ردمی بوک 15 پرو معرفی شد

برند ردمی، چندی پیش از 2 لپ تاپ قدرتمند خود رونمایی کرد: ردمی بوک 15 پرو و ردمی بوک 14 پرو. در این مقاله می خواهیم برویم به سراغ ردمی بوک 15 پرو. این لپ تاپ دارای پردازنده ی قدرتمند رایزن 50800H 7 می باشد.

در اواخر ماه فوریه بود که برند ردمی، از لپ تاپ های قدرتمند خود که مجهز به پردازنده ی اینتل بوده اند، رونمایی کرد اما هم اکنون شاهد این می باشیم که محصولات این برند، از پردازنده ی رایزن تغذیه می کنند که از نظر سرعت و پردازش و قدرت اجرا، توان بالایی دارند.

با داشتن این پردازنده، بسیاری از کاربران خوشحال شده اند و به سمت خرید ردمی بوک پرو 15، روی آورده اند. در ادامه می خواهیم بیشتر با این محصول آشنا شویم و از مشخصات و جزئیات آن باخبر شویم.

اگر علاقه دارید تا به مشخصات ردمی بوک پرو 15 دست یابید، پیشنهاد می کنیم این مقاله که توسط تیم سیراف کالا تهیه شده است را از دست ندهید.

نمایی از ردمی بوک 15 پرو e1622114055527 1024x502 - ردمی بوک 15 پرو معرفی شد
نمایی از ردمی بوک 15 پرو

طراحی و کیفیت ساخت ردمی بوک 15 پرو

این محصول، دارای وزن 1.8 کیلوگرم می باشد که عمده ی این وزن، به دلیل نمایشگر بزرگ آن می باشد. بدنه ی این محصول از آلومینیوم ساخته شده است که کیفیت این محصول را فوق العاده بالا برده است و ظاهری زیبا به آن داده است.

ردمی بوک 15 پرو از نظر امنیتی نیز جذاب می باشد؛ زیرا در این محصول در بخش بالای صفحه کلید، از حسگر اثر انگشت استفاده شده که باعث می شود بخش امنیت آن، قدرتمند باشد.

صفحه نمایش ردمی بوک 15 پرو

این شرکت برای ردمی بوک 15 پرو از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی استفاده کرد است که تصاویر بسیار با کیفیتی را به نمایش می گذارد. وضوحی که این صفحه نمایش قادر به تولید آن می باشد، 2000 در 3200 می باشد و نرخ بروزرسانی صفحه نمایش نیز به عدد 90 هرتز ارتقاء یافته است.

در این صفحه نمایش، شاهد ویژگی هایی مانند DC dimming ، حداکثر  روشنایی 300 نیت، نرخ کنتراست 1500:1 و پوشش 100 درصدی از sRGB می باشیم که این لپ تاپ را قدرتمند تر از قبل نشان می دهد.

در کل از بخش صفحه نمایش، ردمی نوت 15 پرو یک لپ تاپ فوق العاده می باشد که بسیار مفید و سودمند بوده و می تواند کاربر را از این نظر، کاملا بی نیاز کند.

مشخصات این لپ تاپ 1024x956 - ردمی بوک 15 پرو معرفی شد
مشخصات این لپ تاپ

بخش سخت افزاری ردمی نوت 15 پرو

این لپ تاپ، با دو پردازنده ی قدرتمند عرضه می شود: رایزن 5600 H 5 که دارای 6 هسته می باشد و رایزن 5800H 7 که دارای 8 هسته می باشد.

قابل ذکر است که هر دو پردازنده ی فوق، بسیار سرعت عمل بالایی دارند و برای انجام هرگونه کارهای سنگین، قادر به ارائه ی عملکردی مناسب و قدرتمند، می باشند.

به دلیل معماری مناسبی که در پردازنده ی این تراشه ها به کار رفته است، توان مصرفی این پردازنده بسیار کاهش یافته است و به عدد 35 وات رسیده است که عددی بسیار کم می باشد.

