اپل ios 15 را با برخی تغییرات در Facetime و Maps معرفی کرد

شرکت اپل همواره در مراسم هایی که برگزار می کند، محصولات و امکانات جدید تولیدی خود را به نمایش می گذارد و همواره باعث شگفتی بسیاری از افراد می شود. در روز 17 خرداد 1400 اپل در مراسم WWDC 2021 از سیستم عامل جدید خود به نام ios 15 رونمایی کرد.

Ios 15 مختص گوشی های آیفون می باشد و با برخی تغییرات در Facetime و Maps همراه شده است. اگر بگوییم افراد زیادی برای مشاهده ی نسخه ی جدید ios این برنامه را تماشا کرده اند، بی راه نگفته ایم. در ادامه بیشتر با این موضوع آشنا می شویم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید.

ios 15 چگونه می باشد؟

در ابتدای این مراسم، اپل مقدمه چینی هایی کرد و توضیحاتی کلی ارائه داد و سپس این سیستم عامل را معرفی کرد که بیشترین تغییرات موجود در آن، به برنامه ی Facetime ، imessages ، Maps ، آب و هوا و Photos می باشد.

با توجه به اینکه ویروس کرونا همه گیر شده و بسیاری از افراد را خانه نشین کرده است، اپل به این فکر افتاد که با تغییراتی مناسب بر روی Facetime ، بتواند این اپلیکیشن را بهبود ببخشد تا بتوان از آن به عنوان یک گزینه ی مناسب جهت برگزاری جلسات آنلاین، استفاده شود.

تغییراتی که در این اپلیکیشن در ios 15 اعمال شده است، باعث شده تا استفاده کننده، تجربه ی کاربری مناسب تری در هنگام استفاده از آن را بدست آورد.

قابلیت صدای 3 بعدی با Spatial Audio در ios 15 1024x527 - اپل ios 15 را با برخی تغییرات در Facetime و Maps معرفی کرد
قابلیت صدای 3 بعدی با Spatial Audio در ios 15

قابلیت Spatial Audio در Facetime برای نسخه ی ios 15

قابلیت Spatial Audio در این اپلیکیشن در نسخه ی ios 15 اعمال شده است. کاربران بوسیله ی این قابلیت، می توانند از صدای 3 بعدی افراد موجود در تماس بهره ببرند تا حس حضور در یک جلسه ی واقعی تداعی شود.

البته باید بگوییم که چنین قابلیتی تنها به وسیله ی ایرپادز پرو و سایر هدفون های اپل که مجهز به تراشه ی H1 یا W1 می باشند، قابل استفاده است.

دیگر ویژگی های Facetime

از دیگر ویژگی هایی که این اپلیکیشن به آن دست یافته است، بخش بندی صفحه می باشد. به وسیله ی این ویژگی، می توانید صفحه را به چندین بخش تقسیم کرده و به وسیله ی آن، تمامی افراد حاضر در گفتگو را به صورت زنده، مشاهده نمایید.

علاوه بر امکان فوق، کیفیت پخش صدا و قابلیت حذف صداهای اضافه نیز در این نسخه بسیار بهبود یافته است و می توان شاهد یک صدای رسا و شفاف در این اپلیکیشن باشیم.

همچنین کاربر می تواند محتوا و صفحه موزیک را در تماس های ویدیویی به اشتراک بگذارد. به عبارت دیگر اپل با چنین تغییراتی، به جنگ مستقیم با گوگل میت، زوم و اسکایپ رفته است.

گام دیگری که اپل برای Facetime برداشته است، قراردادن آن برای کاربران اندروید، ویندوز و بستر وب می باشد. با چنین کاری، قطعا یک رقیب قدرتمند برای سایر اپلیکیشن های گفتگو به وجود آمده است و آن، اپل قدرتمند می باشد.

مشاهده ی بخش خاصی در برنامه ها به وسیله ی imessages - اپل ios 15 را با برخی تغییرات در Facetime و Maps معرفی کرد
مشاهده ی بخش خاصی در برنامه ها به وسیله ی imessages

قابلیت Portrait Mode برای ios 15

یکی دیگر از ویژگی های جذابی که در ios 15 قرارداده شده است، امکان Portrait Mode به تماس تصویری می باشد. به واسطه ی این ویژگی، کاربر می تواند تصویر خود را به حالت پرتره ( مات کردن تصویر زمینه ) در بیاورد تا جذابیت کار، دو چندان شود.

در ios 15 چه تغییراتی در imessages اعمال شده است؟

از دیگر بخش هایی که دستخوش تغییرات گسترده ای شده است، imessages می باشد. یکی از این تغییرات، قابلیت به اشتراک گذاری محتوا در این برنامه می باشد. به عنوان مثال اگر خبری در Apple News توجه شما را به خود جلب کرده باشد، می توانید آن را از طریق imessages برای دوست خود بفرستید. در چنین حالتی دوست شما این خبر را در بخش مجزایی در Apple News دریافت می کند.

قابلیت Shared With You در دیگر برنامه های اپل مانند سافاری و اپل موزیک نیز در دسترس می باشد. به عنوان مثال این قابلیت همان کاری می کند که کاربران در تلگرام با پین کردن پیام های مهم، انجام می دهند.

سایر ویژگی های موجود در ios 15

اپل در بخش های دیگر نیز قابلیت های فوق العاده ای را در ios 15 اعمال کرده است. با هم نگاهی به دیگر تغییرات موجود در این سیستم عامل می اندازیم:

– بزرگ تر شدن تابلوی اعلانات ( مقداری ) جهت جلب توجه بیشتر کاربر

– قابلیت مشاهده ی حالت عدم مزاحمت در هنگام پیام از شخص دیگری در imessages

– امکان تشخیص خودکار متن از عکس در قابلیت OCR در اپلیکیشن Photos

– ویژگی Memories و اضافه شدن Photos به Spotlight در سایر اپلیکیشن ها

– وعده ی اضافه شدن قابلیت ثبت کلید های دیجیتالی و کارت های شناسایی و قابلیت رمزگذاری در اپلیکیشن Wallet تا پایان سال

– بروزرسانی ظاهر و قابلیت های موجود در اپلیکیشن آب و هوا در ios 15

– تغییرات گسترده در اپلیکیشن Maps و دادن ظاهری جذاب به آن که هم اکنون در کشور های پرتغال و اسپانیا قابل دسترسی بوده و تا پایان سال نیز به کشور های استرالیا و ایتالیا می رسد

نمایی از Maps در ios 15 1024x560 - اپل ios 15 را با برخی تغییرات در Facetime و Maps معرفی کرد
نمایی از Maps در ios 15

سخن آخر

همانطور که در مقاله ی فوق خوانده اید، اپل با ارائه ی تغییرات گسترده در ios 15 سعی دارد این سیستم عامل را بیشتر از گذشته، جذاب جلوه دهد. مقاله ای که خوانده اید، حاصل ارائه ی مطالبی بود که شرکت اپل در مراسم خود به افراد مختلف، ارائه داد.

بنابراین باید منتظر باشید تا پس از عرضه ی گسترده ی این سیستم عامل، تغییرات شفاف و کامل آن، به وضوح قابل مشاهده باشد.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا بوده اید و این مقاله که از جانب سیراف کلا، تهیه و تنظیم شده را خوانده اید، متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید