بررسی تلویزیون 75 اینچ KE821S جی پلاس

مقدمه ای بر KE821S جی پلاس

در حال حاضر تلویزیون، نقش بسیار مهم در خانه ها ایفا می کند و افراد به دید تماشای برنامه به آن نگاه نمی کنند؛ بلکه اکنون از تلویزیون برای استفاده هایی فراتر از تماشای برنامه مانند استریم ویدئو، بازی و وب گردی، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این نکته نیز مهم می باشد که دنیای تلویزیون های غیر هوشمند نیز روز به روز در حال کاهش می باشد و بسیاری از برند های تلویزیونی، با قراردادن سیستم عامل درون این جعبه های هوشمند، سعی بر این دارند کاربر را با جدیدترین تکنولوژی ها، آشنا نمایند. حال که مقدمه ای از تلویزیون را برای شما بیان کردیم، نوبت آن رسیده به بررسی تخصصی این مقاله، یعنی تلویزیون 75 اینچ KE821S جی پلاس بپردازیم.

این شرکت، از زیرشاخه های گلدیران و ال جی می باشد و از اواخر سال 1397، محصولات گلدیران تحت عنوان جی پلاس، راهی بازار شد.

این شرکت دائما در حال بهبود کیفیت در تلویزیون های خود بوده و سطح تنوع در آن ها را نیز افزایش داده است. از جدیدترین و جذاب ترین مدل های این شرکت، می توان به تلویزیون 75 اینچ KE821S، اشار کرد.

در ادامه بیشتر با این تلویزیون آشنا می شویم و از ویژگی ها و خصوصیات آن بیشتر مطلع، می شویم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

1 13 300x169 - بررسی تلویزیون 75 اینچ KE821S جی پلاس
تلویزیون KE821S جی پلاس

بخش طراحی و درگاه های موجود در KE821S

ابتدایی ترین چیزی که در نگاه اول از KE821S مشاهده می شود، طراحی زیبا و جذاب آن می باشد. این طراحی دارای 2 مشخصه می باشد:

1) جی پلاس در طراحی این دستگاه، خلاقیت خاصی را به کار برده است که این امر باعث شده تا طراحی این تلویزیون با نسخه های قبلی خود، دستخوش تغییرات جذابی شده تا کاربر به خوبی با آن، ارتباط برقرار نماید.

2) طراحی جذاب این دستگاه، باعث شده است کاربر را به خرید این محصول، ترغیب نماید.

جی پلاس در این تلویزیون، از فریم فلزی استفاده کرده است که حس خوب و خوشایندی را به کاربر، اهدا می نماید. در بخش پایینی همانند سایر تلویزیون ها، نام برند دستگاه به چشم می خورد. همچنین کلید روشن و خاموش و چراغ وضعیت تلویزیون نیز در بخش پایینی قرار دارند.

در بخش پشت تلویزیون، شاهد روکش پلاستیکی می باشیم که تجهیزات صوتی، درگاه ها و سخت افزار تلویزیون، در آن قرار دارند. پایه ی این تلویزیون، 1.5 متر بوده و از دو بخش بزرگ تشکیل می شود تا به خوبی وظیفه ی نگه داشتن این تلویزیون47 کیلوگرمی را روی سطح را داشته باشد.

همچنین برای نصب این تلویزیون روی دیوار، لازم است از اتصال VESA که دارای ابعاد 600 در 200 می باشد، استفاده کرد. لازم به ذکر است طول این دستگاه، 1.7 متر می باشد.

در بخش درگاه ها نیز KE821S مانند سایر رقبا، دارای 3 درگاه HDMI، 2 درگاه USB 2.0 و ورودی AV می باشد. همچنین بخش دیگری که دارای درگاه هایی از جمله آنتن و شبکه می باشند، در فاصله ی دورتری از لبه و به سمت پایین، می باشند.

2 13 300x165 - بررسی تلویزیون 75 اینچ KE821S جی پلاس
جی پلاس، برند تولیدی ال جی و گلدیران می باشد

تصویر پخش شده در KES821S

لازم است قبل از ورود به بخش تصویر، این نکته را به خواننده های گرامی اعلام کنیم که تلویزیون KE821S، دارای 4 مدل 55، 65، 75 و 82 اینچ تولید و به بازار عرضه شده و در این مقاله، صرفا تمرکز روی مدل 75 اینچی می باشد. این دستگاه، از پنل VA برخورد می باشد. برای فهمیدن کیفیت، باید بگوییم پنل های VA LCD، عمدتا از پنل هایی مانند IPS LCD مناسب تر و با کیفیت تر می باشند اما نکته ی ضعیف آن، کم بودن زاویه ی دید می باشد.

KE821S جی پلاس، از پنل 8 بیتی که بسیار متداول است و مورد استفاده قرار می گیرد، بهره برده که تکنیک FRC نیز در آن به چشم می خورد. در اکثر تلویزیون هایی این رده، از چنین پنلی استفاده می شود و تنها در تلویزیون های پرچمدار، از پنل های 10 بیتی که تعداد میلیاردی از رنگ ها را نمایش می دهند، استفاده می شود.

نکته ی مهمی که درباره ی این تلویزیون باید گفته شود، عدم پشتیبانی از قابلیت HDR می باشد. این استاندارد دارای مزایای جداگانه ای می باشد که در صورت نیاز به آن ها، می توانید تلویزیون های سامسونگ یا ال جی که برچسب قیمتی گران تری دارد، را تهیه نمایید.

برای تماشای تلویزیون KE821S جی پلاس که اندازه ی آن 75 اینچ می باشد، نیاز است بین 3.5 تا 4.5 متر از آن فاصله داشته باشید تا علاوه بر آسیب نرسیدن به چشم، بتوانید کیفیت ایده آل تلویزیون را مشاهده نمایید. طی بررسی های انجام شده، به این نتیجه رسیده ایم که هرچه فاصله از تلویزیون بیشتر باشد، تجربه ی تماشای تصاویر جذاب، به وضوح مناسب تر قابل دیدن می باشد.

البته این نکته قابل ذکر می باشد به دلیل استفاده از پنل VA، زاویه دید این تلویزیون در حد متوسط ارزیابی می شود.

قابلیت های هوشمند KE821S جی پلاس

امروزه کمتر تلویزیون نسل جدید را مشاهده می نماییم که از قابلیت هوشمندی برخوردار نباشد. حتی در تلویزیون های اقتصادی نیز شاهد استفاده از این تکنولوژی هیجان انگیز می باشیم. سیستم عامل های اختصاصی WebOS و تایزن که مربوط به دو برند ال جی و سامسونگ می باشند، از گذشته تا با به حال مورد استفاده قرار می گیرند و اخیرا، سیستم عامل معتبر و معروف اندروید نیز به این دسته اضافه شده و باعث شده این رقابت، تنگاتنگ دنبال شود.

3 13 300x172 - بررسی تلویزیون 75 اینچ KE821S جی پلاس
نمای پشت این تلویزیون

جی پلاس در تلویزیون های هوشمند خود از سیستم عامل اندروید استفاده می کند و در KE821S نیز از اندروید 9 استفاده کرده است. این سیستم عامل جذاب که سهولت کاربری مناسبی به استفاده کننده می دهد، باعث شده است اپلیکیشن های اختصاصی زیادی وارد دنیای تلویزیون ها شود.

جی پلاس برخلاف سایر برند های تلویزیونی مانند شیائومی، رابط کاربری اندرویدی شخصی سازی شده را به کاربر اهدا می نماید تا سهولت استفاده از آن، دو چندان شود. با این سیستم عامل، شما به راحتی می توانید به دنیایی از برنامه ها و بازی ها مانند نماوا و فیلیمو و انواع بازی های روز دنیا، دسترسی داشته باشید.

مشخصات کلی و جامع تلویزیون KE821S جی پلاس

مشخصات پنل

نوع پنل :         VA LCD

ابعاد پنل:         ۷۴/۵ اینچ

رزولوشن :        ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل

مشخصات ویدئویی

نوردهی :         EDGE LED

مشخصات صوتی

قدرت خروجی صدا :      دو اسپیکر ۹ واتی

تلویزیون هوشمند

سیستم‌عامل :    اندروید TV نسخه ۹

پردازنده : چهار هسته‌‌ی ۹۰۰ مگاهرتزی Cortex A53

فروشگاه محتوا : بله، گوگل‌پلی و امکان نصب فایل‌های APK

کنترلر حرکتی :  بله

پخش‌کننده‌ی‌ ویدئو و موسیقی :  بله

ورودی و خروجی

:HDMI        ۳ عدد

:USB  ۲ عدد USB 2.0

درگاه شبکه :     بله

ورودی کامپوزیت :        بله

ورودی کامپوننت :        بله

بلوتوث : بله

وای‌فای :         بله

خروجی هدفون : بله

دیگر مشخصات مشخصات

منبع تغذیه :     ۲۰۰ تا ۲۴۰ ولت برق متناوب شهری با فرکانس ۵۰ تا ۶۰ هرتز

مصرف در زمان آماده‌به‌کار :        ۰/۵ وات

4 12 300x168 - بررسی تلویزیون 75 اینچ KE821S جی پلاس
تجربه ی هیجان انگیز استفاده از تلویزیون 75 اینچ KE821S جی پلاس

دیدگاهتان را بنویسید