یکی از نقاط ضعف ردمی نوت 15 پرو، عدم وجود گرافیک مجزا می باشد که باعث می شود کاربران برای استفاده، به همان گرافیک داخلی که دارای 7 و 8 هسته می باشند، بسنده نمایند.

آیا می توان با ردمی نوت 15 پرو بازی های سنگین را اجرا کرد؟

شاید هنگامی که این مقاله را خوانده باشید، با دید کلماتی مانند قدرتمند و توانمند، فکر اجرای بازی و گیمینگ روی این محصول به سرتان زده باشد. باید بگوییم که درست است که این محصول قدرتمند می باشد اما برای گیمینگ طراحی نشده است و بیشتر مناسب افرادی می باشد که دارای کار های سنگین طراحی نمی باشند. همچنین دانشجویان نیز می توانند از این محصول به عنوان یک دستیار مناسب، استفاده نمایند.

ردمی بوک 15 پرو از نظر طراحی شباهت هایی به لپ تاپ های اپل دارد - ردمی بوک 15 پرو معرفی شد
ردمی بوک 15 پرو از نظر طراحی شباهت هایی به لپ تاپ های اپل دارد

درگاه ها و راه های ارتباطی

در این محصول، درگاه های گوناگونی تعبیه شده است تا کاربر به وسیله ی آن، بتواند نیاز های خود را برطرف سازد. روی ردمی نوت 15 پرو ، 2 پورت USB Type C ، 1 پورت USB Type A ، 1 پورت HDMI و جک 3.5 میلی متری هدفون قرار دارد.

همچنین در کنار موارد فوق، وای فای نسل 6 و حسگر اثر انگشت نیز قرار دارند.

رم و حافظه ی داخلی ردمی بوک 15 پرو

برای مدل های مختلف این لپ تاپ ، رم 16 گیگابایت انتخاب شده است که از نوع LPDDR4 می باشد. همچنین 512 گیگابایت حافظه ی داخلی پرسرعت که از نوع SSD می باشد برای این محصول در نظر گرفته شده است.

باتری و شارژر ردمی نوت 15 پرو

شرکت ردمی برای این محصول خود، از یک باتری پرظرفیت استفاده کرده است تا کاربران این محصول، بدون دغدغه ی کمبود شارژ یا کاهش آن، به انجام امورات خود، سرگرم باشند. در این محصول، از یک باتری با ظرفیت 70 وات بر ساعت استفاده شده است که در کنار شارژر قدرتمند 100 واتی، می توانند تجربه ی شیرینی را به کاربران اهدا نمایند.عوامل موثر بر عمر باطری لپ تاپ را میتوانید از قسمت مطالعه کنید.

دیگر مشخصات ردمی بوک 15 پرو 1024x768 - ردمی بوک 15 پرو معرفی شد
دیگر مشخصات ردمی بوک 15 پرو

قیمت و تاریخ عرضه ی ردمی نوت 15 پرو

این لپ تاپ که در 2 نوع راهی بازار می شود، به زودی در بازار چین قابل دسترس خواهند بود. تاکنون خبری از عرضه ی این لپ تاپ ها به بازارهای جهانی در دسترس نمی باشد اما بعید است ردمی علاقه ای به عرضه ی این لپ تاپ ها به بازار های جهانی نداشته باشد.

ردمی برای لپ تاپ های خود، برچسب قیمتی به شرح زیر قرار داده است:

1- ردمی بوک 15 پرو مدل 5500U – 4700 یوآن معادل 550 یورو و 657 دلار

2- ردمی بوک 15 پرو مدل 5700U – 5300 یوآن معادل 600 یورو و 735 دلار

جمع بندی نهایی

به نظر می رسد لپ تاپ ردمی بوک 15 پرو با داشتن مشخصات جذاب و قیمت مناسب، انتخاب اول بسیاری از افراد باشد. البته باید منتظر ماند و دید پس از عرضه به بازار و بررسی های متعدد، آیا این لپ تاپ از این آزمایش ها، موفق بیرون می آید یا خیر.

متشکریم که تا پایان این مطلب با سیراف کالا همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید