بهترین ظروف سرو و پذیرایی

در بازار ظروف سرو و پذیرایی ایران تنوع زیادی وجود دارد که تک به تک این ظروف می توانند ما مردم مهمان نواز ایرانی را در مراسم خانوادگی، رسمی و … همراهی کنند. ظروفی که به کمک آن می توان شکوه و جلال میزبانی خود را دو چندان کرد و در نهایت بتوان بهترین پذیرایی با زیباترین ظروف را در مقابل میهمان گذاشت.

در واقع با توجه به تاریخ ایران می توان گفت که ایرانیان با ویژگی هایی همچون مهمان نوازی، ایجاد حس رفاه و آسایش برای مهمان، اخلاق و … در سرتاسر جهان هستی شناخته شده‌اند و همه ما مردم کشور ایران به این تاریخ افتخار می کنیم.

در این مطلب می خواهیم بهترین ظروف برای سرو را برایتان بررسی کنیم که شما عزیزان بتوانید کیفیت میزبانی خود را دوچندان کنید. پس تا به انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

ظروف سرو و آشپزی 233x300 - بهترین ظروف سرو و پذیرایی

آن چه که در این مطلب خواهید خواند:

هنر در ساخت ظروف سرو و پذیرایی

معرفی ظروف سرو و پذیرایی

ظروف مناسب سرو غذا

ظروف مناسب سرو وعده عصرانه

ظروف سرو و پذیرایی چوبی

ظروف سرو و پذیرایی نوشیدنی

ظروف سرو اماکن بزرگ

 

هنر در ساخت ظروف سرو و پذیرایی

ظروف سرو و پذیرایی نقش خارق العادهد ای در کیفیت میزبانی دارند. استفاده ظروفی جذاب و مدرن باعث می شود که علاوه بر ایجاد حس نظم و انضباط از نظر مهمان، می تواند بیانگر احترام و ارزشی باشد که هر لحظه میزبان به مهمان خود منتقل می کند.

در زمان های گذشته برای طراحی و ساخت این نوع ظروف معمولا از سفال، چوب و خاک رس استفاده می کردند ولی رفته رفته با گذشت زمان و پیشرفت فناوری و ابزارآلات، در تولید ظروف سرو تغییرات زیادی ایجاد کرد.

به صورتی که برای تولید و ساخت این نوع ظروف از موادی همچون کریستال، بلور و فلزات استفاده می کنند یا با ترکیب این مواد با یکدیگر ظروفی مدرن و زیبا تولید می کنند.

هم چنین در تزیین و دکور ظرف های سفالی و چینی به کمک خلاقیت، هنر و صنعت در کنار هم پیشرفت های شگفت انگیزی به وجود آمده است.

 

ظروف سرو و آشپزی2 300x210 - بهترین ظروف سرو و پذیرایی

 

 

معرفی ظروف سرو و پذیرایی

در دنیای امروز هنر سرو یک علم به حساب می آید. این هنر در رشته های مانند آشپزی، مهمانداری و ….. به دانش پژوهان آموزش داده می شود. این ظروف به چند دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. ظروف مناسب سرو غذا
  2. ظروف مناسب سرو وعده عصرانه
  3. ظروف سرو و پذیرایی چوبی
  4. ظروف سرو و پذیرایی نوشیدنی
  5. ظروف سرو اماکن بزرگ

ظروف مناسب سرو غذا

سرویس غذاخوری یکی از مهم ترین و کارآمدترین ظروف سرو است. این نوع ظروف در هر وعده غذایی مانند صبحانه، ناهار و شام می توان استفاده کرد. در ساخت هر یک از آن ها معمولاً از پرسلان یا چینی سخت، چینی استخوانی یا بن چاینا و آرکوپال استفاده می کنند که قاعدتا دارای طرح و رنگ های مختلفی هستند.

اگر به سرویس های غذاخوری موجود در بازار دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که به صورت 6 و 12 نفره وجود دارند که هر یک از آن ها تمامی اقلام مورد نیاز مصرف کننده برای تمامی وعده ها مانند بشقاب پلو و خورش برای سرو غذای اصلی، کاسه و پیاله برای پیش غذا، دسر و لیوان و فنجام برای نوشیدنی را دارد.

تمامی ظروف سرو و پذیرایی علاوه بر ظروف نام برده، شامل سرویس قاشق و چنگال هم می باشند که اکثرا از جنس استیل ضد زنگ با قطر 4 میلی متر تولید می شوند.

شما با داشتن این ظروف می توانید سفره و میز پذیرایی خود را زیبا و یکدست کنید و شکوه میهمانی خود را بالا ببرید.

ظروف مناسب سرو وعده عصرانه

در وعده عصرانه معمولا خوراکی هایی همچون میوه، شیرینی، تخمه، پسته، نوشیندی های گرم و سرو و غیره خورده می شود؛ که برای سرو این نوع خوراکی ها نیاز به ظروف مختص به خود هستند.

برخی از مردم به بهانه دورهمی و شاد بودن معمولا به صرف عصرانه یکدیگر را دعوت می کنند. بنابراین می توان گفت که شاید محبوبیت ظروف سرو به دلیل دورهمی ها و مهمانی های خودمانی و دوستانه باشد.

جنس این ظروف اکثرا از کریستال، بلور و سرامیک بوده و در طرح و رنگ های متفاوتی طراحی و تولید می شوند. پس با انتخاب بهترین ظروف سرو برای وعده عصرانه می توانید بهترین ساعات را در دورهمی های خود تجربه کنید.

محبوب ترین ظروف عصرانه

یکی از خارق العاده ترین ظروف سرو برای وعده عصرانه، ظروف کریستال می باشد. این نوع ظروف از گذشته تا به حال محبوبیت و طرفداران خود را حفظ کرده است و در طرح، کیفیت و …. با تنوع بالا به بازار لوازم خانگی عرضه می شوند.

ظروف سرو و پذیرایی چوبی

ظروف چوبی یکی از جذاب ترین لوازم خانگی است که در دل اکثر مردم خود را جای داده است. می توان دلایل محبوبیت این ظروف را به مواردی همچون زیبایی، طول عمر، قیمت ارزان، میزان مقاومت در برابر ضربه و پوسیدگی و… اشاره کرد.

جنس این ظروف از بامبو، راش، گردو، رابر وود می باشد که هر یک از آن ها دارای مشخصات و ویژگی های مختص به خود هستند.

به عنوان مثال چوب بامبو هیچ گونه ضرری برای بدن انسان نداشته و در برابر ضربه و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد و در زمان استفاده هیچ گونه مواد شیمیایی و سمی به مواد غذایی و خوراکی ها وارد نمی کند.

چوب بامبو

 

چوب راش

 

چوب گردو

یکی دیگر از چوب های باکیفیت و محبوب، چوب گردو است. این چوب گزینه بسیار مناسبی برای وسایل تزئینی می باشد. در برابر ضربه و پوسیدگی بسیار مقاوم می باشد و  از نظر رنگ دارای تنوع بالایی است.

همانطور که می دانید تمامی درختان به خصوص درخت گردو دارای دو بخش چوب بیرونی و چوب داخلی است که چوب بیرونی، منظور همان خارجی ترین بخش درخت است و منظور از داخلی ترین بخش درخت همان بخش داخلی‌ست.

بخش بیرونی درخت گردو دارای تناژ رنگ های زرد کم رنگ و خاکستری تا مایل به سفید است و بخش داخلی درخت گردو دارای تناژ رنگ های قهوه ای تیره، قهوه ای روشن، رگه های ارغوانی، رنگ خاکستری ، کمی رنگ قرمز و رنگ تیره دارد.

به همین دلیل گفته شد که تنوع زیادی در چوب گردو وجود دارد و در ساخت ظروف سرو چوبی از تمامی رنگ ها و تناژهای رنگی این درخت استفاده می‌شود.

چوب رابروود

چوب رابر وود به ظاهر چوبی نرم و لطیف است ولی واقعیت و جنس چوب آن این است که چوبی سخت و محکم می باشد. رنگ این چوب ذاتاً به رنگ بلوند روشن، برنزه با رگه های قهوه ای رنگ است.

چوب رابروود از آن دسته چوب هایی است که با افزایش سن، دچار تغییر رنگ می شود و رنگ آن به سمت تیرگی خواهد رفت. به همین جهت این چوب ها را رنگ می کنند و به بازار عرضه خواهند کرد.

از ویژگی ها و خصوصیات این چوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سازگار با رنگ ها
  2. انعطاف پذیری بالا
  3. مقاوم در برابر رطوبت
  4. مقاوم در برابر حشرات
  5. در مقابل پوسیدگی مقاوم است

ظروف سرو و پذیرایی نوشیدنی

امروزه در سرتاسر جهان هر نوشیدنی یک لیوان مخصوص دارد که برای هر یک نوشیدنی ها مانند دمنوش، آب، شربت، چای و … لیوان ، ماگ، بطری، ست پارچ و لیوان، جام و فنجان با گنجایش های مشخصی وجود دارد. شما با داشتن ظروف سرو نوشیدنی می توانید سبک پذیرایی خود را امروزی‌تر و مدرن‌تر کنید و با خیالی آسوده بتوانید از مهمان ها و عزیزان خود پذیرایی نمایید.

ظروف سرو و پذیرایی اماکن بزرگ

می دانیم که در کل دنیا رستوران، کافه، هتل های بزرگی وجود دارد که هر یک از آن ها در تلاش هستند که بهترین خود باشند و همانند ستاره ای درخشان در میان رقبای خود باشکوه و درخشان باشند. به همین سبب هر یک از کافه ها، رستوران ها و هتل های بزرگ برای جذب مشتریان بیش تر در تلاش هستند که علاوه بر داشتن غذاهای باکیفیت و هنر در اشپزی، از ظروف سرو و پذیرایی مختلفی استفاده کنند و در نهایت تجربه ای فراموش نشدنی برای مشتریان خود خلق کنند.

یکی از بهترین ظروف سرو برای مکان های نام برده می توان به ظروف چوبی و ظروف فلزی اشاره کرد که هر یک از آن ها دارای طول عمر بالایی هستند و از همه مهم تر آن که در زمان استفاده و یا زمان شستشو نیز خسارت کم تری را متحمل افراد کند.

سخن پایانی

با مطالعه دقیق این مطلب شما عزیزان می توانید یک آشنایی کلی با ظروف سرو و پذیرایی پیدا کنید. اگر دوست دارید که اطلاعات بیش تری درباره این ظروف بدانید می توانید به بخش ظروف سرو و آشپزی مراجعه کنید تا با خارق العاده ترین محصولات سرو مورد نیاز یک مراسم خانوادگی و مهمانی با قیمتی مناسب آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید