لپ تاپ لمسی ؛ ویژگی های این محصول چه می باشند؟

بعد از اینکه فناوری لمسی به دنیای گوشی ها و سپس تبلت ها وارد شد، حال شاهد این می باشیم که برند های گوناگون، لپ تاپ لمسی تولید می کنند. این فناوری جذاب شاید سرآغاز راهی جذاب و شگفت انگیز باشد.

در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که آیا لپ تاپ لمسی خوب است یا بد و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر به چنین موضوعی علاقه دارید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید و تا انتهای آن، با سیراف کالا همراه باشید.

به وسیله ی لپ تاپ های لمسی می توان اقدام به طراحی های بی نظیری کرد - لپ تاپ لمسی ؛ ویژگی های این محصول چه می باشند؟
به وسیله ی لپ تاپ های لمسی می توان اقدام به طراحی های بی نظیری کرد

مقدمه ای بر خرید لپ تاپ لمسی

امروزه برخی از برند های معتبر، اقدام به تولید لپ تاپ هایی می کنند که باعث شود کاربر سهولت انجام کار ها به وسیله ی لپ تاپ را به وضوح ببیند. لپ تاپ های لمسی، از جمله چنین اقدام هایی می باشد که باعث شده کاربران زیادی، روی به خریدن چنین وسیله ای بیاورند.

حال وقت آن رسیده که به این سوال اساسی پاسخ دهیم که آیا خرید لپ تاپ های لمسی کار درستی است؟ این وسیله چه معایبی دارد؟ در ادامه به این مورد اشاره خواهیم کرد.

مزایای لپ تاپ لمسی

1- سهولت کار

اساسی ترین دلیلی که برند ها به تولید چنین محصولی فعال هستند، سهولت در انجام کار ها می باشد. همانطور که با بوجود آمدن گوشی های لمسی، سرعت عمل و کیفیت کار بالا رفت، با تولید لپ تاپ لمسی نیز چنین حسی به مخاطب منتقل می شود که کار ها با سرعت بیشتری، قابل انجام است.

2- کیفیت بالاتر

شاید ترسیم اشکال یا طراحی گرافیکی به وسیله ی ماوس یا کیبورد، بسیار سخت باشد و بسیاری از افراد قید آن را بزنند اما با روی کار آمدن لپ تاپ های لمسی، این امر با جدیت بیشتری قابل انجام است. به عبارت دیگر لپ تاپ های لمسی مناسب افرادی می باشد که مشغول به طراحی می باشند و می خواهند با ترسیم دقیق تر به وسیله ی دست، کیفیت کار خویش را بالا ببرند.

خطر کثیف شدن در لپ تاپ های لمسی به شدت زیاد می باشد - لپ تاپ لمسی ؛ ویژگی های این محصول چه می باشند؟
خطر کثیف شدن در لپ تاپ های لمسی به شدت زیاد می باشد

لپ تاپ لمسی چه معایبی دارد؟

1- مشکل تمیز کردن

اساسی ترین مشکل چنین کاری، کثیف شدن صفحه نمایش لپ تاپ می باشد. هر چقدر هم شخص کاربر با دقت کار کند و تمیزی را رعایت کند، ممکن است کثیفی هایی سطح صفحه را بپوشاند علی الخصوص که گرد و غبار و چسبیدن این اجسام به صفحه نمایش، باعث کدر شدن و ایجاد لکه می شود.

2- کاهش عمر باتری

به دلیل اینکه در عملیات لمسی، هر زمان که بخواهید می توانید فرمانی را صادر نمایید، انرژی بیشتری صرف می شود. بنابراین لمسی بودن سیستم، باعث می شود لپ تاپ انرژی بیشتری از باتری تقاضا نماید و این امر موجب افزایش مصرف باتری می شود.

البته این کاهش عمر باتری بسته به نوع لپ تاپ و مشخصات آن متغیر است اما قابل چشم پوشی نمی باشد و می توانید به راحتی و بوسیله ی کار کردن با تاچ بار، این مقایسه را انجام دهید.

3- هزینه

یکی دیگر از معایب لپ تاپ لمسی، گران تر بودن آن ها می باشد. فناوری لمسی بودت صفحه، دارای هزینه ای برای کاربر می باشد که باید آن را بپردازد تا به چنین امکانی دست یابد.

رابطه ی مستقیم اندازه ی صفحه نمایش لمسی با قیمت محصول

همانطور که پیشتر اعلام شد، صفحه نمایش لمسی، دارای فناوری و تکنولوژی خاص خود می باشند و هر کار برای استفاده از آن، باید بهای آن را بپردازد. این فناوری با افزایش اندازه ی صفحه نمایش، گرانتر نیز می شود. به عنوان مثال لپ تاپ لمسی با اندازه ی 18 اینچ، به مراتب گرانتر از لپ تاپ لمسی با اندازه ی 14 اینچ می باشد.

نمونه ای از لپ تاپ لمسی - لپ تاپ لمسی ؛ ویژگی های این محصول چه می باشند؟
نمونه ای از لپ تاپ لمسی

همچنین باید دانستن که یک مانیتور 24 اینچ لمسی، هزینه ای در حدود 2 برابر نمایشگر عادی دارد که این عامل خود به تنهایی می تواند نظر خریدار را نسبت به خرید چنین محصولی، برگرداند.

لپ تاپ لمسی بخریم یا نه؟

برای پاسخ به این سوال، باید ابتدا باید به چندین سوال اساسی، پاسخ داده شود.

سوال اول این می باشد که آیا به طراحی گرافیکی مشغول هستید و برای کارهایتان نیاز به استفاده از لمس دارید؟

اگر پاسخ سوال فوق بله می باشد، بنابراین باید به تهیه ی یک لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی مشغول شوید. اگر پاسختان خیر می باشد، می رسیم به سوال دوم:

آیا نیاز به استفاده از صفحه نمایش لمسی دارید؟

اگر پاسخ بله می باشد که باید محصول را تهیه نمایید. اگر پاسخ منفی می باشد، که می توانید از خرید محصول منصرف شوید.

به طور کلی شاید لپ تاپ لمسی آنچنان استفاده ای نداشته باشد و برای بسیاری از کار ها، تاچ پار خود لپ تاپ کفایت کند اما باید فاکتور علاقه را نیز به عوامل موثر بر خرید محصول، اضافه نماییم.

جمع بندی نهایی

لپ تاپ هایی مجهز به صفحه نمایش لمسی، از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا محسوب می شوند که باعث می شود کاربر به سهولت هر چه تمام تر، به کار های خویش بپردازد.

این دسته از محصولات، دارای مزایا و معایبی می باشند که از مهم ترین مزایای آن می توان به سهولت و از مهم ترین معایب آن می توان به کثیف شدن صفحه اشاره کرد.

برای برخی از افراد کثیف شدن صفحه آنچنان مهم نمی باشد و تنها مرتفع کردن کار ها ملاک است و برعکس چنین دسته ای، برخی دیگر به سلامت محصول بسیار اهمیت می دهند.

بنابراین باید قبل از خرید لپ تاپ های لمسی، به خوبی جوانب را بررسی کرد و در صورت لزوم و علاقه مندی و آگاهی از قیمت، اقدام به خرید آن کرد.

نمونه ای دیگر از لپ تاپ لمسی - لپ تاپ لمسی ؛ ویژگی های این محصول چه می باشند؟
نمونه ای دیگر از لپ تاپ لمسی

در آخر امیدواریم از خواندن چنین مقاله ای در سیراف کالا لذت برده باشید و این مقاله در افزایش آکاهی شما، موثر واقع شده باشد.