رونمایی از Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus ( بخش اول )

سرانجام در روز 25 دی ماه، برند سامسونگ از محصولات جدید خود در مراسم گلکسی آنپکد، رونمایی کرد. از مدت ها قبل عکس هایی از این محصولات لو رفته بود و بسیاری از افراد می دانستند که سامسونگ قرار است چه محصولات را رونمایی کند.

سری جدید گوشی های سامسونگ تحت عنوان Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus در این مقاله معرفی می شوند و مشخصات آن ها برای خواننده گان، اعلام می گردد.

علاوه بر 2 محصول فوق، سامسونگ در این مراسم از Galaxy S21 Ultra به همراه ایربادز پرو و اسمارت تگ، نیز رونمایی کرد. خب بلافاصله میریم سراغ معرفی گوشی های سامسونگ تا بیشتر با آن ها آشنا شویم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید.

طراحی و ساخت S21 - رونمایی از Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus ( بخش اول )
طراحی و ساخت S21

مقدمه ای بر Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus

سامسونگ سال 2021 را با معرفی محصولات جدید خود، شروع کرده است. در سال قبل بود که پس از گلکسی اس 10، انتظار رونمایی از گلکسی اس 11 را داشتیم که بر خلاف تصورمان، سامسونگ از گلکسی اس 20 رونمایی کرد.

اما امسال قضیه تفاوت دارد و سامسونگ پس از گلکسی اس 20، به سراغ Galaxy S21 رفته است. نکته ی دیگری که حائز اهمیت است، این می باشد که سامسونگ اعلام کرده است که نسل 21، تماما دارای فناوری 5G می باشند و شبکه ی 4G در آن ها لحاظ نشده است.

اگر بخواهیم نگاهی گذرا به این نسل داشته باشیم، Galaxy S21 را نسخه ی پایه ی این نسل و ارزان ترین آن باید بدانیم. نسخه ی بعدی، Galaxy S21 Plus می باشد که به نظر تنها در ابعاد و ویژگی های کلی، تفاوت با نسخه ی پایه دارد و سرانجام Galaxy S21 Ultra که پرچمدار این نسل، می باشد.

طراحی و تولید Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus

همانطور که پیشتر گفته ایم، در طراحی و نمای کلی گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس، تفاوتی جز اندازه ی نمایشگر، نخواهیم دید.

در پشت بدنه ی این دستگاه، سامسونگ به دلایلی مانند ارزانی یا وزن کم، ترجیح داده از پلاستیک ( پلی کربنات ) به جای شیشه استفاده کند. دیگر طراحی جذاب سامسونگ، فریم آلومینیومی می باشد که به روی ماژول دوربین نیز می آید و ظاهری شیک و جذاب به گوشی، تقدیم می نماید.

سامسونگ نیز مانند اپل، کابل ها را از جعبه ی محصول جدید خود، حذف کرده است - رونمایی از Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus ( بخش اول )
سامسونگ نیز مانند اپل، کابل ها را از جعبه ی محصول جدید خود، حذف کرده است

در نمای جلو، سامسونگ از گوریلا گلس جدید به نام Victus برای جلوگیری از هرگونه ضربه یا خط و خشی استفاده کرده است. این محافظ صفحه، بسیار قوی و مستحکم می باشد و کاربر از نظر این مورد، می تواند احساس راحتی نماید.

ادامه ی بخش طراحی و تولید

سامسونگ در Galaxy S21 حاشیه ها را به حداقل رسانده تا جذابیت گوشی حفظ شود. همچنین برای دوربین سلفی نیز حفره ای در بالا و مرکز صفحه نمایش، تعبیه کرده است.

Galaxy S21 در رنگ های بنفش، صورتی، سفید و خاکستری قرار است عرضه شود. البته ظرفیت حافظه داخلی 256 گیگابایت به همراه 8 گیگابایت رم تنها مختص رنگ خاکستری می باشد و باقی رنگ ها، در ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت، عرضه می شوند.

در اس 21 پلاس نیز رنگ های بنفش، نقره ای و مشکی به چشم می خورد که در این نسخه نیز ظرفیت 256 گیگابایتی تنها با رنگ مشکی عرضه می شود.

