تازه واردی به نام پیکسل 5 گوگل

شاید شنیدن اسم کمپانی بسیار معتبر گوگل در میان انبوهی از گوشی سازان قدر دنیا، عجیب باشد اما این شرکت، در حال تولید گوشی های قدرتمند خود و عرضه ی آن به بازار می باشد که جدیدترین آن، پیکسل 5 نام دارد.

اگر با گوشی های شرکت اپل کار کرده باشید، به خوبی متوجه ی همسان سازی یکپارچه ی سیستم عامل آن شده اید. گوگل نیز چنین ویژگی ای را در گوشی های خود ایجاد کرده است که کنترل کامل نرم افزار و سخت افزار آن را در اختیار دارد.

شاید از این حیث، گوگل توانسته باشد امتیاز خوبی کسب کرده باشد اما همچنان به صورت کامل پخته نمی باشد و به پای بهترین های بازار، نمی رسد.

3 2 300x200 - تازه واردی به نام پیکسل 5 گوگل
Pixel 5 Google

قصد داریم در این مطلب، جدیدترین گوشی شرکت گوگل به نام پیکسل 5 ( Pixel 5 ) را به شما معرفی نماییم. تلفن هوشمندی که از تراشه ای میان رده تغذیه می نماید اما امکانات و تجربه ای در سطح پرچمداران را به شما منتقل می سازد.

لطفا تا انتهای این مقاله ی جذاب، با ما همراه باشید.

پیکسل 5 و شرکت گوگل

برخلاف سایر مدل های قبلی گوشی های شرکت گوگل، پیکسل 5 دارای تراشه ی قدرتمند یا دوربین های جذاب ندارد و گوگل در تولید این تلفن همراه، قصد دارد به کاربران میان رده، تجربه ی به کارگیری یک گوشی نزدیک به پرچمدار را منتقل سازد.

طراحی پیکسل 5

این گوشی، دارای وزن 151 گرم و ابعاد 144.7 در 70.4 در 8 میلی متر می باشد. قسمت هیجان انگیز، این می باشد که پیکسل 5، نخستین گوشی هوشمند در دنیا می باشد که از بدنه ی یک دست آلومینیومی تشکیل شده است.

گوگل پیکسل 5 را در 2 رنگ سبز زیتونی و مشکی راهی بازار کرده است. به نوعی این گوشی را می توان در زمره ی طراحی های مینیمال دسته بندی کرد؛ زیرا خوش دستی فوق العاده ای به کاربر اهدا می نماید. بدنه ی پشت آن نیز به گونه ای طراحی شده تا اثر انگشت را جذب ننماید.

2 2 300x169 - تازه واردی به نام پیکسل 5 گوگل
نمایی از صفحه نمایش پیکسل 5

طراحی پشت گوشی

اگر نگاهی به پشت این گوشی بیندازیم، شاهد لوگوی گوگل ( G )، حسگر اثر انگشت و ماژول دوربین خواهیم بود. این ماژول از 2 دوربین تشکیل شده است که به همراه فلش LED و روزنه ی میکروفون، در برآمدگی قسمت ماژول دوربین، به چشم می خورد.

حسگر اثر انگشت در نزدیکی ماژول دوربین قرار دارد و عملکرد آن، به سرعت و با کیفیت بالا، می باشد.

نمایشگر پیکسل 5

گوگل برای این گوشی از یک نمایشگر 6 اینچی استفاده کرده است که 86% نسبت به بدنه، پوشانده شده است. نوع نمایشگر این گوشی، OLED می باشد که وضوح آن، 2340 در 1080 می باشد. تراکم پیکسلی آن، 432 می باشد. این صفحه نمایش از HDR10+ و استاندارد IPX8 پشتیبانی می کند.

این استاندارد، باعث می شود پیکسل 5 به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب، دوام بیاورد. روی این صفحه نمایش، پوششی از محافظ گوریلا گلس قرار دارد. همچنین دوربین سلفی درون حفره ای که در سمت چپ گوشی قرار دارد، مستقر شده است.

کلید های کنترل

در سمت راست گوشی، کلید های پاور و کنترل صدا وجود دارد که می توان به راحتی با آن ها کار کرد. رنگ کلید پاور برخلاف بدنه ی این گوشی، براق می باشد.

در نیمه ی پایین و سمت چپ گوشی، درگاه قراردادن سیم کارت موجود است که از eSIM پشتیبانی می نماید. همچنین در پایین دستگاه نیز اسپیکر گوشی، پورت Type C و میکروفون قرار دارد. پیکسل 5 نیز مانند بسیاری از گوشی ها، از جک 3.5 میلی متری هدفون، پشتیبانی نمی کند.

بخش نرم افزاری پیکسل 5

همچون اپل و سیستم عامل ios، گوگل نیز از سیستم عامل شخصی خود استفاده می کند که یک امتیاز مثبت برای این شرکت می باشد. نرم افزار یکپارچه و بهینه ی این گوشی، باعث می شود عملکرد بی نظیری برای کاربر، محیا شود.

4 2 300x200 - تازه واردی به نام پیکسل 5 گوگل
چیدمان دوربین ها

پیکسل 5 با اندروید 11 به فروش می رسد و به دلیل اینکه نرم افزار آن به صورت مستقیم از جانب گوگل توسعه می یابد، برای دریافت آن نیاز به تایید اپراتور نمی باشد.

بخش سخت افزاری پیکسل 5

در پیکسل 5، شاهد تراشه ی میان رده ی Snapdragon 765G می باشیم. همانطور که بالاتر نیز اعلام کردیم، این گوشی یک تلفن همراه ی میان رده می باشد که حس پرچمدار بودن را به کاربر اهدا می نماید. این تراشه 7 نانومتری بوده و با شبکه ی 5G، پشتیبانی کامل دارد.

پردازنده ی گرافیکی به کار رفته در آن، Adreno 620 می باشد که عملکرد گرافیکی مناسبی را از خود به جای می گذارد. همچنین پردازنده ی مرکزی آن از یک هسته ی 2.4 گیگاهرتزی Kryo 475 Prime که مبتنی بر Cortex A76 می باشد، تغذیه می نماید.

بخش باتری

گوگل برای این گوشی، از باتری 4080 میلی آمپر استفاده کرده است که چندان قدرتمند نمی باشد و در مقایسه با سایر گوشی های بالارده، رتبه ی مناسبی در اختیار ندارد اما گوگل با قرار دادن قابلیت Adaptive Battery که منجر به استفاده ی مناسب از اپلیکیشن های کم کاربرد می شود، باعث می شود گوشی در طول روز، در اختیار کاربر باشد.

البته شرکت گوگل اعلام کرده است که اگر قابلیت Extreme Battery Saver فعال باشد، شارژ گوشی تا 48 ساعت نیز پایدار خواهد بود.

بخش دوربین پیکسل 5

شاید همچنان بسیاری از افراد برای دریافت قابلیت های عکاسی و قدرتمند بودن دوربین تلفن همراه، به پیکسل آن توجه داشته باشند؛ در حالی که این امر اشتباه می باشد و دوربین های جدیدی، با الهام گرفتن از حسگر های قدیمی و مبتنی کردن آن به هوش مصنوعی، درحال ساخت تصاویر و کیفیت فوق العاده، می باشند.

دوربین اصلی این گوشی، دارای حسگر 12.2 مگاپیکسل می باشد که دارای ویژگی های فوکوس خودکار و تشخیص فاز دوگانه می باشد. دوربین بعدی این مجموعه، دارای حسگر 16 مگاپیکسلی می باشد که عنوان اولتراواید از آن استفاده می شود.

دوربین سلفی این گوشی نیز دارای لنز 8 مگاپیکسل می باشد که کیفیت مناسبی را به کاربر می دهد و باعث می شود عکس های جالب و زیبایی، دریافت شود.

1 2 183x300 - تازه واردی به نام پیکسل 5 گوگل
بدنه ی یکپارچه و جذاب این گوشی

قیمت

در بخش انتهایی به قیمت این دستگاه می رسیم. باید دید آیا با توجه به مشخصات فوق و خدماتی که این گوشی ارائه می دهد، قیمت آن نیز متناسب با آن است و خرید آن به صرفه می باشد یا خیر.

گوگل برای این گوشی، برچسب قیمتی 700 دلار زده است که در قامت یک گوشی میان رده، به راس کار آمده است.

از ابعادی می توان این گوشی را به دلیل داشتن تجربه ی کاربری مناسب، پشتیبانی عالی از نرم افزار ها، ارگونومی خاص گوشی، شارژ دهی مناسب و عملکرد دوربین، ستایش کرد و از طرفی دیگر به وجود پردازشگر کند تصاویر، سخت افزار قدیمی و قیمت بالای آن، این شرکت را مورد انتقال قرار داد.

امیدواریم این مقاله به طور جامع اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید