بررسی گوشی Oppo Find X5 Pro

مقدمه

مدتی است که برند اوپو ( Oppo ) اقدام به تولید گوشی های فوق العاده با کیفیت می کند. این گوشی ها بسیار قدرتمند بوده و قابل رقابت با برند های معتبر کنونی می باشند. یکی از جدیدترین گوشی های این برند که از قدرت بالایی نیز برخوردار است، اوپو Find X5 Pro می باشد. در این مقاله می خواهیم بیشتر درباره این گوشی بدانیم. در ابتدا مشخصات کلی این گوشی بیان می شود. سپس مشخصات مربوط به صفحه نمایش، نرم افزار، سخت افزار، باتری و سایر موارد، اعلام می شود. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات راجع به این موضوع می باشید، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

001 1 e1661611286897 - بررسی گوشی Oppo Find X5 Pro
Oppo Find X5 Pro

اطلاعات کلی درباره Oppo Find X5 Pro

گوشی اوپو Find X5 Pro در 14 مارچ 2022 راهی بازار شد. این گوشی توسط برند چینی اوپو طراحی و تولید شده است. این گوشی دارای ابعاد 163.7 در 73.9 در 8.5 میلی متر است. وزن این گوشی نیز بالغ بر 218 گرم می باشد. بخش جلویی این گوشی از گوریلا گلس ویکتوس ساخته شده و در بخش پشت، شاهد پوشش سرامیکی یا چرمی می باشیم. فریم به کار رفته در فایند ایکس فایو پرو نیز از آلومینیوم می باشد. اوپو در بخش سیم کارت، برای این گوشی حالت دوگانه را در نظر گرفته است. بدین صورت کاربر می تواند همزمان از دو سیم کارت خود درون این گوشی بهره ببرد. همچنین اوپو موفق شده برای این گوشی خود، گواهینامه IP68 را دریافت کند. بدین صورت، این گوشی می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد.

اطلاعات مربوط به صفحه نمایش

این گوشی از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی برخوردار است. نوع صفحه نمایش Oppo Find X5 Pro نیز از LTPO2 AMOLED بوده که یک کیفیت بالا محسوب می شود. این صفحه نمایش قادر است یک بیلیون طیف رنگی را پوشش دهد. نرخ بروزرسانی این گوشی نیز 120 هرتز می باشد که بسیار بالا و رقابتی است. HDR10+، BT.2020، 1300 نیت روشنایی و رزولوشن 1440 در 3216 پیکسل، از ویژگی های این صفحه نمایش می باشد.

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری اوپو FIND X5 PRO

در بخش نرم افزاری گوشی اوپو Find X5 Pro، شاهد حضور سیستم عامل اندروید 12 می باشیم. همچنین رابط کاربری ColorOS 12.1 نیز در کنار این سیستم عامل حضور دارد. ترکیب این سیستم عامل و رابط کاربری، توانسته حس خوب و ایده آلی را به کاربر منتقل کند. محیط نرم افزاری در این گوشی به صورت بسیار عالی گنجانده شده و کاربر می تواند به راحتی، برنامه ها و بازی های خود را به روان ترین حالت ممکن، اجرا کند.

در بخش سخت افزاری این گوشی، تراشه Snapdragon 8 نسل یک حضور دارد. این تراشه 4 نانومتری، قدرت بسیار بالایی را می تواند تولید کند. البته که این گوشی در چین، دارای تراشه MediaTek Dimensity 9000 4 نانومتری می باشد. در بخش تراشه گرافیکی، این گوشی مجهز به Adreno 730 می باشد. همچنین در چین نیز این گوشی مجهز به تراشه گرافیکی Mali-G710 MC10 می باشد.

اوپو Find X5 Pro، دارای دو رم 8 و 12 گیگابایتی و دو حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی می باشد. کاربران می توانند متناسب با نیاز خود، یک از دو مشخصه فوق را انتخاب و اقدام به خریداری آن نمایند. این گوشی همانند بسیاری از گوشی های حال حاضر بازار، دارای پورت حافظه نمی باشد و تنها حافظه داخلی موجود است.

002 1 1024x683 - بررسی گوشی Oppo Find X5 Pro
نمایی از این گوشی

ماژول دوربین

در اوپو Find X5 Pro ، از یک ماژول دوربین سه گانه استفاده شده است. دوربین نخست این مجموعه، 50 مگاپیکسلی واید بوده و دارای ویژگی های Multi-Directional PDAF، OIS ( 3-axis sensor-shift, 2-axis lens-shift ) می باشد. دومین لنز موجود در این ماژول دوربین، 13 مگاپیکسلی تله فوتو می باشد. این لنز دارای ویژگی های زوم دو برابری اپتیکال و PDAF است. سرانجام لنز سوم این گوشی، 50 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. این لنز نیز دارای ویژگی Multi-Directional PDAF می باشد. به وسیله ی این ماژول دوربین، می توان ویدیو هایی با کیفیت 4K ثبت کرد. همچنین ویژگی هایی نظیر فلش ال ای دی، عکاسی پانوراما و HDR نیز موجود است.

در بخش سلفی، برای Oppo Find X5 Pro ، از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید برای این گوشی استفاده شده است. این لنز می تواند ویدیویی هایی با کیفیت 1080 را ثبت نماید.

باتری اوپو FIND X5 PRO

باتری به کار رفته برای Oppo Find X5 Pro ، 5000 میلی آمپر بر ساعت می باشد. در کنار این باتری، یک شارژر بسیار سریع 80 واتی قرار گرفته است. براساس بررسی های انجام شده، مشخص شد این شارژر می تواند باتری Oppo Find X5 Pro را در 12 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ نماید. البته که اوپو برای این گوشی، یک شارژر سریع وایرلس نیز تولید کرده که قدرت آن، 50 وات است. این شارژر وایرلس می تواند در عرض 47 دقیقه، باتری گوشی را به صورت کامل شارژ نماید.

سایر مشخصات

اوپو برای فایند ایکس فایو پرو، از اسپیکر های استریو استفاده کرده است. این اسپیکر ها شفافیت صدا را تا چندین برابر افزایش می دهند. همچنین برای استفاده از هندزفری، خبری از جک 3.5 میلی متری نمی باشد و کاربران باید از پورت شارژر برای استفاده از هندزفری، بهره ببرند. وای فای 802.11، بلوتوث 5.2، NFC و شارژر تایپ سی 3.1، از دیگر ویژگی های موجود در Oppo Find X5 Pro می باشند. اوپو برای این گوشی، از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش استفاده کرده است. این گوشی در رنگ های مشکی سرامیک، سفید سرامیک و آبی که طرح چرم است، تولید و وارد بازار شده است. اوپو قیمت پایه این گوشی را 899 دلار عنوان کرده است.

03 2 1024x569 - بررسی گوشی Oppo Find X5 Pro
نمایی از این گوشی و ماژول برجسته آن.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید،اوپو Find X5 Pro یک گوشی بسیار فوق العاده و هیجان انگیز می باشد. این گوشی دارای مشخصات بسیار خوب و قدرتمندی بوده و به همین سبب، افراد را ترغیب به خرید خود می کند. لازم به ذکر است که علاوه بر فایند ایکس 5 پرو، اوپو گوشی های مختلف در سطوح گوناگونی ساخته است که اکثر آن ها، رقابتی بوده و می توانند بازار را به تصرف خود، در بیاورند.

در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن رضایت خاطر داشته باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید و مناسبی را در اختیار شما قرار داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید