نقد و بررسی گوشی صاایران ویرا وی 5

وقتی نام گوشی می آید، شاید کمتر کسی ذهنش به سمت گوشی های ایرانی برود؛ زیرا در کشورمان تا به حال گوشی تولید شده نداشته ایم اما اخیرا زمزمه هایی مبنی بر تولید گوشی ایرانی به دست برند صاایران، به گوش می خورد.

این برند، نخستین گوشی خود را تحت عنوان وی 5 وارد بازار کرده است. بد نیست راجع به این گوشی مطالبی ارائه نماییم تا کاربران سیراف کالا، از جزئیات آن با خبر شوند. بنابراین اگر علاقه مند هستید بدانید این گوشی ارزان قیمت، چه ویژگی هایی دارد تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

1- بخش طراحی وی 5

نمای پشتی وی 5 - نقد و بررسی گوشی صاایران ویرا وی 5
نمای پشتی وی 5

در وی 5 شاهد طراحی خاصی نمی باشیم و این گوشی مانند تمام گوشی های موجود در بازار، با سبک همیشگی تولید همراه است. لبه های خمیده به همراه ضخامت معمول، باعث شده این گوشی خوش دست شود.

جنس بدنه ی وی 5 از پلاستیک بوده و حالت براق به آن داده شده است. در بالا و مرکز پشت این گوشی، شاهد ماژول های دوربین به همراه فلش می باشیم. نکته ی جالبی که این گوشی دارد، این می باشد که هیچ بیرون زدگی داخل طراحی این موبایل، مشاهده نمی شود.

در زیر المان دوربین نیز حسگر اثر انگشت قرار دارد که به صورت بیضی قرار دارد. در سمت راست گوشی شاهد دکمه های افزایش و کاهش صدا و پاور می باشیم.

ادامه ی بخش طراحی

در بخش بالای این گوشی شاهد جک 3.5 میلی متری هدفون می باشیم. در بخش چپ هیچ گزینه ای مشاهده نمی شود و سرانجام در بخش پایین، شاهد درگاه Micro USB می باشیم.

شاید برایتان جالب باشد که چرا حرفی از اسپیکر نزده ایم؛ زیرا اسپیکر این گوشی در بخش آن قرار دارد.

2- صفحه نمایش وی 5

در این گوشی، صفحه نمایشی 6.1 اینچی به کار رفته است که رزولوشن تولیدی آن HD می باشد و صفحات رنگی را به خوبی نشان می دهد. البته برای یک گوشی با رنج قیمتی پایین، نباید انتظاراتی بالایی داشت. از نظر روشنایی و عملکرد، این گوشی در سطح متوسط قرار دارد و از آن فراتر نمی باشد.

نمای جلوی وی 5 - نقد و بررسی گوشی صاایران ویرا وی 5
نمای جلوی وی 5

شاید عمده ترین بخشی که در آن شاهد یک گوشی رده پایین می باشیم، سرعت عمل متوسط و حاشیه های زیاد صفحه نمایش می باشد که در 4 طرف صفحه نمایش، به وضوح قابل مشاهده است.

عملکرد صفحه نمایش این گوشی در حالت کلی مناسب است اما در نور زیاد عملکردی ضعیف دارد. البته باز هم تکرار می کنیم که با یک گوشی تقریبا رده پایین رو به رو هستیم و نباید انتظاراتمان از آن زیاد باشد.

3- بخش سخت افزار

در این گوشی، از تراشه ی مدیاتک مدل هلیو A22 استفاده شده است. این تراشه، کاملا معمولی می باشد و در همان بدو کار کردن با آن، شاهد نمایش کند و عملکردی پایین در آن خواهیم بود.

حافظه ی داخلی این گوشی، 32 گیگابایت می باشد و رم 3 گیگابایتی در آن قرار دارد. این گوشی از حافظه ی جانبی پشتیبانی می کند اما درگاه آن با درگاه سیم کارت ها یکسان نمی باشد.

همچنین این گوشی قابلیت استفاده از 2 سیم کارت به صورت همزمان را دارد.

4- بخش امنیتی وی 5

قبل از این وارد این بحث شویم، باید بگوییم که به این گوشی ویرا وی 5 نیز گفته می شود و در پایین قاب پشتی این گوشی نیز، شاهد نوشته ی Vira می باشیم.

برای بازگشایی این گوشی، از دو ویژگی اثرانگشت و تشخیص چهره استفاده شده است. عملکرد اثر انگشت این گوشی بسیار بالا و پرسرعت بوده و فراتر از انتظار ظاهر شده است. این عملکرد علاوه بر سرعت بالای خواندن، سرعت بالایی در باز کردن گوشی نیز دارد.

البته هرچقدر عملکرد بخش اثر انگشت قوی است، بخش تشخیص چهره ضعیف است؛ به طوری که مدت زمان 2 ثانیه طول می کشد تا چهره ی کاربر از طریق دوربین سلفی، ضبط و پردازش شود.

قرار گرفتن بلندگو در بخش پشتی این گوشی - نقد و بررسی گوشی صاایران ویرا وی 5
قرار گرفتن بلندگو در بخش پشتی این گوشی

5- بخش نرم افزاری وی 5

در بخش نرم افزاری، یک ویژگی خاص دیده می شود و آن، نصب اندروید خام روی این گوشی می باشد که باعث می شود کندی کلافه کننده ای روی این گوشی مشاهده نشود.

وی 5 دارای اندروید پایه ی 9 می باشد؛ البته در کنار این سیستم عامل، هیچ رابط کاربری مشاهده نمی شود.

6- باتری

شرکت صاایران برای این گوشی، باتری 3500 میلی آمپر تدارک دیده است که برای چنین تلفن همراهی، مناسب به نظر می رسد. همچنین عملکرد آن نیز مناسب و خوب است و می توان 1 روز کامل گوشی را شارژ نگه دارد.

در این گوشی از شارژر سریع استفاده نشده و همین امر باعث می شود تا این گوشی از صفر تا صد در زمانی حدودا 4 ساعت شارژ شود که به نسبت عدد بسیاری زیادی می باشد و این گوشی در این بخش، بسیار ضعیف عمل کرده است.

توصیه می شود در صورت خرید این گوشی، یک شارژر سریع نیز خریداری نمایید تا وقت زیادی برای شارژ شدن گوشی تلف نشود.

7- دوربین وی 5

در بخش دوربین ها نیز مانند سایر بخش ها، با یک مشخصات مقرون به صرفه رو به رو می باشیم. لنز اصلی این گوشی 8 مگاپیکسل می باشد و دو لنز 2 مگاپیکسلی دیگر نیز در این گوشی مشاهده می شود که در کنار یک فلش، در ماژول دوربین پشت گوشی قرار دارد.

کیفیت دوربین 1 - نقد و بررسی گوشی صاایران ویرا وی 5
کیفیت دوربین

دوربین سلفی نیز 5 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است که در حد خود، کیفیت مناسبی دارد.

جمع بندی پایانی

در ابتدا باید عنوان کرد که قیمت این گوشی، 2 میلیون 950 هزارتومان می باشد و دقیقا باید در همین اندازه، تصور کرد که کارایی گوشی چه مقدار می باشد.

به طور کلی خرید این گوشی مناسب دانش آموزانی می باشد که می خواهند از برنامه هایی مانند شاد استفاده کنند و نیاز به یک گوشی کم هزینه، دارند یا رانندگان اسنپی که نیاز به یک گوشی کم هزینه دارند تا در طول روز کامل روشن باشد.

امیدواریم از خواندن مقاله ی بررسی گوشی صاایران مدل ویرا وی 5 لذت برده باشید.

وی 5 - نقد و بررسی گوشی صاایران ویرا وی 5
وی 5

دیدگاهتان را بنویسید