راهنمای خرید گوشی گیمینگ ( خرداد 1400 )

اگر اهل بازی و گیم باشید، حتما در خرید گوشی خود ، دقت لازم را به خرج می دهید تا علاوه بر رفع نیاز های ضروری، این دستگاه یک گوش گیمینگ نیز باشد.

گوشی های گیمینگ از مشخصات و سخت افزار قدرتمند تری تشکیل شده اند تا کاربر بتواند بدون هیچ مشکلی، بازی هایی با گرافیک بالا را روان و بدون دردسر، اجرا نماید.

در این مقاله، تیم سیراف کالا تصمیم گرفته است برترین گوشی گیمینگ در دسته بندی مختلف قیمتی در خرداد 1400 را به شما مخاطبین عزیز سایت، اطلاع دهد و در این زمینه، شما را راهنمایی کند.

اگر علاقه مند به گوشی گیمینگ می باشید و دوست دارید مطالبی درباره ی آن بدانید، توصیه می کنیم این مقاله از سیراف کالا را هرگز از دست ندهید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چه فاکتور هایی برای بررسی گوشی گیمینگ نیاز است ؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی گوشی گیمینگ برویم، لازم است کاربران عزیز سایت را از دسته بندی یا ملاک هایی که این گوشی ها انتخاب شده اند، باخبر نماییم. همانطور که در مطالب بالا نیز به آن اشاره شد، یک گوشی گیمینگ باید از جوانب مختلفی، دارای مشخصه های قدرتمندی باشد تا بتواند بازی هایی با گرافیک بالا را بدون کندی و به صورت روان، اجرا نماید.

در این مقاله، تیم سیراف کالا، گوشی ها را در دسته بندی زیر، تحلیل کرده و لیست حاضر شده، از نتایج زیر بدست آمده است :

– میزان شارژدهی و ظرفیت باتری

– وجود تراشه ی قدرتمند و سخت افزار جدید

– نمایشگر مناسب و بزرگ و نرخ نوسازی بالا

– سیستم مناسب جهت خنک کردن دستگاه

– داشتن سیستم عامل جدید و بروز و برخورداری از آپدیت های جدید

حال که با مشخصه ی اصلی مقایسه آشنا شده اید، می رویم به سراغ معرفی این گوشی ها. در زیر، به برترین گوشی گیمینگ در دسته بندی های قیمتی متفاوت، اشاره شده است :

شیائومی ردمی نوت 10 ؛ برترین گوشی گیمینگ زیر 5 میلیون تومان

بسیار سخت است که بخواهیم یک گوشی گیمینگ تا قیمت 5 میلیون تومان پیدا کنیم؛ زیرا تا این محدوده ی قیمتی، معمولا گوشی ها از تراشه ای نه چندان قدرتمند بهره می برند و سایر مشخصات نیز، در رده بندی پایینی قرار دارند.

شیائومی ردمی نوت 10 1024x576 - راهنمای خرید گوشی گیمینگ ( خرداد 1400 )
شیائومی ردمی نوت 10

با این حال گوشی شیائومی مدل ردمی نوت 10 با داشتن تراشه ی اسنپدراگون 678 ، باتری 5000 میلی آمپر ، نمایشگر OLED گزینه ای مناسب برای گیمینگ تا این سطح قیمتی می باشد. این گوشی به خوبی از پس بازی های سبک بر می آید و می تواند تا حد امکان، بازی های به نسبت سنگین را نیز اجرا نماید.

تا بودجه 6 میلیون تومانی ؛ پوکو X3

اگر بودجه ی لازم را بتوانید تا یک میلیون تومان ارتقا دهید، می توانید اقدام به تهیه ی پوکو X3 نمایید. این گوشی، از قدرت بیشتری برخوردار است و دارای تراشه ی اسنپدراگون 732G بوده و باتری 6000 میلی آمپر دارد. این گوشی دارای نرخ بروزرسانی 120 هرتزی می باشد که در کمتر گوشی با این قیمت، قابل مشاهده است.

پوکو X3 1024x576 - راهنمای خرید گوشی گیمینگ ( خرداد 1400 )
Poco X3

گوشی گیمینگ تا 7 میلیون تومان ؛ پوکو X3 پرو

این گوشی، نسخه ی پیشرفته تر از X3 محسوب می شود که دارای NFC بوده و تراشه ی آن نیز به اسنپدراگون 860 ارتقا داده شده است. این تراشه در حدود 2 الی 2.5 برابر قدرتمند تر از 732G می باشد که بر روی X3 نصب شده است. در این گوشی نیز شاهد قرارگیری صفحه نمایش با نرخ بروزرسانی 120 هرتز می باشیم اما میزان ظرفیت باتری آن کاهش یافته و به عدد 5160 رسیده است.

