محصول جدید اپل تحت عنوان Airpods Max

برخلاف سال های قبل، شرکت اپل در چندین مراسم به صورت مجزا، از محصولات جدید خود رونمایی کرد. جدیدترین محصولی که اپل آن را معرفی کرد، ایرپادز مکس یا Airpods Max می باشد. این محصول 549 دلاری، نخستین هدفونی است که به صورت دورگوشی توسط اپل ساخته شده است که در نوع خود، متمایز است.

1 3 300x240 - محصول جدید اپل تحت عنوان Airpods Max
Airpods Max

چگونه اپل از Airpods Max رونمایی کرد؟

شاید برای بسیاری از افراد، رونمایی اپل از این محصول یک شگفتی به حساب بیاید؛ زیرا اولین سری از هدفون های دورگوشی بود که این شرکت اقدام به تولید آن کرده است. این محصول دارای قابلیت حذف نویز ( Noise Cancelling ) می باشد و در طراحی آن، دسته بالا و رده ی بالا در نظر گرفته شده است. در واقع می توان گفت این هدفون در حد و اندازه ی شرکت اپل می باشد و باید از این شرکت، چنین محصولات با کیفیتی را انتظار داشت. اپل برای این هدفون، 549 دلار قیمت تعیین کرده که پیش بینی می شود از تاریخ 15 دسامبر ( 25 آذر )، راهی بازار شود.

چرا باید برای Airpods Max چنین هزینه ای بپردازیم؟

شاید در ابتدا با دیدن قیمت این محصول، قید خرید آن را بزنید اما پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را باهم بخوانیم. اپل Airpods Max را در 5 رنگ نقره ای، آبی آسمانی، سبز، صورتی و خاکستری فضایی تولید کرده است که تنوع رنگی آن، بر جذابیت این محصول می افزاید. به گفته ی شرکت اپل، در تولید این محصول از طراحی آکوستیک سفارشی با درایور 40 میلی متری استفاده کرده است. حال این درایور 40 میلی متری چه ویژگی ای دارد؟

به وسیله ی این درایور، قادر خواهید بود صدا را با کیفیت بسیار بالا، بیس مناسب و عمیق، فرکانس مناسب و میانی بشنوید و از داشت یک هدفون با قابلیت تولید صدای شفاف و گیرا، بهره مند شوید. اگر از کاربران گذشته ی مجموعه های صوتی اپل باشید، حتما می دانید که اپل در سایر تجهیزات خود، فناوری و تکنولوژی های خاصی را استفاده کرده است. جالب است که بدایند اپل در محصول جدید خود یعنی Airpods Max نیز از این قبیل تکنولوژی ها استفاده کرده است؛ به عبارت دیگر اپل این فناوری ها را با خود از سایر محصولات به محصول جدید، آورده است. EQ تطبیقی، شفافیت ( Transparency Mode )، صدای فضایی ( Spatial Audio ) و امکان اشتراک گذاری، از جمله فناوری های به کار رفته در Airpods Max می باشد.

2 3 214x300 - محصول جدید اپل تحت عنوان Airpods Max
طراحی Airpods Max

طراحی Airpods Max چگونه است؟

در مطلب بالا، راجع به اینکه اپل فناوری محصول دیگر خود را به Airpods Max آورده، سخن گفتیم. بار دیگر از این جمله استفاده می کنیم. اپل در ساعت های اپل واچ خود، از دکمه ی چرخان ( Digital Crown ) استفاده کرده است که قابلیت جذابی به حساب می آمد. حال این قابلیت به Airpods Max نیز آورده شده است. این دکمه باعث می شود به راحتی بتوانید حجم صدا را کنترل نمایید و بتوانید به راحتی صدای پخش شده را متوقف، اجرا و رد نمایید. همچنین از دیگر کاربرد های این دکمه می توان به دستیابی به دستیار صوتی اپل یعنی سیری نیز اشاره کرد. اپل برای کنترل نویز، از دکمه ای مجزا استفاده کرده است که به کاربر این اجازه را می دهد که حالت شفافیت یا حذف نویز را اعمال نماید.

تولید Airpods Max چگونه می باشد؟

بسیاری از افراد و کارشناسان، اپل را بخاطر طراحی های بی نظیرش، ستایش می کنند و این موضوع درباره ی محصول جدید این شرکت نیز صدق می کند. اپل در طراحی این هدفون، به نحوی عمل کرده است که وزن آن در سراسر هدفون پخش شود و فشار زیادی بر سر کاربر، وارد نشود. فریم هدفون Airpods Max از جنس فولاد ضد زنگ می باشد که دارای مقاومت زیادی بوده و برای طیف وسیعی از افراد با اندازه های گوناگون سر، مناسب می باشد. بازوهای این هدفون، دارای قابلیت تغییر سایز بوده و پس از این تغییر، به خوبی روی جای خود می ایستند تا کاربر احساس رضایت نماید. همچنین اپل در این هدفون، از قابلیت ایرکاپ ( Earcup ) استفاده کرده است. این قابلیت، باعث می شود با تغییر موقعیت هدفون، بتوانید به خوبی آن را روی سر خود تنظیم نمایید.

3 3 300x169 - محصول جدید اپل تحت عنوان Airpods Max
اجزای به کار رفته در Airpods Max

سایر مشخصات Airpods Max

در بخش شارژ و باتری نیز اپل اعلام کرده است این هدفون، تا 20 ساعت شارژدهی می کند و برای شارژ آن نیز باید از کابل لایتنینگ استفاده نمایید. اگر عجله دارید و نیاز ضروری به این هدفون دارید، می توانید با 5 دقیقه شارژ آن، از 90 دقیقه پخش محتوای صوتی، برخوردار شوید. از بارزترین و جذاب ترین ویژگی هایی که این هدفون دارید، این می باشد که هنگامی که هدفون را از گوش خود بر می دارید، صوت قطع و هنگامی که دوباره آن را روی سر خود می گذارید، پخش صوت از سر گرفته می شود.

همچنین اپل در کنار این محصول، نوعی وسیله ی جانبی به نام کیس هوشمند را نیز برای این وسیله به فروش می رساند که برای قرار گیری Airpods Max استفاده می شود. به وسیله ی 6 میکروفون خارجی موجود در این هدفون، می توانید به سادگی صداهای بیرونی را حذف نمایید. همچنین به وسیله ی 2 میکروفون داخلی، قادر خواهید بود صدای وارد شده را تجزیه و تحلیل نمایید. اپل در این میکروفون ها، قابلیت بیم فورمینگ ( Beamforming ) را قرار داده است تا در سخت ترین شرایط ( هنگام وزیدن باد ) هم مشکلی در تماس صوتی، به وجود نیاید.

4 3 300x200 - محصول جدید اپل تحت عنوان Airpods Max
قرار گیری به شکل مناسب Airpods Max روی سر

جمع بندی نهایی

بسیاری از افراد این تصور را دارند که برای خرید و داشتن یک هدفون، مبلغ 549 دلار، یک عدد بسیار بزرگی می باشد. اگر از کاربران شرکت اپل باشید، حتما می دانید که اپل یک محصول بی کیفیت نمی سازد. بنابراین پس از خرید Airpods Max، احساس رضایت خاطر از داشتن چنین محصولی را خواهید داشت. در پایان بحث، توجه شما را به تماشای ویدیو زیر جلب می نمایم که توسط شرکت اپل منتشر شده و در آن به معرفی محصول جدید خود یعنی Airpods Max اقدام کرده است:

امیدواریم از خواندن این مقاله، نهایت استفاده را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید