نقد و بررسی گوشی سامسونگ A21s

مقدمه ای بر گوشی سامسونگ مدل A21s

شرکت سامسونگ در ماه می سال 2020، یکی دیگر از تولیدات میان رده ی خود را به معرض نمایش گذاشت. این گوشی میان رده، A21s نام دارد. سامسونگ این گوشی را جانشین گوشی A21 کرده است. این دو گوشی به طور کلی بسیار شبیه یکدیگر می باشند اما A21s در زمینه هایی بهبود بیشتری نسبت به نسخه ی قبلی خود، کرده است. در قسمت دوربین، سامسونگ چیدمان آن ها را عوض کرده و از لنز هایی با رزولوشن های بالاتری استفاده کرده است. همچنین باتری و رم گوشی نیز بهبود یافته اند. در نگاه کامل، گوشی A21s یک گوشی ارزان قیمت و باکیفیت می باشد که با داشتن باتری 5000 میلی آمپر و تراشه ی Exynos 850، می توان آن را به عنوان یک گوشی قدرتمند به حساب آورد. در ادامه بیشتر با این گوشی آشنا می شویم و مشخصات کامل آن را با هم مشاهده می نماییم.

طراحی A21s

قسمت پشت این گوشی مانند سایر مدل های سری A سامسونگ می باشد و از یک قاب پلاستیکی بهره می برد. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی می باشد که رزولوشنی به اندازه ی 1600 در 720 پیکسل دارد. سامسونگ از نمایشگر IPS در این گوشی استفاده کرده است که تراکم پیکسلی 270 در هر اینچ را دارد. در قسمت جلویی، دوربین سلفی در یک حفره ی دایره شکل و در بالای صفحه نمایش قرار دارد. به دلیل دایره شکل بودن این دوربین، نام Infinity – O برای آن انتخاب شده است.

از دیگر ویژگی های صفحه نمایش A21s، این می باشد که هیچ بریدگی ای درون آن دیده نمی شود. در قسمت پشت و ماژول دوربین های آن، سامسونگ از 4 دوربین برای آن استفاده کرده است که به شکل «L» می باشند. در کنار این دوربین ها، یک فلش LED نیز دیده می شود که درون یک باکس مشکی، قرار دارند. همچنین در وسط قاب پشت، حسگر اثر انگشت نیز دیده می شود که دارای سرعت و دقت بالایی می باشد. در گوشه های این گوشی نیز، کلید های کنترل صدا و پاور قرار گرفته اند و در قسمت پایین، ورودی 3.5 میلی متری جک هدفون و درگاه پورت USB – C قرار دارند.

طراحی و رنگبندی گوشی A21s - نقد و بررسی گوشی سامسونگ A21s
طراحی و رنگبندی گوشی A21s

 

دوربین های به کار رفته در A21s

همانطور که پیشتر اعلام شد، گوشی A21s همانند A21 از چهار دوربین بهره می برد که نوع چینش در آن، عوض شده و همچنین در گوشی A21s، شاهد بهبود کیفیت دوربین ها می باشیم. در این گوشی، از یک لنز عریض که رزولوشن 48 مگاپیکسل دارد، یک لنز فوق عریض که رزولوشن 8 مگاپیکسل دارد، یک لنز ماکرو که رزولوشن 2 مگاپیکسل دارد و یک حسگر عمق که رزولوشن 2 مگاپیکسل دارد، استفاده شده است.

دوربین اصلی این گوشی که لنز 48 مگاپیکسل دارد، عملکرد بسیار خوبی دارد و رنگ ها در آن، بسیار طبیعی و شفاف می باشند. عکس های ثبت شده توسط این لنز، دارای گستره ی داینامیکی خوبی می باشند. سایر لنز ها نیز به خوبی عمل می نمایند و به کاربر، حس خوبی را منتقل می کنند. همچنین دوربین سلفی این گوشی، دارای لنز 12 مگاپیکسلی می باشد.

دوربین های به کار رفته در این گوشی، بسیار قدرتمند می باشند. - نقد و بررسی گوشی سامسونگ A21s
دوربین های به کار رفته در این گوشی، بسیار قدرتمند می باشند.

 

رابطه ی سخت افزاری در A21s

سامسونگ در این گوشی از تراشه ی Exynos 850 استفاده کرده است که یک تراشه ی 8 نانومتری می باشد. پردازنده ی مرکزی این گوشی Cortex – A55 می باشد. رم به کار رفته در این گوشی 4 گیگابایت بوده که بیشتر برنامه ها و بازی های موجود در فروشگاه را به راحتی اجرا می نماید. البته در بازی های سنگین مانند Call of duty، باید تنظیمات را در حالت حداقل قرارداد تا بازی بدون کندی قابل اجرا باشد. حافظه ی داخلی این گوشی نیز در دو مقدار 32 و 64 گیگابایت تولید شده است.

همچنین این گوشی قابلیت اتصال به شبکه هایی مانند G4، Wifi 802.11 b/g/n را دارد و از بلوتوث نسل 5 نیز بهره می برد. سیستم نرم افزاری نیز در این گوشی بر پایه ی نسخه ی 2.0 رابط کاربری One UI می باشد که دارای اندروید 10 می باشد. این رابطه ی کاربری بسیار جذاب و روان می باشد و هیچگونه کندی در آن دیده نمی شود.

کارکردن با این گوشی، بسیار جذاب و دلنشین می باشد - نقد و بررسی گوشی سامسونگ A21s
کارکردن با این گوشی، بسیار جذاب و دلنشین می باشد

 

باتری به کار رفته در A21s

تراشه ای که سامسونگ در این گوشی به کار برده است یعنی Exynos 850، ارزان ترین و کم مصرف ترین تراشه ی 8 نانومتری شرکت سامسونگ می باشد و این بدین معنا می باشد که مصرف انرژی در این گوشی، پایین می باشد. سامسونگ روی این گوشی، یک باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر نصب کرده است که شارژدهی کافی برای انجام کار ها را به کاربر می دهد. اشتراک گذاری محتوا، بازی، تماشای آنلاین ویدیو و . . . به وسیله ی باتری قدرتمند این گوشی، قابل انجام می باشد. باتری این گوشی از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می نماید که باعث می شود کاربر به سهولت و با سرعت زیاد، قادر به شارژ کردن گوشی خود باشد.

جمع بندی نهایی

گوشی A21s سامسونگ، در ابعاد 163.7 در 75.3 در 8.9 میلی متر تولید شده که وزنی معادل 192 گرم را دارد. این گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را داراست. اگر بخواهیم به عنوان یک شخص از بیرون به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می شویم که گوشی A21s، یک گوشی مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد که با ارائه کیفیت بالا و قیمت مناسب، می تواند اولویت خرید بسیاری از افراد، باشد.

در این گوشی از 4 دوربین قدرتمند استفاده شده است که به کاربر این امکان را می دهد تا به عکس های طبیعی و شفاف دسترسی داشته باشد. همچنین این گوشی دارای حسگر پر سرعت اثر انگشت بوده که باعث می شود کاربر حریم خصوصی خود را حفظ نماید. در پایان کار نیز سامسونگ از یک باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری در این گوشی استفاده کرده است که نشان دهنده ی این می باشد که کاربران به وسیله ی این باتری، می توانند با خیال راحت کار های خود را انجام دهند و نگرانی بابت تمام شدن باتری، نداشته باشند. این گوشی در 4 رنگ مشکی، سفید، آبی و قرمز،  به بازار عرضه شده است.

طراحی این گوشی، مانند سایر مدل های سری A می باشد - نقد و بررسی گوشی سامسونگ A21s
طراحی این گوشی، مانند سایر مدل های سری A می باشد

 

دیدگاهتان را بنویسید