مشخصات دیگر

سامسونگ، نسل اس 21 را با بدنه ای محافظ در برابر آب و گرد و غبار راهی بازار کرده است. این نسل مجهز به استاندارد IP68 می باشد.

صفحه نمایش - رونمایی از Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus ( بخش اول )
صفحه نمایش اس 21 و اس 21 پلاس

شرکت سامسونگ نیز پس از حذف شارژر و هندزفری توسط اپل، اقدام به انجام چنین کاری کرده و در بسته ی این محصول تنها سوزن سیم کارت و کابل USB C به چشم می خورد.

نمایشگر Galaxy S21

نمایشگر این گوشی، 6.2 اینچ بوده و فناوری به کار رفته در آن، Dynamic AMOLED 2x می باشد. از نظر مشخصات اعلامی، ظاهرا این گوشی نسبت به سال گذشته، تغییرات خاصی را مشاهده نکرده است اما به گفته ی سامسونگ، این گوشی دارای کیفیت بیشتر و تعداد رنگ و کنتراست بهتری می باشد.

نرخ نمایشگر این گوشی قابل تنظیم می باشد و می توان آن را بین 48 تا 120 هرتز، تقسیم کرد. همچنین در اس 21 پلاس نیز شاهد صفحه نمایش 6.7 اینچی می باشیم.

از دیگر مشخصات مربوط به صفحه نمایش این گوشی، می توان به رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل نیز اشاره کرد. پشتیبانی از HDR10+، قدرت روشنایی 1300 نیت نیز از دیگر مشخصات صفحه نمایش Galaxy S21 می باشد.

بخش سخت افزاری

سامسونگ از تراشه ی Exynos 2100 برای این گوشی استفاده کرده است که نسبت به تراشه ی سال قبل، در بخش پردازشی 20 درصد، در بخش گرافیکی 35 درصد و در بخش عصبی یا NPU نیز 200 درصد قدرتمند تر می باشد.

تراشه ی قدرتمند اگزینوس 2100 - رونمایی از Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus ( بخش اول )
تراشه ی قدرتمند اگزینوس 2100

با چنین مشخصاتی، می توان انتظار یک گوشی قدرتمند از شرکت سامسونگ را داشت. همچنین از نظر امنیت سخت افزاری، این گوشی مجهز به Samsung Secure Valut می باشد که باعث می شود کاربران به راحتی و بدون درز اطلاعات شخصی، عملیات خود را با بالاتری کیفیت انجام دهند.

البته در نسخه ی ویژه ی آمریکا، چین و کره برای تراشه ی این گوشی از Snapdragon 888 استفاده می شود که قدرتی نزدیک به نسخه های اگزینوس دارد.

حافظه ی داخلی و رم Galaxy S21

سامسونگ برای گلکسی اس 21 از حافظه های رم LPDDR5 استفاده کرده است. ظرفیت رم در هر 2 گوشی عدد 8 گیگابایت می باشد. برای حافظه ی داخلی نیز همین جمله مصداق دارد و هر 2 گوشی دارای ظرفیت های 128 و 256 گیگابایتی می باشند.

این ظرفیت داخلی از نوع UFS 3.1 می باشد که نسبت به نسل قبلی که دارای UFS 3.0 بوده اند، سرعت و عملکرد بهتری دارند.

جمع بندی ابتدایی

در بخش اول از بررسی گوشی های گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس، سراغ، طراحی، مشخصات ظاهری، مشخصات سخت افزاری این گوشی رفتیم و با جزئیات آن، آشنا شدیم.

ظاهر Galaxy S21 - رونمایی از Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus ( بخش اول )
ظاهر Galaxy S21

سامسونگ مدل های جدید گوشی خود را به زودی راهی بازار می کند.

در بخش دوم نیز به زودی به سراغ دوربین، بخش ارتباطات، باتری و قیمت آن می رویم.

در بخش دوم این مقاله نیز همراه سیراف کالا باشید تا با دنیایی از اطلاعات جامع درباره ی این محصول، رو به رو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید