نقد و بررسی هواوی Y9a

یکی از جدیدترین تلفن های همراه شرکت هواوی، Y9a می باشد. این گوشی که دارای قیمتی مناسب و در زمره ی گوشی های میان رده قرار دارد، از سرویس های گوگل پشتیبانی نمی کند اما این اطمینان را به شما می دهیم که به آسانی، اپلیکیشن های ایرانی را پشتیبانی می نماید.

1 12 252x300 - نقد و بررسی هواوی Y9a
نمایی از هواوی Y9a

امروزه گوشی های میان رده رقابت بسیار نزدیکی با پرچمداران دارند و علاوه بر توانایی رفع امورات روزانه، قادر به اجرای بازی و برنامه های سنگین نیز می باشند. Y9a نیز از این دسته گوشی های زیبا و جذاب می باشد که با داشتن سخت افزاری قدرتمند، قادر است کیفیت بالایی را به کاربر، اهدا نماید. این گوشی جذاب به عنوان رقیبی برای گوشی های معروفی همچون A71 سامسونگ و A51 این شرکت می باشد. در ادامه بیشتر با این تلفن همراه آشنا می شویم و ویژگی ها و معایب آن را بازگو می نماییم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی هواوی Y9a

امروزه زیبایی و جذابیت گوشی های میان رده دو چندان شده و هواوی نیز این قائله، مستثنی نبوده است. این شرکت برای Y9a نیز ظاهری جذاب ارائه داده است. شاید اولین بخشی که به سرعت و در اولین نگاه، نظرمان را به خود جلب می نماید، صفحه نمایشی عاری از هرگونه بریدگی می باشد. دوربین سلفی این گوشی به صورت پاپ آپ می باشد و بخش بلندگوی آن نیز درون حاشیه ی گوشی قرار گرفته است تا نشان دهنده ی این باشد که با یک گوشی جذاب، رو به رو هستیم.

قاب پشتی Y9a، از جنس پلاستیک بوده و روکش آن، براق می باشد که به نوعی، تداعی کننده ی فلزی بودن دستگاه می باشد. این قاب دارای خمیدگی هایی می باشد تا کاربر به راحتی بتواند آن را در دست بگیرد.

بخش فیزیکی 

این گوشی، دارای ابعاد 163.5 در 76.5 در 9 می باشد که وزنی به اندازه ی 197 گرم را تحمل می نماید. این ابعاد، نشان دهنده ی این می باشد که با یک دست نمی توان به تمام قسمت های آن از جمله نوار اعلان، دسترسی پیدا کرد. همچنین برای استفاده ی بهتر از این گوشی، باید از دو دست، کمک گرفت. برای بازگشایی قفل گوشی نیز، از حسگر اثر انگشت روی لبه ی سمت راست گوشی استفاده شده است. این حسگر دارای عملکرد و سرعت بسیار مطلوبی می باشد.

2 12 236x300 - نقد و بررسی هواوی Y9a
نمایی از صفحه نمایش

در سمت راست هواوی Y9a، کلید پاور که قابلیت اثر انگشت دارد و کلید های کنترل صدا وجود دارد. همچنین در بخش پایین نیز بلندگوی گوشی، پورت شارژ گوشی که Type C با USB 2.0 می باشد و درگاه سیم کارت و حافظه وجود دارد.

سرانجام در بخش بالای گوشی نیز شاهد جک 3.5 میلی متری هدفون و دوربین پاپ آپ سلفی می باشیم. بخش پشت گوشی نیز محل قرار گیری دوربین های این دستگاه به صورت دایره ای می باشد که دارای برآمدگی نسبتا بزرگی می باشد و باعث می شود در سطوح مختلف، عدم پایداری گوشی را شاهد باشیم.

بخش نمایشگر

هواوی برای Y9a از یک پنل IPS LCD استفاده کرد است که دارای اندازه ی 6.63 اینچ با نسبت تصویر 20:9 می باشد. وضوحی که این پنل به دستگاه اهدا می نماید، 1080 در 2400 می باشد. مقدار اندازه ی روشنایی این صفحه نمیاش نیز 389 نیت می باشد که مقداری مناسب و قابل قبول می باشد.

بخش سخت افزار و نرم افزار هواوی Y9a

مطابق انتظار، هواوی در این گوشی از اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 10.1 استفاده کرده است. حتما متوجه شده اید که مدتی است هواوی از سرویس های گوگل پشتیبانی نمی کند و به جای استفاده از آن ها، از سرویس های تولید شده ی خود یعنی هواوی ( HMS ) بهره برده است. شاید این موضوع بسیاری از کاربران را که با سرویس های گوگل ارتباط برقرار می کردند را دچار بهت زدگی نماید اما این مورد آنچنان جای نگرانی ندارد؛ زیرا هواوی در کشورمان بسیار محبوب است و این شرکت در حال تعامل با تولید کنندگان ایرانی می باشد تا بتواند از اپلیکیشن های ایرانی پشتیبانی نماید.

لازم به ذکر است Y9a قابلیت پشتیبانی از بسیاری اپلیکیشن های محبوب ایرانی را دارد.

در بخش سخت افزار این گوشی نیز شاهد به کار بردن هواوی از تراشه ی 12 نانومتری Helio G80 مدیاتک می باشیم. این تراشه یک تراشه ی میان رده است و نباید آنچنان از آن انتظار قدرتمندی داشت. این تراشه دارای GPU 2 هسته ای Cortex A75 می باشد. این گوشی در دو نسخه با رم های 6 و 8 و حافظه های 128 گیگ، تولید شده است.

بخش دوربین

شاید شما هم با خود فکر کرده اید که هر گوشی ای که دارای تعداد دوربین بیشتری باشد، محصول با کیفیت تری خواهد بود اما این موضوع اشتباه است. بسیاری از شرکت های مطرح گوشی سازی در دنیا، با افزودن تعداد دوربین های بیشتر، قصد دارند مخاطب را به خرید گوشی، ترغیب نمایند.

3 12 300x183 - نقد و بررسی هواوی Y9a
دوربین پاپ آپ سلفی

هواوی Y9a نیز در دسته ی بالا قرار دارد و دارای 4 دوربین واید، اولتراواید، تشخیص عمق و ماکرو می باشد. از ویژگی های دوربین Y9a می توان به عکاسی خودکار، عکاسی در حالت Night، عکاسی به وسیله ی افکت بوکه، عکاسی مجزای Beauty و . . . می باشد.

دوربین اصلی این گوشی دارای حسگر 64 مگاپیکسلی می باشد که دارای لنز واید f/1.8 می باشد. دوربین بعدی، اولتراواید می باشد که دارای حسگر 8 مگاپیکسلی می باشد و دارای دیافراگم f/2.4 می باشد. دو دوربین دیگر نیز به ترتیب تشخیص عمق و ماکرو می باشد که هرکدام دارای لنز 2 مگاپیکسلی می باشند. در بخش سلفی نیز شاهد دوربین 16 مگاپیکسل با لنز f/2.2 می باشیم.

باتری Y9a

هواوی برای این گوشی از یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که دارای شارژر 40 واتی سوپر شارژر می باشد که قادر است در مدت 30 دقیقه، شارژ باتری را از صفر به 70 برساند. در بخش باتری هواوی Y9a، شاهد یک مجموعه ی قدرتمند می باشیم که با توجه به صفحه نمایش و پردازنده ی آن، می توان آن را مناسب برای کار های روزمره دانست.

4 11 300x114 - نقد و بررسی هواوی Y9a
نحوه ی چیدمان دوربین ها

جمع بندی نهایی

به طور کلی، هواوی Y9a یک گوشی مناسب برای استفاده های روزمره می باشد که با صفحه نمایش جذاب و بزرگ، می تواند بسیار کارآمد باشد. این گوشی دارای باتری مناسب، دوربین با کیفیت در روز و . . . می باشد. از طرفی این گوشی معایبی نیز دارد که می توان به عدم پشتیبانی از برنامه های گوگل، دوربین ضعیف در شب اشاره کرد.

امیدواریم از خواندن این مقاله، استفاده ی لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید