نگاهی به بهترین فناوری های سال 2020

امروزه پیشرفت تکنولوژی و فناوری بر کسی پوشیده نمی باشد. علم و تکنولوژی، روز به روز در حال توسعه می باشد و این امر باعث شده تا سهولت و راحتی، به زندگی اشخاص وارد شود.

در سال 2020 نیز فناوری های جذابی وارد دنیای کنونی شده است. این گجت ها و وسایل جذاب، باعث شده است بسیاری از افراد برای راحتی و جلو افتادن از کارها، اقدام به خرید آن ها نمایند. در این مقاله قصد داریم برترین فناوری هایی که در سال 2020 معرفی شده اند را معرفی نماییم.

توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با سیراف کالا همراه باشید تا با بهترین های 2020 در زمینه ی تکنولوژی آشنا شوید.

فناوری نخست؛ هوش مصنوعی

چند سالی است که حضور فناوری هوش مصنوعی در صنعت و ابزارهای مختلف ، بیشتر دیده می‌شود. در واقع هوش مصنوعی را در دنیای امروزی می‌توان این‌چنین تعریف کرد که کامپیوترها هم قادر خواهند بود تا از انسان ، چیزی یاد بگیرند.

درواقع تکنولوژی‌ های بکار رفته در اپلیکیشن ‌های مختلف و پیش‌بینی‌ هایی که انجام می ‌دهند را باید مدیون هوش مصنوعی بود. در موبایل‌های هوشمند نیز شاهد برنامه‌هایی هستیم که قادر به تشخیص صحنه ‌ها در دوربین عکاسی بوده و قابلیت ارائه فیلتر مناسب آن را دارند.

این تکنولوژی جذاب، بسیار می تواند مفید باشد و در بسیاری از وسایل، به کار می رود. بنابراین می توان رتبه ی اول را به این تکنولوژی بسیار توسعه یافته، اهدا کرد.

شبکه ی 5G

در سال 2020، شاهد وجود نسل پنجم ارتباطات به نام 5G بوده ایم. این شبکه ی جذاب، به شدت فراگیر شد و نمونه ی آن را نیز در انواع گوشی های هوشمند جدید، می توان مشاهده کرد.

تکنولوژی 5G 1024x691 - نگاهی به بهترین فناوری های سال 2020
تکنولوژی 5G

فناوری 5G که می‌توان آن را از برترین فناوری های سال 2020 نام برد ، نوید اینترنت پرسرعت را با تاخیر کمتر و همین‌طور ظرفیت بالاتر به کاربران می‌دهد. با این شبکه، شاهد سطح بالاتری از پیشرفت‌های فناورانه در شهرها و نقاط مختلف مانند نقاط دورافتاده نیز خواهیم بود.

فناوری امنیت سایبری

با توجه به گسترش فناوری ‌های مختلف که همه با داده ‌های کاربران سر و کار دارند، امنیت سایبری یکی از فناوری های 2020 است که حتما در کنار سایر تکنولوژی ها، وجود خواهد داشت و پا به پای آن‌ ها ، رشد خواهد کرد.

امروزه نیز این تکنولوژی از سری تکنولوژی ‌های درآمدزایی محسوب می‌شود که می‌تواند امنیت بسیاری از کسب و کارها و صنایع را حفظ کند.

شاید در نگاه اول، به اهمیت و کاربرد این تکنولوژی واقف نباشیم و ندانیم که کاربرد آن چیست اما این فناوری، در بسیاری از موارد، می تواند کارایی مطلوبی را داشته باشد و به همین دلیل، در لیست سیراف کالا، قرار دارد.

امنیت سایبری؛ از تکنولوژی های مهم 2020 1024x865 - نگاهی به بهترین فناوری های سال 2020
امنیت سایبری؛ از تکنولوژی های مهم 2020

فناوری جذاب اینترنت اشیا

اینترنت اشیا که یکی از هیجان‌ انگیزترین دستاورد های دنیای فناوری است، امروزه بیش از گذشته گسترش یافته است. حالا خانه ‌هایی را شاهد هستیم که در آن‌ ها، دستگاه‌ های متصل به اینترنت متنوعی وجود دارد و به خانه ‌های هوشمند نیز معروف هستند.

درواقع در سال 2020 تعداد دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل خواهند بود با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو می‌شود. این امر باعث می شود سهولت و کاربری شدن اشیا، بیشتر از قبل شود و به راحتی و به وسیله ی گوشی هوشمند، بتوان بر روی آن ها، تسلط داشت.

فناوری اینترنت اشیا - نگاهی به بهترین فناوری های سال 2020
فناوری اینترنت اشیا

فناوری نام آشنای بلاک چین

امروزه تعداد زیادی از بانک ‌ها ، استفاده از فناوری بلاکچین را آغاز کرده ‌اند و بدون شک این فناوری در سال 2020 گسترش خواهد یافت. قبل از این بیشتر درباره ی بلاک چین سخن بگوییم، بهتر است تعریفی از آن داشته باشیم:

بلاک چین با فراهم کردن بستری برای انتقال اطلاعات دیجیتالی و جلوگیری از کپی شدن آن‌ها، ستون اصلی اینترنتی جدید را تشکیل داده است. بلاک چین که در ابتدا فقط برای ارزهای دیجیتالی بیت‌کوین ابداع شده بود، اکنون پتانسیل‌های بسیاری برای استفاده در از تکنولوژی‌های متنوعی پیدا کرده است.

Blockchain - نگاهی به بهترین فناوری های سال 2020
Blockchain

فناوری تشخیص صدا

تشخیص صدا، یکی از مهم‌ترین فناوری های 2020 محسوب می‌شود؛ به صورتی که اگر این تکنولوژی را جهان حذف کنیم، بدون شک بسیاری از اپلیکیشن ‌ها و دستاورد های فناورانه ناقص خواهند شد.

فناوری تشخیص صدا، عضو جدایی‌ ناپذیر اپلیکیشن ها می باشد؛ درواقع سیری، الکسا و دستیار هوشمند گوگل را همگی از این تکنولوژی استفاده می کنند و در صورت عدم استفاده از آن، این اپلیکیشن ها فلج خواهند شد. بنابراین این فناوری نیز به درون لیست ما، راه پیدا می نماید.

فناوری تشخیص صدا در بسیاری از برنامه ها مانند سیری، به کار رفته است - نگاهی به بهترین فناوری های سال 2020
فناوری تشخیص صدا در بسیاری از برنامه ها مانند سیری، به کار رفته است

راهکارهای مبتنی بر محاسبات ابری

امروزه تقریبا همه نرم افزار ها، بر روی استفاده از راهکارهای مبتنی بر ابر، تاکید دارند. این موضوع به این دلیل است که محاسبات ابری، در کنار تأمین امنیت داده‌ها، استفاده از هوش مصنوعی در توسعه نرم افزاری را فراهم می‌کنند.

به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال استفاده از فناوری ‌های ابری در ارائه دستاورد های خود هستند. درواقع امروزه سرویس‌های ابری، اجازه می‌دهند تا کاربران بتوانند از همه امکانات یک سیستم مبتنی بر ابر در هر جایی استفاده کنند و متکی به فضا یا محدوده ی خاصی، نباشد.

محاسبات ابری - نگاهی به بهترین فناوری های سال 2020
محاسبات ابری

جمع بندی نهایی فناوری های 2020

در این مقاله، به بررسی برترین فناوری ها و تکنولوژی های معرفی شده در سال 2020، پرداختیم. تکنولوژی هایی مانند امنیت سایبری یا بلاکچین، بسیار مفید و سودمند می باشند و تکنولوژی 5G، به پیشرفت ارتباطات، کمک محسوسی کرده است.

بنابراین با یک محاسبه ی مختصر و بررسی، می توان نتیجه گرفت که چنین تکنولوژی هایی، بسیار می تواند مفید واقع شود و با استقبال افراد، رو به رو شود.

پیش بینی می شود در سال کنونی نیز بسیاری از فناوری های جدیدتر و بروزتری معرفی شوند که مفید بودن آن ها، به مراتب از لیست فوق، بیشتر باشد.

امیدواریم از خواندن این مقاله که توسط سیراف کالا تهیه شده است، لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید