۱۰ اشتباهی که در خرید لوازم خانگی، نباید انجام داد

حتما برایتان اتفاق افتاده است که بخواهید برخی از لوازم خانگی خود را تعویض یا آن هایی که نداشته اید را بخرید. شاید با خود فکر کرده اید که خرید لوازم خانگی، کار بسیار آسانی می باشد و برای تهیه ی آن، به مشکل بر نخواهید خورد. باید بگوییم که در اشتباهید. خرید لوازم خانگی در صورتی آسان می باشد که رمز و راز های آن را بدانید و یک کالای مناسب و استاندارد تهیه نمایید.

برخی از انواع اشتباهات وجود دارد که در نگاه اول بسیار پیش پا افتاده به نظر می رسد اما باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود مانند ابعاد بزرگ یا کوچک، مصرف انرژی بالا، کیفیت نامناسب و . . . حال می خواهیم 10 اشتباه رایجی که در خرید لوازم خانگی پیش می آید را ذکر نماییم تا شما با دانستن آن ها، از این اشتباهات دوری کنید.

1- حجم و اندازه در خرید لوازم خانگی

یکی از اشتباهات رایجی که در خرید لوازم خانگی پیش می آید، توجه نکردن به ابعاد و حجم دربرگیرنده ی این وسایل می باشد. برای مثال بسیاری از خانواده ها، تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ خریداری می نمایند در حالیکه در خانه های کوچک سکونت دارند. تلویزیون های بزرگ، برای خانه هایی با متراژ بالا در نظر گرفته شده است و مناسب خانه های کوچک نمی باشد. همچنین برای نمونه ی دیگر، استفاده از ماشین لباسشویی 12 کیلوگرمی برای یک خانواده 4 نفره، مناسب نمی باشد. علاوه بر حجم و ابعاد بزرگتر، برای این لوازم خانگی، باید هزینه ی بیشتری را نیز متقبل گشت. بنابراین باید هنگام خرید لوازم خانگی، به ابعاد وسیله و حجم اشغال شده توسط آن، توجه نماییم.

خرید لوازم خانگی 1024x576 - ۱۰ اشتباهی که در خرید لوازم خانگی، نباید انجام داد

2- برخی از آپشن های گرانقیمت در کنار لوازم خانگی

برخی از لوازم خانگی، آپشن های زیادی دارند. برای مثال یک ماشین لباسشویی می تواند آپشن های گوناگونی مانند شستشو لباس های پشمی، شستشو لباس های ابریشمی و . . . داشته باشد. باید در نظر گرفت که آیا این آپشن ها بعد از خرید به کار می آیند یا خیر و در صورت نداشتن کاربرد، از خرید آن پرهیز نماییم.

3- اکتفا به شعار تبلیغاتی و برند بودن اجناس

بسیاری از افراد در هنگام خرید لوازم خانگی تنها به برند خاصی یا تبلیغات بی شمار آن توچه می نمایند و اصلا به کیفیت و کارکرد آن توجه نمی نمایند. این کار باعث می شود تا مطابق نیاز خود، لوازم خانگی تهیه ننمایید و پس از خرید آن و کار کردن با آن، اظهار پشیمانی نمایید. بنابراین بهتر است قبل از خرید به خوبی تحقیق نمایید و از افراد مختلف مشاوره بگیرید تا بتوانید یک خرید مناسب و با کیفیت داشته باشید.

برند بودن اجناس - ۱۰ اشتباهی که در خرید لوازم خانگی، نباید انجام داد

4- پس از خرید لوازم خانگی، فاکتور خرید را تحویل بگیرید

اگر تجربه ی خرید لوازم خانگی را داشته باشید، مطمئنا متوجه توضیحات طولانی و کامل فروشندگان شده اید. این فروشندگان در ابتدا با صحبت های زیاد و اعلام ویژگی های زیاد لوازم خانگی، سعی در جلب رضایت شما برای خرید آن دارند ولی پس از خرید، حتی به حرف های شما گوش نمی دهند. بنابراین بهتر است پس از خرید، فاکتور تهیه نمایید و اظهارات کتبی فروشنده را درون فاکتور بیاورید و مهر و امضاء بگیرید تا در صورت بروز خلاف حرف های فروشنده، بتوانید از او شکایت نمایید.

5- برچسب انرژی موجود روی لوازم خانگی را بررسی نمایید

حتما در هنگام خرید لوازم خانگی به برچسب انرژی موجود روی آن ها دقت نمایید. این برچسب انرژی ها، از 7 رنگ متفاوت که از سبز تیره تا قرمز تیره می باشد، تشکیل شده و نمایان گر مصرف انرژی کم یا زیاد می باشد. از رنگ سبز تیره به سمت قرمز تیره، با حرف A تا G علامت گذاری شده و هرچه از رنگ سبز به سمت رنگ قرمز برویم، نشان دهنده ی مصرف بیشتر انرژی و بازدهی کمتر کالا می باشد. معمولا یخچال ها، ماشین لباسشویی و فریزر ها دارای بیشترین مصرف انرژی می باشند. هرچه مصرف انرژی لوازم خانگی بیشتر باشد، هزینه ی لازم برای دریافت آن نیز، بیشتر می باشد.

6- به کارایی و کیفیت لوازم خانگی مورد نظر دقت نمایید

هر لوازم خانگی، باید دارای مشخصات و ویژگی های خاصی باشد تا بتوان از آن به عنوان یک کالای با کیفیت، نام برد. برای مثال یخچال و فریزرهایی که فریزر آن ها، در قسمت پایین قرار دارند، از مصرف انرژی کمتری برخوردار می باشند در حالیکه ساید بای ساید های موجود در بازار که از محبوبیت زیادی برخوردار هستند، دارای مصرف انرژی بالایی می باشند. استفاده از یخچال هایی که دارای آبریز بیرونی می باشند، در کاهش مصرف انرژی، بسیار مؤثر می باشند.

کارایی و کیفیت لوازم خانگی - ۱۰ اشتباهی که در خرید لوازم خانگی، نباید انجام داد

7- خرید اجاق گاز ایرانی

در بین لوازم خانگی ساخت ایران، اجاق گاز بیشترین موفقیت را کسب کرده است. بنابراین پیشنهاد می کنیم از اجاق گاز ایرانی استفاده نمایید تا به جای صرف هزینه های بیشتر برای نمونه های خارجی، یک اجاق گاز مناسب و ارزان قیمت داخلی داشته باشید.

8- گارانتی و خدمات پس از فروش

ارائه ضمانت و گارانتی و خدمات پس از فروش، یکی از نکاتی می باشد که برای خرید لوازم خانگی، باید آن را مورد توجه قرار داد. لوازم خانگی علی الخصوص آن هایی که گران قیمت تر می باشند، امکان خرابی و سوختن آن ها می باشد. در این حالت، در صورت داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش، می توان از خدمات شرکت تولید کننده استفاده نمود و از تحمل هزینه های جدید، پرهیز کرد.

9- خرید لوازم خانگی گرانقیمت، دلیل بر خوب بودن آن ها نمی باشد

بسیاری از افراد برای خرید لوازم خانگی، دست روی گرانترین آن ها می گذارند و این ادعا را دارند که گرانترین وسایل خانگی، دارای بیشترین کیفیت می باشد. این ادعا اشتباه می باشد. برای اثبات این اشتباه، یک مثال می زنیم. برای مثال قصد خرید یک تلویزیون داریم. دو مدل تلویزیون کاملا مشابه موجود می باشد که تنها تفاوت آن، صفحه نمایش آن می باشد. در این صورت اگر ابعاد تلویزیون کوچک تر با محل مورد نظر، متناسب باشد، نیاز به هزینه ی اضافه تر و خرید مدل گران قیمت تر آن نمی باشد.

خرید لوازم خانگی گرانقیمت - ۱۰ اشتباهی که در خرید لوازم خانگی، نباید انجام داد

10- از اصل بودن وسیله ی مورد نظر، اطمینان حاصل نمایید

امروزه با افزایش قیمت لوازم خانگی، برند های متفاوتی وارد این عرصه شده اند که برخی از آن ها محصولات با کیفیت و برخی دیگر محصولات بی کیفیتی را وارد بازار می نمایند. در هنگام خرید لوازم خانگی، باید از اصل بودن برند و کیفیت آن اطمینان حاصل نماییم و از خرید لوازمی که قیمت پایین تری دارند و کیفیت نامطلوبی را ارائه می دهند، پرهیز نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید