مصرف باتری در سیستم عامل هارمونی و اندروید به چه صورت است؟

مصرف باتری همیشه جزو ابتدایی ترین دغدغه های هر استفاده کننده از تلفن همراه بوده است. میزان مصرف باتری و نگه داشتن شارژ در سیستم عامل های مختلف متفاوت است.

هارمونی ، سیستم عامل جدید هواوی می باشد که روی دستگاه های این برند نصب شده اند و طبق گفته ی هواوی ، این سیستم عامل در نگهداری شارژ و باتری، بسیار ممتاز است و می تواند مصرف باتری را تا حد زیادی کاهش دهد.

جالب است که بگوییم آزمایش هایی که در این زمینه انجام شده است، بر روی حرف هواوی صحه گذاشته و این مصرف کم باتری را تایید می نماید.

در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که چه تفاوتی میان مصرف باتری در سیستم عامل های اندروید و هارمونی وجود دارد و کدامیک، بهتر می توانند باتری و شارژ را نگه دارند. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید تا به اطلاعات جذابی دستیابید.

علت مصرف باتری بهینه در سیستم عامل هارمونی چیست؟

در سیستم عامل هارمونی به دلیل وجود میکروکرنل، مصرف باتری بهینه سازی شده است. هواوی با قرار دادن این تکنولوژی در سیستم عامل خود، توانسته گوی سبقت را از همتای خود یعنی اندروید برباید. از این رو، انتظار داریم که در سیستم عامل هارمونی، با مصرفی بهینه تر و مناسب تر مواجه شویم.

در رویدادی که هواوی برای معرفی هارمونی نسخه 2 ترتیب داده بود، یک گوشی به عنوان نمونه با نام هواوی میت پرو آماده کرد که بر روی آن تستی انجام دهد. این گوشی موبایل که دارای نمایشگری با نرخ نوسازی 90 هرتز می باشد، توانسته مقدار 5.1 ساعت شارژدهی در هنگام بازی های سنگین و با گرافیک بالا، از خود به جای بگذارد.

میزان نگه داری شارژ و مصرف باتری به ساعت در 2 گوشی با سیستم عامل اندروید و هارمونی - مصرف باتری در سیستم عامل هارمونی و اندروید به چه صورت است؟
میزان نگه داری شارژ و مصرف باتری به ساعت در 2 گوشی با سیستم عامل اندروید و هارمونی

اوج جذابیت در مقایسه یکسان مصرف باتری در گوشی میت 40 پرو

در ادامه ی مطلب بالا، هواوی برای اینکه شرایط مسابقه را یکسان نشان دهد، روی همین گوشی یعنی میت 40 پرو، سیستم عامل اندروید و رابط کاربری EMUI 11 قرار داده است تا با اجرای همین آزمایش با شرایط یکسان، بتواند به درستی نتایج را بسنجد.

پس از اجرای بازی های سنگین و گرافیکی روی میت 40 پرو با سیستم عامل اندروید، عدد 4.7 ساعت بدست آمد که عددی به نسب کوچکتر از سیستم عامل هارمونی می باشد.

نکته ای جالب تر نیز در این مقایسه وجود دارد و آن، تست همزمان با گوشی آیفون 12 پرو مکس با سیستم عامل آی او اس می باشد که مقدار عدد بدست آمده از آن، 3.9 ساعت می باشد که تفاوت زیادی با دو سیستم عامل دیگر دارد.

نتیجه ی بدست آمده از مقایسه ی مصرف باتری

در این مقایسه، دیدیم که شاید عدد بدست آمده در مقایسه ی بین سیستم عامل هارمونی و اندروید آنقدر فاحش نبوده اما مقدار آن در مقایسه با سیستم عامل ios دارای تفاوت های زیادی می باشد که خود، عاملی مهم در قدرتمندی این سیستم عامل می باشد.

آیا می توان به تست و آزمایشی که شرکت هواوی انجام داد، اعتماد کرد ؟

اگر بخواهیم به صورت مستقل این آزمایش را انجام دهیم، به خوبی می توانیم در رابطه با درستی آزمایش هواوی، به نتیجه ی درستی برسیم. در این حالت برای آزمایش میزان مصرف باتری ، می توان از تست حمل یا Endurance Test استفاده کرد تا نتیجه ی مورد نظر، عاملی برای بررسی میزان مصرف باتری شود.

آیا آزمایش مستقلی برای مصرف باتری میان سیستم عامل های متفاوت تاکنون انجام شده است ؟

یک نرم افزار چینی، در یک آزمون مستقل از گوشی هواوی میت 40 پرو پلاس استفاده کرده است تا مقایسه ای مستقل انجام  دهد. در این تست، این نرم افزار چینی عملکرد باتری را تحت عنوانی به نام Battery DOG App انجام داده است.

لازم به ذکر است این برنامه برای پلتفرم اندروید می باشد و نباید در هنگام اجرای آن، مشکلی برای سیستم عامل هارمونی به وجود آورد.

این تست شامل نتایجی کامل و شفاف از رندرینگ انیمیشن، مرور وب ، اجرای فیلم و ویدئو، انجام بازی های سنگین که منجر به دستیابی به میزان مصرف CPU و GPU می باشد ، است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

نتایج آزمایش مستقل یک برنامه ی چینی - مصرف باتری در سیستم عامل هارمونی و اندروید به چه صورت است؟
نتایج آزمایش مستقل یک برنامه ی چینی

نتایج آزمایش مستقل

شرح آزمایش به مانند حالت بالا می باشد که ابتدا دستگاه با سیستم عامل هارمونی تست و بررسی می شود و سپس روی همین دستگاه، سیستم عامل اندروید با رابط کاربری EMUI 11 نصب می شود و تست روی آن، انجام می گیرد.

هنگامی که گوشی اندرویدی مورد آزمایش قرار گرفت، عدد 412 دقیقه و 29 ثانیه برای میزان شارژدهی، بدست آمد. سپس گوشی با سیستم عامل هارمونی برای مصرف باتری بهینه مورد تست قرار گرفت که عدد بدست آمده برای این سیستم عامل، عدد 452 دقیقه و 30 ثانیه می باشد.

طی بررسی های انجام شده، گوشی با سیستم عامل هارمونی، می تواند مقدار 9.7 درصد بیشتر از گوشی اندرویدی، شارژ را نگه دارد. لازم به ذکر است که شرکت هواوی برای این تست، عدد 8.5 درصد را اعلام کرده است که از نظر نتیجه، نزدیکی مناسبی دارند و از این جهت، می توان به آزمایش هواوی درباره ی مصرف باتری، اعتماد کرد.

جمع بندی نهایی درباره ی مصرف باتری در سیستم عامل های متفاوت

همانطور که مشاهده کرده اید، در یک آزمایش مستقل نیز صحت ادعای شرکت هواوی به اثبات رسید. این حالت، بدین معنا می باشد که در یک گوشی با شرایط یکسان سخت افزاری و تنها تفاوت در نرم افزار آن که یکی هارمونی و دیگری اندرویدی می باشد، عملکرد مصرف باتری و مقدار شارژی که دستگاه نگه می دارد، در نسخه ی هارمونی به میزان حدودی 8 الی 10 درصد بیشتر از همتای خود می باشد.

در آخر امیدواریم از خواندن این مقاله که توسط تیم سیراف کالا تهیه و تنظیم شده است، نهایت لذت را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید