راهنمای وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون

حتما تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه باید موبایل را به تلویزیون وصل کنیم؟ روش وصل کردن موبایل اندرویدی به تلویزیون چگونه می باشد؟ آیا این امکان وجود دارد؟

جواب سوال فوق بله می باشد. بسیاری از افراد محتوایی را درون موبایل خود دارند و تمایل دارند آن را از طریق تلویزیون تماشا کنند. در شرایط فوق، راه حل چه می باشد؟

ممکن است راه حل های زیادی مانند انتقال داده از موبایل به کامپیوتر و بعد از آن انتقال به USB و سپس اتصال این وسیله به تلویزیون وجود داشته باشد اما این روش ها طولانی می باشند.

سریع ترین روش، وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون می باشد. در این مطلب می خواهیم به صورت کامل، راجع به این موضوع صحبت کنیم و آموزش آن را برای شما قرار دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید.

اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون از طریق سیم - راهنمای وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون
اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون از طریق سیم

وصل کردن موبایل به تلویزیون؟ چگونه؟

یکی از کار های جذاب و در عین حال مفید، وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون می باشد. در چنین حالتی محتوایی که درون موبایل وجود دارد، روی صفحه نمایش تلویزیون به نمایش در می آید.

بگذارید مثالی برایتان بزنیم. فرض کنید به مسافرتی رفته اید و عکس هایی تهیه کردید و می خواهید آن را به اقوام خود نشان دهید. در چنین حالتی سریع ترین و کارا ترین روش، وصل کردن موبایل به تلویزیون می باشد که می تواند به صورت بیسیم یا وایرلس باشد.

در شرایط کنونی، روش اتصال وایرلس بسیار محبوب تر است و کمتر کسی از روش سیم دار استفاده می کند. در ادامه بیشتر با هر یک از روش های فوق، آشنا می شویم.

وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ

اگر تلفن همراهتان و تلویزیون مورد نظر، هر 2 از برند سامسونگ باشند، می تواند به راحتی و از طریق برنامه ی Smart View این کار را انجام دهید. این برنامه روی این 2 دستگاه نصب می شود و کار کردن با آن نیز بسیار آسان است و می توانید در زمانی بسیار کم، محتوای خود را بر بستر تلویزیون به نمایش بگذارید.

اگر تلویزیون سامسونگ نباشد چه کار کنیم؟

در شرایطی پیش می آید که ممکن است هر 2 دستگاه یا یکی از دستگاه ها، از برند سامسونگ نباشد. در این حالت چه باید کرد؟

جواب این سوال نیز آسان است. در ابتدا باید اطمینان حاصل نمایید که هر 2 دستگاه به یک شبکه ی اینترنت وای فای متصل شوند.

در تلویزیون های هوشمندی همچون سامسونگ، ال جی، فیلیپس، پاناسونیک و سایر برند ها، این امکان وجود دارد. همچنین در برخی از برند ها و تلویزیون ها، قابلیت و ویژگی وای فای دایرکت ( Wi-fi Direct ) نیز وجود دارد.

این قابلیت باعث می شود روند اتصال گوشی به تلویزیون با سرعت بیشتری انجام شود.

دانلگل جهت وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون های غیر هوشمند 300x300 - راهنمای وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون
دانلگل جهت وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون های غیر هوشمند

اگر تلویزیون هوشمند باشد، روش کار چگونه می باشد؟

همانطور که در بالا نیز اعلام شد اگر تلویزیون شما هوشمند بوده و از قابلیت هایی مانند وای فای دایرکت برخودار باشد، روند وصل شدن گوشی به مراتب سریع تر می باشد و با مشکل خاصی مواجه نمی شوید.

این شرایط برای تلویزیون بود اما بر روی گوشی چگونه می باشد؟ این کار به وسیله ی اپلیکیشن imediaShare امکان پذیر می باشد. اگر این برنامه را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید، به راحتی می توانید محتوای مورد نظر خود را روی صفحه ی تلویزیون، به اشتراک بگذارید.

نحوه ی وصل کردن موبایل به تلویزیون غیر هوشمند چگونه می باشد؟

در این حالت، شرایط کمی سخت می شود. در تلویزیون هایی که هوشمند نمی باشند، گزینه هایی مانند اتصال به وای فای یا وای فای دایرکت وجود ندارد و باید از روش های دیگری استفاده کرد.

یکی از انواع روش ها، استفاده از دانگل کروم کست برای وصل کردن گوشی به تلویزیون می باشد. این دانگل که توسط گوگل تولید شده، مانند یک فلش مموری میب اشد که بسیار کوچک بوده و به پورت HDMI تلویزیون متصل می شود.

در این حالت می توانید با اتصال گوشی به دانگل و اتصال دانگل به تلویزیون، فرآیند وصل کردن گوشی به تلویزیون را انجام دهید و از آن به نحو مطلوب، استفاده کنید.

نحوه ی وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون به وسیله ی سیم

اگر تحت هر شرایطی از روش های بی سیم استقبال نکرده اید، جای نگرانی نمی باشد؛ زیرا می توانید با سیم نیز گوشی هوشمند خود را به تلویزیون متصل نمایید.

از اصلی ترین روش های اتصال سیمی گوشی به تلویزیون، استفاده از کابل HDMI می باشد. اگر تلویزیون شما دارای پورت HDMI می باشد، می توانید به وسیله ی یک تبدیل، گوشی خود را به HDMI متصل کرده و آن را به تلویزیون مورد نظر، متصل کنید.

مزیت این روش این می باشد که می توانید به صورت همزمان، صدا و تصویر را به تلویزیون منتقل کنید.

وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون از طریق وایرلس - راهنمای وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون
وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون از طریق وایرلس

اتصال گوشی به تلویزیون به وسیله ی SlimPort یا MHL

در روشی دیگر که به وسیله ی سیم امکان پذیر می باشد، می توانید از قابلیت SlimPort یا MHL استفاده کنید. در این روش نیز شاهد این می باشیم که صدا و تصویر به صورت همزمان منتقل می شوند.

جمع بندی نهایی

وصل کردن گوشی به تلویزیون، از جذاب ترین کارهایی می باشد که هم به صرفه جویی در زمان و هم به سرعت عمل می انجامد. در این مقاله سعی شد هر 2 روش بی سیم و با سیم اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون بیان شود تا مخاطب بتواند به راحتی و با انتخاب روش مورد نظر، گوشی خود را به تلویزیون، متصل کند.

لازم به ذکر است اگر تلویزیون هوشمند دارید، می توانید به راحتی و با روش وایرلس، گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید و اگر از تلویزیونی استفاده می کنید که قابلیت هوشمند بودن را ندارد، پیشنهاد می کنیم از روش های سیم دار مانند پورت HDMI استفاده کنید.

کابل MHL e1615645424410 300x226 - راهنمای وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون
کابل MHL

امیدواریم از خواندن این مقاله در سایت سیراف کلا لذت برده باشید.