پوکو X3 پرو 1024x576 - راهنمای خرید گوشی گیمینگ ( خرداد 1400 )
Poco X3 پرو

تا 10 میلیون تومان ؛ باز هم پوکو ولی اینبار F3

شیائومی و خانواده ی پوکو، در قیمت های کم، گوشی های قدرتمندی ارائه داده اند که می تواند نظر بسیاری از گیمر ها را به خود جلب نماید. پوکو F3 دارای تراشه ی قدرتمند اسنپدراگون 870 می باشد که قادر است بازی هایی با تنظیمات گرافیکی بالا را به خوبی اجرا نماید. نمایشگر این گوشی دارای نرخ بروزرسانی 120 هرتز بوده و از این نظر نیز بسیار جذاب به نظر می رسد.

پوکو F3 یک گوشی گیمینگ قدرتمند 1024x576 - راهنمای خرید گوشی گیمینگ ( خرداد 1400 )
پوکو F3 یک گوشی گیمینگ قدرتمند

لازم به ذکر است این گوشی به دلیل داشتن تراشه ای قدرتمند، حتی تا 15 میلیون تومان نیز رقیب قدرتمندی ندارد و می تواند تمام رقبای خود ( حتی S20 FE 5G از سامسونگ ) را جای بگذارد.

گوشی گیمینگ تا 20 میلیون تومان ؛ سامسونگ گلکسی S21 Plus

بالاخره در سطح 20 میلیون تومان، نامی غیر از شرکت شیائومی به چشم می خورد و آن ، سامسونگ می باشد که با گوشی گیمینگ گلکسی S21 Plus وارد عرصه ی رقابت شده است. این گوشی دارای تراشه ی قدرتمند اگزینوس 2100 بوده و نمایشگر آن نیز از AMOLED بوده و دارای نرخ بروزرسانی 120 هرتز می باشد. این گوشی دارای امکانات قدرتمندی مانند HDR10+ ، شیشه مقاوم گوریلا گلس ، اسپیکر استریو و . . . بوده و قطعا بهترین انتخاب تا قیمت 20 میلیون تومان برای گوشی گیمینگ می باشد.

S21 Plus از سامسونگ، جزو گوشی گیمینگ برتر تا قیمت 20 میلیون تومان 1024x576 - راهنمای خرید گوشی گیمینگ ( خرداد 1400 )
S21 Plus از سامسونگ، جزو گوشی گیمینگ برتر تا قیمت 20 میلیون تومان

بهتری گوشی گیمینگ تا سطح 25 میلیون تومان ؛ آیفون 12

قطعا گوشی آیفون جزو بهترین گوشی های گیمینگ برای هر گیمری می باشد و آیفون 12 نیز از این قائله مستثنی نمی باشد. این گوشی با وجود نرخ بروزرسانی 60 هرتز، با داشتن سخت افزار و نرم افزار قدرتمند، همواره جزو برترین گوشی ها در زمینه ی اجرای بازی بدون کندی و با روانی هر چه تمام تر می باشد.

تراشه ی قدرتمند A14 Bionic یک تنه از این گوشی یک ابر قهرمان ساخته است و قطعا اگر فردی بودجه ای در اندازه ی 25 میلیون تومان داشته باشد، انتخاب او آیفون 12 از شرکت اپل می باشد.

iphone 12 1024x576 - راهنمای خرید گوشی گیمینگ ( خرداد 1400 )
iphone 12

جمع بندی نهایی

در مقاله ی پیش رو، برترین گوشی گیمینگ در چندین سطح قیمتی عنوان شد و آن ها معرفی شده اند. معمولا گیمر ها به دنبال یک گوشی با قیمت معقول و مناسب می باشند و در این مقاله نیز تا سطح 25 میلیون تومان پا فراتر گذاشته نشد وگرنه در بالای این سطح قیمت نیز گوشی های جذابی مانند Rog Phone 5 که مختص گیم و بازی می باشد و آیفون 12 پرو مکس که یک غول قدرتمند می باشد، جزو گزینه های محبوب محسوب می شدند.

در آخر امیدواریم از خواندن این مقاله در سیراف کالا لذت برده باشید و این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید