نقد و بررسی دوربین کانن 90D به همراه لنز 18-135

در حال حاضر شرکت های گوناگونی درحال تولید دوربین های عکاسی می باشند. از معروف ترین این تولید کننده ها می توان به کانن و نیکون اشاره کرد. یکی از ساخته های شرکت کانن، دوربین کانن مدل 90D 18-135 می باشد. این دوربین بسیار باکیفیت ساخته شده و از نظر کیفیت ساخت و عکاسی، بسیار برجسته می باشد و از اولویت های اول هر خریداری می باشد.

 

در عصر فعلی، اهمیت عکس و کیفیت آن، بر کسی پوشیده نیست. فضای مجازی، پر شده از عکس هایی با کیفیت های گوناگون که هر یک منظره ای را به تصویر می کشند. کیفیت در عکس، نقش غیرقابل انکاری دارد و مخاطبین، به عکس های باکیفیت، توجه بیشتری می نمایند. در حال حاضر شرکت های گوناگونی درحال تولید دوربین های عکاسی می باشند. از معروف ترین این تولید کننده ها می توان به کانن و نیکون اشاره کرد. یکی از ساخته های شرکت کانن، دوربین کانن مدل 90D 18-135 می باشد. این دوربین بسیار باکیفیت ساخته شده و از نظر کیفیت ساخت و عکاسی، بسیار برجسته می باشد و از اولویت های اول هر خریداری می باشد. در این مقاله می خواهیم بیشتر با مشخصات این دوربین آشنا شویم و بدانیم دلیل محبوبیت آن چیست و آیا ارزش خریدن و هزینه کردن را دارد یا خیر.

نگاه کلی به دوربین کانن مدل 90D 18-135

این دوربین کانن، بسیار قدرتمند بوده و در زمینه ی عکاسی و فیلمبرداری بسیار حرفه ای و دقیق عمل می نماید. این دوربین در تمام زمینه ها، نسبت به مدل های قدیمی کانن، پیشرفت قابل توجهی داشته است. سایز عکس در این دوربین به عدد 33 مگاپیکسل رسیده و سایز تصویربرداری در آن، کیفیت 4K را در اختیار مخاطبین خود، قرار می دهد.

کیفیت در این دوربین، حرف اول را می زند - نقد و بررسی دوربین کانن 90D به همراه لنز 18-135
کیفیت در این دوربین، حرف اول را می زند

 

در ظاهر این دوربین کانن نسبت به مدل های پیشین، تغییراتی قابل مشاهده می باشد که باعث می شود کاربر در حین کار با آن، احساس رضایت بیشتری نماید. در زمینه ی فوکوس، این دوربین با اینکه سایز عکس را افزایش داده است، اما قادر است سریع تر از قبل، فریم های بیشتری تولید نماید و در این زمینه، از سایر رقبای خود پیشی بگیرد.

پردازنده و سنسور به کار رفته در دوربین کانن مدل 90D 18-135

عامل اصلی در تغییر هر نسل از دوربین ها، پردازنده ی به کار رفته و سنسور موجود در آن ها می باشد. به عبارت دیگر هرگاه شرکتی در پردازنده و سنسور دوربین جدید خود نسبت به نسل های گذشته، تغییراتی را به وجود آورد و آن را پیشرفته تر نماید، می توان گفت دوربین جدید، باکیفیت تر از مدل های قدیمی آن می باشد. در دوربین کانن مدل 90D 18-135 از سنسور 34 مگاپیکسل استفاده شده است. حداکثر سایزی که این دوربین عکس ها را ثبت می کند، برابر با 4640*6960 پیکسل می باشد.

پردازنده ی قدرتمند موجود در دوربین کانن مدل 90D 18 135 - نقد و بررسی دوربین کانن 90D به همراه لنز 18-135
پردازنده ی قدرتمند موجود در دوربین کانن مدل 90D 18-135

 

پردازنده ی موجود در دوربین کانن مدل 90D 18-135، DIGIC 8 می باشد که با ترکیب این سنسور، کارایی قدرتمندی را بوجود می آورد و باعث می شود تصاویر بسیار زیبایی خلق شود. به وسیله ی این پردازنده، این دوربین قادر است 11 فریم در هر ثانیه تولید نماید و به صورت پیاپی عکاسی کند. همچنین در این دوربین، امکان افزایش ایزو تا عدد 25600 در حالت استاندارد وجود دارد که در حالت افزایش یافته، به عدد 51200 نیز می رسد.

فوکوس و نورسنجی

دوربین کانن در حین عکسبرداری، دارای 45 نقطه فوکوس می باشد که این فوکوس، از نوع صلیبی می باشد. قدرت این فوکوس ها، به قدری زیاد است که حتی در هنگام استفاده از چشمی، قابلیت تعقیب چهره ی فرد موردنظر، در دسترس می باشد. اما مهم ترین و به نوعی شاهکار دوربین کانن در قسمت فوکوس، هنگامی آشکار می شود که قصد فیلمبرداری یا عکسبرداری از صفحه نمایش را دارید. در این هنگام، به وسیله ی تکنولوژی Dual Pixel، می توانید به 5481 نقطه فوکوس دسترسی داشته باشید و در این حالت، به جای تعقیب چهره ی شخص، می توانید به تعقیب چشم شخص دسترسی داشته باشید که این نوع فوکوس، دقیق ترین نوع آن می باشد که در دوربین کانن مدل 90D 18-135 موجود می باشد.

قدرت فوکوس بالای این دوربین، از اصلی ترین مزایای آن می باشد - نقد و بررسی دوربین کانن 90D به همراه لنز 18-135
قدرت فوکوس بالای این دوربین، از اصلی ترین مزایای آن می باشد

 

حسگر نورسنج موجود در دوربین کانن مدل 90D 18-135، بسیار دقیق می باشد؛ به طوری که 220 هزار نقطه مورد سنجش این نورسنج قرار می گیرد. دقت نورسنج در این دوربین نسبت به نسل قبل خود یعنی 80D، در حدود 30 برابر افزایش یافته و این یک موضوع بسیار دلنشین برای عکاسان حرفه ای می باشد.

فیلمبرداری در دوربین کانن مدل 90D 18-135

قدرت فیلمبرداری در دوربین کانن مدل 90D 18-135، 4K می باشد که به طور دقیق، تصاویری با ابعاد 2160*3840 تولید می کند. کانن در این دوربین، ویژگی فیلمبرداری Full HD 120p را افزوده است که به وسیله ی آن، امکان ایجاد تصاویر تا چهار برابر آهسته تر از حالت معمولی را به استفاده کننده می دهد.

مشخصات و کیفیت فیلمبرداری در دوربین کانن مدل 90D 18 135 - نقد و بررسی دوربین کانن 90D به همراه لنز 18-135
مشخصات و کیفیت فیلمبرداری در دوربین کانن مدل 90D 18-135

 

طراحی دوربین کانن مدل 90D 18-135

اگر تجربه ی کارکردن با دوربین کانن را داشته باشید، پس از مشاهده ی دوربین کانن مدل 90D 18-135، اولین چیزی که باعث شگفتی شما می شود، اضافه شدن دکمه ای جدید می باشد. این دکمه، در هشت جهت قابل حرکت می باشد. البته این دکمه جدید نمی باشد و عکاسان حرفه ای، آن را در دوربین های فول فریم و سری 7D کانن مشاهده کرده اند. وظیفه ی این دکمه، حرکت بین نقاط مختلف فوکوس و تغییر آن به صورت دستی می باشد. کاربرد این دکمه بیشتر در زمینه ی ورزشی و طبیعت می باشد. افزودن این دکمه توسط کانن، باعث شده چیدمان دکمه ها مقداری تغییر نماید و طول بدنه، 2 سانتیمتر نسبت به 80D افزایش یابد.

دکمه هشت جهته جهت تنظیم دستی فوکوس - نقد و بررسی دوربین کانن 90D به همراه لنز 18-135
دکمه هشت جهته جهت تنظیم دستی فوکوس

 

باتری دوربین 90D 18-135

باتری به کار گرفته شده در دوربین کانن، از نوع LP-E6N می باشد. به لطف وجود پردازنده ی قدرتمند درون این دوربین، کارایی باتری این دوربین، 30% نسبت به مدل قبلی بهبود یافته است. همچنین به ازای هربار شارژ کامل این دوربین، قادر خواهید بود 1300 عکس تهیه نمایید.

جمع بندی کلی

دوربین کانن مدل 90D 18-135، از تمامی جهات نسبت به نسل های قبلی خود، بهبود داشته است و از کیفیت بالایی جهت عکسبرداری و فیلمبرداری برخوردار می باشد. افزودن دکمه ای جدید که سبب کارایی جدیدی در این دوربین می شود، به کار بردن پردازنده قدرتمند، باتری قوی تر، فوکوس های حرفه ای و . . . باعث شده است این دوربین از محبوب ترین دوربین های عکسبرداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید