نقد و بررسی گوشی جدید سامسونگ مدل Galaxy M51

سامسونگ با معرفی سری M، تحولاتی در گوشی های خود به وجود آورد. گوشی های میان رده ی سامسونگ که عنوان M را یدک می کشند، به مراتب از این رده خارج و وارد رده ی تلفن همراه های هوشمند قدرتمند شده اند. این مورد در گوشی جدید سامسونگ یعنی Galaxy M51 نیز وجود دارد.

این گوشی که می توان عمده ترین ویژگی آن را، باتری قدرتمندش دانست، در مجموعه ی گوشی های زیر 300 دلار قرار دارد و تقریبا با ویژگی های Galaxy A71، مطابقت دارد. در ادامه بیشتر با این گوشی آشنا می شویم و مشخصات آن را کنکاش می نماییم.

Samsung Galaxy M51 1 - نقد و بررسی گوشی جدید سامسونگ مدل Galaxy M51
Samsung Galaxy M51

لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید.

بخش طراحی Samsung Galaxy M51

در نگاه اول، این گوشی نیز مانند سایر گوشی های این نسل و نسل A، از بدنه ی پشتی پلاستیکی تشکیل شده است. در این بخش هیچ ویژگی جذابی وجود ندارد و می توان سامسونگ را به خاطر طراحی نا امید کننده ی این نسل از گوشی ها، مورد انتقاد قرار داد.

به دلیل وجود باتری قدرتمند، وزن این گوشی مقداری زیاد است و عدد 213 گرم را نشان می دهد. همچنین ابعاد این گوشی نیز 263.9 در 76.3 در 9.5 میلی متر می باشد.

صفحه نمایش

در بخش صفحه نمایش، سامسونگ برای M51 از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی استفاده کرده است که از نوع Super AMOLED Plus می باشد. رزولوشن تولیدی این صفحه نمایش، 2340 در 1080 می باشد که تراکم پیکسلی آن را به 393 می رساند.

حسگر اثر انگشت برای این گوشی در نظر گرفته شده است و در دکمه ی پاور، قرار داده شده است. سرعت و دقت این حسگر بسیار بالاست و کاربران از این نظر، هیچ نگرانی نخواهند داشت.

پورت های Galaxy M51

در بخش پورت ها، می توان به حضور جک 3.5 میلی متری اشاره کرد که با توجه به حذف آن در بسیاری از گوشی ها، یک ویژگی جذاب به شمار می رود. البته درون جعبه ی این محصول، خبری از هدفون نمی باشد. درون جعبه ی M51، شاهد یک شارژر سریع 25 واتی و یک کابل USB C به USB C می باشیم.

نمای پشت M51 1 - نقد و بررسی گوشی جدید سامسونگ مدل Galaxy M51
نمای پشت M51

علت حضور چنین کابلی، استفاده از باتری قدرتمند این گوشی برای شارژ دستگاه دیگر می باشد.

دوربین Galaxy M51

دوربین های اصلی این گوشی، 4 عدد می باشند که دوربین اصلی آن، دارای حسگر 64 مگاپیکسل و لنز واید 26 میلی متری می باشد و دریچه ی دیافراگم آن، به f/1.8 می رسد.

دوربین دوم این مجموعه، حسگر 12 مگاپیکسلی دارد که لنزی فوق عریض داشته و دریچه ی دیافراگم آن نیز به f/2.2 می رسد.

دوربین سوم و چهارم M51 نیز دارای حسگر 5 مگاپیکسل می باشند که به ترتیب دارای لنز ماکرو با دریچه ی دیافراگم f/2.4 و سنسور تشخیص عمق تصاویر با دریچه ی دیافراگم f/2.4 می باشند.

کیفیت دوربین اصلی چه مقدار می باشد؟

دوربین اصلی این گوشی، تقریبا بی نقص می باشد و عکس های با کیفیتی را می اندازد. تصاویر بسیار واضح و شفاف می باشند و این مژده را به کار می دهند که یک گوشی با دوربین فوق العاده را تهیه کرده اند.

همچنین در این گوشی شاهد حالت Night Mode نیز می باشیم. اگر به صورت حرفه ای عکاسی می نمایید، می توانید در حالت Pro Mode سرعت شاتر یا المان های دیگر را متناسب با خواسته ی خود تغییر دهید و عکس های و مناظر جذابی را ثبت نمایید.

دوربین سلفی

دوربین سلفی Galaxy M51 در مرکز صفحه نمایش و در قسمت بالای صفحه قرار دارد. این لنز در حفره ای کوچک قرار دارد. سامسونگ حسگر 32 مگاپیکسلی را درون این گوشی قرار داده است که دریچه ی دیافراگم آن f/2.0 می باشد و دارای لنز واید 26 میلی متری است.

نمای دیگر از M51 1 - نقد و بررسی گوشی جدید سامسونگ مدل Galaxy M51
نمای دیگر از M51

می توان انتظار داشت در بخش سلفی نیز این گوشی خوب عمل نماید و بتواند عکس های جذابی را ثبت و ضبط نماید.

سخت افزار Galaxy M51

سامسونگ پس از Galaxy M40، بار دیگر در Galaxy M51 از تراشه ی Snapdragon 730G استفاده کرده است. این تراشه ی پر سرعت، قوی ترین تراشه ی نسل M می باشد و می توان آن را با Exynos 9610 مقایسه کرد.

البته عملکرد تراشه ی اسنپدراگون 730G به مراتب قوی تر می باشد و می تواند بازی ها و برنامه های قدرتمند تر را راحت تر و پر سرعت تر، باز نماید. بنابراین انتظار می رود این محصول، مورد توجه ی گیمر ها نیز واقع شود.

پردازنده ی مرکزی M51 8 هسته ای بوده و پردازنده ی گرافیکی آن نیز Adreno 618 می باشد.

بخش نرم افزاری

سامسونگ در این گوشی از  رابط کاربری One UI 2.1 استفاده کرده و اندروید 10 نیز در کنار این رابط، مشغول فعالیت می باشد. در این رابط، قابلیت های ضبط کننده نمایشگر یا اپلیکیشن دوربین وجود دارد اما برنامه هایی مانند Samsung Pay و Pay mini حذف شده است.

در سری های قبل از مجموعه که اغلب ارزان قیمت بوده اند، کمبود های نرم افزاری به چشم نمی آمد اما در این محصول که قیمت بالاتری دارد، انتظار می رفت سامسونگ تغییراتی را اعمال نماید که متاسفانه سامسونگ از انجام چنین کاری، سرباز زده است.

بخش باتری Galaxy M51

از ابتدای این موضوع راجع به باتری قدرتمند موجود در Galaxy M51 صحبت کرده ایم اما نامی از ظرفیت و قدرت آن نیاوردیم. بنابراین این بخش مختص چنین موضوعی است. سامسونگ در این محصول از یک باتری با ظرفیت بالای 7000 میلی آمپر استفاده کرده است که بسیار جالب و هیجان انگیز می باشد و به راحتی می تواند کاربر را از مقدار شارژ گوشی، راضی نگه دارد.

در تست های به عمل آمده، با روشن نمودن وای فای، این محصول پس از 24 ساعت، 45 درصد از شارژ گوشی را نگه داشته است. سرعت شارژ این محصول نیز بالاست و شارژر 25 واتی درون جعبه نیز، کمک می کند تا گوشی در کمتر از 2 ساعت، شارژ شود.

صفحه نمایش M51 1 - نقد و بررسی گوشی جدید سامسونگ مدل Galaxy M51
صفحه نمایش M51

در تست های به عمل آمده، پس از 30 دقیقه، ظرفیت باتری از 0 به 35 درصد، می رسد. پس از گذشت یک ساعت این مقدار به 64 درصد و پس از 90 دقیقه به 87 درصد می رسد.

جمع بندی نهایی

همانطور که احتمالا می دانید، سامسونگ بازاری گسترده در گوشی های میان رده با عناوین M و A دارد. بنابراین هنگام خرید گوشی در این محدوده، دستتان خیلی باز است. Galaxy M51 گوشی جدید این شرکت می باشد که با باتری قدرتمند و دوربین های جذاب، می تواند یکی از انتخاب های هر کاربری باشد.

البته بیشتر از هرچیزی، باتری قوی آن به چشم می آید.

در آخر باید بگوییم که حتما قبل از خرید، به خوبی راجع به گوشی مورد نظر تحقیق نمایید تا پس از خرید، از آن پشیمان نشوید.

امیدواریم این مقاله از جانب سیراف کالا مورد پسند شما واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید