انواع گلس گوشی

مقدمه

حتما تا به حال و در هنگام خرید گوشی، با موضوع گلس گوشی آشنا شده اید. حتما در طول استفاده از گوشی نیز به اهمیت استفاده از گلس پی برده اید. گلس های گوشی، انواع مختلفی دارند و بر اساس کیفیت یا ویژگی های مختلف، دسته بندی شده اند. در این مقاله می خواهیم نگاهی به انواع گلس ها بیندازیم و درباره ی آن ها بیشتر بدانیم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات پیرامون این موضوع می باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

0001 - انواع گلس گوشی
گلس گوشی، دارای انواع مختلفی می باشد

گلس گوشی چیست؟

در ابتدای این مقاله، باید بدانیم که گلس گوشی چه می باشد. گلس، نوعی لایه ی محافظتی می باشد که بر روی صفحه نمایش گوشی قرار می گیرد و این لایه مانع بروز هر گونه خط و خش یا ضربه بر روی گوشی شما می شود. گلس گوشی، از جمله اصلی ترین لوازم گوشی همراه محسوب می شود و باید متناسب با جنس خوب و کیفیت ساخت بالا، مناسب ترین گزینه را انتخاب کرد.

چه گلس هایی بهترند؟

اگر قیمت گلس گوشی را ندانید، باید به شما بگوییم که این لوازم جانبی از قیمت 5 هزار تومان الی 1 میلیون تومان، قیمت گذاری شده اند. متناسب با کیفیت تولید و ویژگی های موجود، این گلس ها به سمت قیمت های بیشتر روانه می شوند. البته این نکته هم در قیمت گذاری گلس ها دخیل می باشد که هر چه قیمت یک گوشی بیشتر شود، قیمت گلس آن نیز افزایش پیدا می کند.

بررسی انواع گلس گوشی

گلس گوشی، به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شوند. در این بخش از مقاله می خواهیم نگاهی به آن ها بیندازیم و از ویژگی های آن ها برایتان بگوییم.

0002 - انواع گلس گوشی
گلس ها به دلیل کیفیت های مختلف، دارای قیمت های گوناگون می باشند
  • گلس پلاستیکی یا گلس 9D

نخستین گلس گوشی، گلس پلاستیکی یا 9D می باشد که در بازار ایران به وفور یافت می شود. منظور از 9D فناوری برش لبه های این گلس ها می باشد و گاها با عدد هایی نظیر 3D یا 100D نیز به چشم می خورند. این نوع از گلس ها معمولا دارای جنس باکیفیتی نمی باشند و ممکن است پس از گذشت مدت زمانی، از اطراف صفحه نمایش جدا شوند. علاوه بر این ممکن است در برخی از مدل ها، گلس کاملا روی گوشی تنظیم نشود. با این حال، این نوع از گلس گوشی متداول ترین نوع استفاده از گلس در کشورمان می باشد.

  • گلس نانو و گلس سرامیکی

نوع دوم از گلس گوشی، متعلق به گلس سرامیکی یا نانو می باشد. این نوع از گلس ها مقاومت بیشتری نسبت به دسته 9D دارند. در ترکیبات تولید این گلس از کریستال های معمولی شیشه استفاده شده است اما در کنار این مواد، از مقداری سرامیک برای استحکام بیشتر گلس نیز استفاده شده است. مقاومت این گلس ها بسیار مطلوب است و انعطاف پذیری بالا و عدم جذب اثر انگشت نیز از دیگر ویژگی های این نوع از گلس می باشد. البته که عدم عملکرد صحیح ناچ در برخی از گوشی ها نیز از معایب این گلس ها می باشد.

  • گلس محافظ یا Privacy

نوع دیگری از گلس که برای حفظ حریم خصوصی طراحی شده است، گلس Privacy می باشد. این نوع از گلس ها به دلیل تکنولوژی بالایی که در تولید دارند، می توانند با تنظیم زاویه نوری، نمایشگر را تا حدود زیادی تیره کنند. در این حالت، شخصی که در اطراف گوشی حضور دارد نمی تواند داخل صفحه نمایشگر را ببیند. بنابراین این نوع از گلس گوشی می تواند علاوه بر محافظت از گوشی و صفحه نمایش، از حریم شخصی نیز محافظ کند.

  • گلس گوشی TPU

گلس گوشی TPU، نوعی گلس گوشی می باشد که انعطاف پذیر بوده و طراحی جالبی دارد. البته که نکته ی مهم درباره ی این گلس ها، نصب سخت آن ها می باشد. همین موضوع نیز باعث شده است طرفداران این گلس ها کم باشند و در بازار از فروش کمتری برخوردار باشند.

  • گلس UV

گلس UV به عبارتی گلس تکامل یافته از گلس های منحنی شکل می باشد. البته که این گلس، به خوبی تمام سطوح گوشی را فرا می گیرد. علاوه بر این، استحکام بالا و عدم جذب گرد و غبار، از دیگر ویژگی های این گلس گوشی می باشد. البته که شاید ضخامت زیاد این گلس، از معایب آن باشد اما می توان آن را نیز به عنوان یک مزیت برای استحکام بیشتر در نظر گرفت.

  • گلس گوشی Nano Liquid

نوع دیگری از گلس گوشی که Nano Liquid می باشد، از جمله گلس های پرطرفدار می باشد که بر روی موبایل ها نصب می شود. این گلس علاوه بر این که از ضربه جلوگیری می کند، می تواند با مایعی که دارد، از ورود آب به روی گوشی و گلس نیز جلوگیری کند. عمر طولانی و عدم تشکیل حباب، از دیگر ویژگی های این گلس گوشی می باشد.

  • گلس Tempered Glass

این گلس که به گلس حرارت دیده معروف است، دارای درجه سختی 6 الی 7 می باشد. برای متوجه شدن درجه سختی این گلس، باید به این نکته توجه کنید که بالاترین درجه سختی، 9 می باشد. این نوع از گلس در برابر فلز دوام می آورد اما خط و خش بر روی این گلس باقی می ماند.

0003 - انواع گلس گوشی
میانگین عمر گلس گوشی بین 3 الی 6 ماه می باشد

عمر گلس گوشی چقدر است؟

برای اینکه از مقدار عمر گلس گوشی باخبر شویم، باید بدانیم که جنس محصول تولید شده از چه موادی می باشد. به طور استاندارد و تخمین زده شده، عمر هر گلس گوشی بین 3 الی 6 ماه می باشد. با این حال، می توان در نظر گرفت که با شرایط نگهداری از آن و عدم دریافت ضربه، می توان از این گلس گوشی به مدت زمان بیشتری نیز استفاده کرد.

در هنگام خرید گلس های گوشی، باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در هنگام خرید گلس گوشی، باید به نکات مهمی توجه کرد. معمولا تولیدات این گلس ها در کارخانه های کوچک در چین شکل می گیرد. کیفیت مواد اولیه به کار رفته در این گلس ها معمولا پایین می باشد. بنابراین باید در هنگام خرید گلس، به کیفیت آن توجه کرد. برند های معتبر در تولید گلس، می تواند یک راهکار مفید برای تشخیص کیفیت معتبر باشد. توجه کنید که در هنگام خرید گلس، کیفیت را مدنظر قرار دهید؛ زیرا این گلس می تواند به تنهایی گوشی شما را از هرگونه خطرات احتمالی نجات دهد.

در انتهای مقاله گلس گوشی، امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و این مطالب توانسته باشد مباحث مفید و سودمندی را به شما منتقل کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید