد - اپل چه مواردی را در WWDC 21 معرفی کرده است ؟
در ios 15 امکان استفاده از سیری در حالت آفلاین نیز موجود می باشد

اپل در جشنواره ی WWDC 21 قابلیت دسترسی آفلاین به سیری در ios 15 را اعلام کرد. بنابر گفته ی این شرکت، از این پس کاربران قادر خواهند بود تا به وسیله ی سیری و آن هم در شرایط عدم دسترسی به اینترنت، به طیف وسیعی از درخواست ها، دست یابند.

از جمله قابلیت هایی که می توان در شرایط آفلاین به سیری داد را می توان به تنظیم تایمر، انتخاب اپلیکیشن و . . . اشاره کرد.

یکی از ویژگی های جذابی که در این نسخه از ios قرار داده شده و کاربران می توانند به وسیله ی سیری به آن دست پیدا کنند، قابلیت حفظ حریم شخصی می باشد. این قابلیت بدین صورت می باشد که در صورت ضبط صدا توسط سیری، این فایل به هیچ عنوان از دستگاه خارج نمی شود؛ به عبارتی این کار باعث افزایش ضریب حفظ حریم شخصی می شود.

قابلیت اضافه شده افزونه های سافاری به آیفون و آیپد اپل

یکی از قابلیت های خوبی که اپل برای سیستم عامل های جدید خود ارائه داد، ارتقا سافاری می باشد. به وسیله ی این ارتقا، امکانات جذابی به این مرورگر اضافه شده اند. اپل این امکان را برای کاربران قرار داده است تا افزونه های سافاری را به آیفون و آیپد خود منتقل کنند.

به وسیله ی این آپدیت، تمام تب ها و نوار ابزار در یک فضا قرار می گیرند و طراحی آن ها نیز جدید می شوند.

امکان انتقال افزونه های سافاری در آپدیت جدید، محیا شده است - اپل چه مواردی را در WWDC 21 معرفی کرده است ؟
در ios 15 امکان استفاده از سیری در حالت آفلاین نیز موجود می باشد

کدام دستگاه ها، macOS Monterey را دریافت می کنند؟

پس از آنکه اپل macOS Monterey را معرفی کرد، برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمد که این سیستم عامل، بر روی چه دستگاه هایی قابل نصب می باشد.

همانطور که پیشتر نیز گفته ایم، این آپدیت در مقایسه با بیگ سور، دارای جزئیات کوچکتری می باشد اما در نوبه ی خود، می تواند مناسب و هیجان انگیز باشد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مانتری، در واقع یک آپدیت جدید از بیگ سور می باشد.

بهرحال باید منتظر باشیم تا این آپدیت برای دستگاه ها منتشر شود و از جزئیات آن با خبر شویم تا بتوانیم به صورت کامل تر، از مقایسه های آن با سایر آپدیت ها، سخن بگوییم. در زیر، نام دستگاه هایی را می بینید که از نسخه ی مانتری ( macOS Monterey ) پشتیبانی می کنند و این سیستم عامل، بر روی آن ها قابل نصب است:

مک بوک مدل ۲۰۱۵ به بعد

مک بوک ایر مدل ۲۰۱۵ به بعد

مک بوک پرو مدل ۲۰۱۵ به بعد

مک مینی مدل ۲۰۱۴ به بعد

آی مک مدل ۲۰۱۵ به بعد

آی مک پرو مدل ۲۰۱۷ به بعد

مک پرو مدل ۲۰۱۳ به بعد

استفاده از دستیار صوتی اپل برای سایر سیستم عامل ها امکان پذیر شد

یکی از مطالب جالبی که اپل در کنفرانس خود به آن اذعان داشت، قابلیت استفاده از دستیار صوتی اپل یعنی سیری در سایر سیستم عامل ها می باشد. بیش از یک دهه است که اپل سیری را به وجود آورده است و این بار نخست است که از چنین تکنولوژی برای سایر دستگاه ها استفاده می کند.

البته استفاده از سیری در سایر دستگاه ها به آن صورت مجاز و آزاد نمی باشد و برای دستیابی به این امکان، کاربران باید یک هوم پاد داشته باشند تا به عنوان یک هاب برای آن ها عمل نماید.

به احتمال بسیار زیاد، اپل این اقدام را برای جا گذاشتن سایر رقبا مانند آمازون و گوگل می باشد؛ زیرا دستیار صوتی این 2 رقیب، رقابتی مستقیم با سیری از شرکت اپل دارند و این شرکت برای افزایش کاربران خود، این ارائه را برای سایر سیستم عامل ها، ممکن کرده است.

امکان استفاده از سیری در دستگاه هایی با سیستم عامل متفاوت، به وجود آمده است - اپل چه مواردی را در WWDC 21 معرفی کرده است ؟
امکان استفاده از سیری در دستگاه هایی با سیستم عامل متفاوت، به وجود آمده است

کدام دستگاه های اپل ، از ios 15 پشتیبانی می کنند؟

قطعا کاربرانی که از آیفون استفاده می کنند، علاقه مند به دریافت آپدیت جدید می باشند و این رویه، باید هنگامی انجام گیرد که متوجه شویم آیا دستگاه ما، از این آپدیت پشتیبانی می کنند یا خیر. اپل پس از اینکه از جزئیات این آپدیت خبر داد، دستگاه هایی که از این سیستم عامل پشتیبانی می کنند و این دستگاه ها می توانند چنین سیستم عاملی را روی حافظه ی خود نصب کنند را منتشر کرد.

در ادامه باهم نگاهی به این لیست می اندازیم:

آیفون ۶ اس

آیفون ۶ اس پلاس

آیفون SE (نسل اولی)

آیفون ۷

آیفون ۷ پلاس

آیفون ۸

آیفون ۸ پلاس

آیفون ایکس

آیفون ایکس اس

آیفون ایکس اس مکس

آیفون ۱۱

آیفون ۱۱ پرو

آیفون ۱۱ پرو مکس

آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون SE 2020 (نسل دومی)

آیپاد تاچ نسل هفتمی

دیدگاهتان را بنویسید