ایکس باکس سری اس و 4 دلیل رضایت گیمرها از آن

معمولا گیمرها به دنبال خرید پلی استیشن یا ایکس باکس هستند و همیشه بین اینکه کدام محصول بهتر است، معمولا بحث بوجود می آید. شرکت مایکروسافت در جدیدترین تولید خود، سراغ نسل جذابی از این کنسول ها به نام ایکس باکس سری اس رفته است.

در این مقاله می خواهیم 4 دلیل رضایتمندی خریداران ایکس باکس سری اس را برایتان بگوییم تا به وسیله ی این مقاله، بتوانید از مزایا و ویژگی های این کنسول خبردار شوید.

لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید.

مقدمه

ایکس باکس سری اس، جدیدترین محصول شرکت مایکروسافت می باشد و این شرکت با قیمت گذاری مناسب و مشتری پسند، توانسته است یک محصول جذاب تولید نماید. قدرت این محصول کاملا اثبات شده است و اصلا لازم نیست که در این مقاله، به تشریح این موضوع بپردازیم.

مقایسه ی ابعاد سری ایکس و اس e1621095838370 - ایکس باکس سری اس و 4 دلیل رضایت گیمرها از آن
مقایسه ی ابعاد سری ایکس و اس

معمولا ایکس باکس سری اس را با پلی استیشن 5 مقایسه می کنند. این دو کنسول اگر به یک تلویزیون مناسب متصل شوند، دارای خروجی بسیار هیجان انگیزی می باشند.

قبل از اینکه وارد جزئیات بیشتری شویم، ابتدا می خواهیم شما را با مشخصات ایکس باکس سری اس آشنا کنیم تا بدانید با چه دستگاهی، رو به رو هستیم.

ابعاد :   ۲۷۵ در ۱۵۱ در ۶۵ میلی‌متر

وزن :    ۱.۹۳ کیلوگرم

رنگ :   سفید

پردازنده :         پردازنده Zen 2 با هشت هسته و فرکانس ثابت ۳.۸ گیگاهرتز

پردازشگر گرافیکی :       پردازنده RDNA 2 با ۲۰ واحد محاسباتی و فرکانس ثابت ۱.۵۵ گیگاهرتز

توان پردازشی :   ۴ ترافلاپس

حافظه رم :       ۱۰ گیگابایت از نوع GDDR6

حافظه داخلی :   ۵۰۰ گیگابایت از نوع اس‌اس‌دی (۳۶۴ گیگابایت در دسترس کاربر)

درایو نوری :      ندارد

پورت‌ها :          ۳ پورت USB

پس از اینکه با مشخصات این دستگاه آشنا شدیم، می رویم به سراغ معرفی 4 دلیلی که باید این دستگاه را بخرید.

دلایل رضایتمندی خریداران از ایکس باکس سری اس

1- نسخه ی جمع و جور از ایکس باکس

اگر بخواهیم مقایسه ای بین ایکس باکس سری اس با سری ایکس داشته باشیم، باید بگوییم از نظر کارکرد و فنی، تفاوتی مشاهده نمی شود و می توان بر روی این کنسول، تمام بازی ها را اجرا کرد. البته باید بگوییم کنسول ایکس باکس سری اس، نسخه ای از سری ایکس می باشد با قیمت کمتر و سخت افزار ضعیف تر.

استفاده از سخت افزار ضعیف تر، باعث شده است قیمت و حجم این محصول، کمتر شود. البته باید بگوییم منظور از سخت افزار ضعیف تر، آنچنان توان کمتر نمی باشد و می توان به وسیله ی این محصول، بازی ها را با رزولوشن 1440p و نرخ نوسازی 60 فریم بر ثانیه اجرا کرد که اعدادی مناسب و بالا می باشند.

البته عمده تفاوت این محصول با نسخه ی سری ایکس را می توان در حجم این محصول مشاهده کرد که ابعاد و وزنی معادل یک سوم سری ایکس را دارا می باشد. خود این موضوع، یک حسن بالقوه می باشد که بسیاری از گیمرها، به دنبال آن می باشند.

2- سازگاری با سه نسل از کنسول های مایکروسافت

یکی از جذاب ترین مزایایی که مدت ها قبل، مایکروسافت بر روی محصولات خود گنجاند، استفاده از بازی های سری قبل بر روی کنسول های جدید می باشد. این قابلیت یکی از مزایای فوق العاده ی ایکس باکس در مقابل پلی استیشن بود.

قابلیت جذاب quick resume در ایکس باکس سری اس موجود است - ایکس باکس سری اس و 4 دلیل رضایت گیمرها از آن
قابلیت جذاب quick resume در ایکس باکس سری اس موجود است

این قابلیت در ایکس باکس سری اس نیز مشاهده می شود و کاربرانی که این محصول را خریداری کرده اند، می توانند بازی هایی که برای نسل ایکس باکس، ایکس باکس 360 و ایکس باکس سری ایکس تولید شده است را بر روی کنسول خود اجرا نمایند.

از نکات جالب این موضوع، می توان به تکامل و بهبود عملکرد سخت افزاری این بازی ها اشاره کرد. مایکروسافت تنها این ویژگی که بتوانید بازی ها را اجرا کنید در این محصول قرار نداده است؛ بلکه سخت افزار و رزولوشنی که بازی های قدیمی تر دارند را بروز کرده و با تکامل بهتری نسبت به گذشته، اقدام به اجرای آن ها می کند.

همچنین می توانید محصولات جانبی که به این دستگاه متصل می شوند را مانند نسل های گذشته استفاده نمایید. برخی از این محصولات عبارتند از: هدست، کنترلر.

ادامه ی دلایل رضایتمندی کاربران از ایکس باکس سری اس

3- قابلیت Quick Resume

شاید در نگاه اول، با این تفکر به این سیستم نگاه کنیم که این محصول، توان ضعیفی از نسل قدرتمند خود ارائه می دهد و نمی توان به قابلیت های آن چشم داشت اما باید بگوییم اشتباه می کنید؛ زیرا این محصول بسیاری از ویژگی های نسل قدرتمند خود را دارد.

نمونه ای از این ویژگی ها را می توان به Quick Resume مثال زد. به وسیله ی این قابلیت که همراه با حافظه ی قدرتمند و سریع این محصول به وجود آمده است، می توانید همزمان 4 بازی را به حالت نیمه رها واگذار نمایید و هر زمان که علاقه مند بودید، به ادامه ی آن ها، بپردازید.

جذابیت این قابلیت زمانی هیجان انگیز تر می شود که بدانید تنها چند ثانیه زمان می برد تا بازی ها به یکدیگر، سوییچ شوند.

4- اشتراک ایکس باکس گیم پس

از جذاب ترین قابلیت های ایکس باکس سری اس، اشتراک گیک پس می باشد. احتمالا شما هم نام این قابلیت را شنیده اید. به وسیله ی این قابلیت، می توانید با پرداخت ماهیانه 10 دلار، به انبوهی از بازی های این کنسول، دسترسی داشته باشید.

به وسیله ی قابلیت گیم پس، می توانید به دنیایی از بازی ها دسترسی داشته باشید - ایکس باکس سری اس و 4 دلیل رضایت گیمرها از آن
به وسیله ی قابلیت گیم پس، می توانید به دنیایی از بازی ها دسترسی داشته باشید

نکته ی جذاب تر ماجرا هنگامی شروع می شود که بدانید برای خرید یک بازی، چیزی حدود 60 دلار را باید بپردازید؛ این در حالی می باشد که شما می توانید به وسیله ی اشتراک گیم پس، تنها با پرداخت ماهیانه 10 دلار، به انبوهی از بازی های متنوع و جدید مانند Forza و Hellblade 2 دسترسی داشته باشید.

جمع بندی نهایی

معمولا گیمرها در هنگام خرید کنسول، میان خرید پلی استیشن از شرکت سونی و ایکس باکس از شرکت مایکروسافت، دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند کدام کنسول را انتخاب نمایند.

در این مقاله سعی شد از ویژگی ها و دلایلی که استفاده کنندگان از ایکس باکس سری اس، نسبت به آن ها رضایت دارند، ارائه شود. حتما با سیراف کالا همراه باشید؛ زیرا قصد داریم در مقاله های بعدی، سراغ پلی استیشن 5 هم برویم و از ویژگی ها و مزایای فوق العاده ی آن برایتان بگوییم.

دیدگاهتان را بنویسید