پلی استیشن پلاس چیست و چه مزایایی دارد؟

کمتر کسی وجود داره که از جذابیت پلی استیشن بی خبر باشه و تا به حال تجربه ی بازی با آن را نداشته باشد. اوج کار شرکت سونی با پلی استیشن سری 4 و 5 بوده که شاهکار این شرکت را به تصویر کشیده است. اگر با پلی استیشن فعالیت داشته باشید، حتما از وجود قابلیتی به نام پلی استیشن پلاس باخبر هستید.

شاید در نگاه اول تنها اسم پلی استیشن پلاس را شنیده باشید و در مورد کاربرد آن چیزی نمی دانید. اگر قصد داشته باشید بازی های این کنسول را به صورت آنلاین تجربه کنید، می توانید با خرید گیفت کارت پلی استیشن این کار را انجام دهید اما پلی استیشن پلاس چیزی فراتر از این مورد می باشد و با داشتن آن، می توانید به مزایای جذابی دستیابید.

در ادامه می خواهیم به تشریح اینکه پلی استیشن پلاس چیست بپردازیم و از قابلیت و ویژگی های آن برایتان بگوییم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید تا به دنیایی از اطلاعات دست یابید.

پلی استیشن پلاس چیست؟

قبل از اینکه سراغ باقی مباحث برویم، ابتدا باید تعریف درستی از این واژه داشته باشیم. پلی استیشن پلاس، یک سرویس اشتراکی می باشد که شرکت سونی ارائه می دهد و از طریق آن، گیمر ها می توانند بازی های آنلاین تا چندین نفر را تجربه کنند.، بازی هایی که به صورت رایگان و ماهانه قرار می گیرند را دانلود نمایند و از تخفیف هایی که این شرکت بر روی محصولات خود قرار می دهد، استفاده نمایند.

Play Station Plus - پلی استیشن پلاس چیست و چه مزایایی دارد؟
Play Station Plus

همچنین علاوه بر قابلیت های فوق، افرادی که این اشتراک را دارند می توانند به فضای ذخیره سازی 100 گیگابایتی برای ذخیره بازی های خود دستیابند.

این اشتراک روی کدام نسل کار می کند؟

پلی استیشن پلاس، برای سری 4 و 5 پلی استیشن طراحی شده است و می توانید با داشتن یکی از این 2 محصول، از چنین قابلیتی استفاده نمایید. البته باید بگوییم که در صورتی که پلی استیشن 5 را تهیه نمایید، می توانید بازی های نسل 4 را هم اجرا نمایید.

قابلیت پلی استیشن پلاس چگونه کار می کند؟

ابتدا باید برای استفاده از چنین قابلیتی، آن را از طریق گیفت کارت یا به صورت مستقیم از طریق کارت اعتباری خارجی تهیه نمایید. همچنین برای فعال سازی گیفت کارت ها، کافی است به سایت رسمی پلی استیشن مراجعه نمایید و از طریق بخش Redeem a code کد گیفت کارت را وارد نمایید تا حسابتان شارژ شود.

قیمت پلی استیشن پلاس چقدر است؟

شرکت سونی مقادیر قیمتی متفاوتی برای این محصول خود قرار داده است. در ابتدا نسخه ی ماهانه ی آن را مشاهده می نماییم که دارای قیمت 9.99 دلار می باشد. نسخه ی بعدی، نسخه ی 3 ماهه ی آن است که کمی ارزان تر از نسخه ی قبلی است و قیمت آن، 24.99 دلار می باشد.

سرانجام نسخه ی آخر و سالانه ی آن نیز به قیمت 59.99 دلار می باشد که نسبت به 2 نسخه ی قبلی، دارای قیمت مناسب تر به ازای هر ماه می باشد.

با قابلیت پلی استیشن پلاس می توانید بازی های متعدد رایگان شده را بر روی کنسول خود نصب نمایید - پلی استیشن پلاس چیست و چه مزایایی دارد؟
با قابلیت پلی استیشن پلاس می توانید بازی های متعدد رایگان شده را بر روی کنسول خود نصب نمایید

آیا این قابلیت، ارزش خرید دارد؟

با خرید چنین قابلیتی، به دنیایی از ویژگی ها دست می یابید. بگذارید با مثالی این موضوع را بیشتر از قبل روشن کنیم. فرض کنید اشتراک یک ساله ی پلی استیشن پلاس را به قیمت 59.99 دلار خریده اید. این هزینه، هم قیمت با یک بازی استاندارد پلی استیشن می باشد.

حال که این اشتراک را تهیه کرده اید، تا پایان سال به 36 الی 48 بازی به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت. این موضوع به خودی خود، بسیار ارزشمند است. در کنار این موضوع، می توانید به بازی های آنلاین ملحق شوید و به کالکشنی که سونی به آن Play Station Collection می گوید، دست یابید.

در این کالکشن بازی هایی اعم از Last of us remastered ، God of war و bloodborne وجود دارند.

چه بازی های رایگانی در پلی استیشن پلاس وجود دارند؟

همانطور که پیشتر گفته ایم، سونی در هر ماه، تعدادی از بازی های جدید را به صورت رایگان در این سیستم قرار می دهد. بد نیست سری به این بازی های رایگان که در چند وقت اخیر منتشر شده اند بزنیم تا بدانیم چگونه بازی هایی در این مجموعه قرار گرفته اند:

مارس 2021 : Final Fantasy 7 Remake ،Maquette ،Remnant: From the Ashes و Farpoint

آپریل 2021 : Days Gone ،Oddworld: Soulstorm و Zombie Army 4: Dead War

همچنین در بخش Play Station Collection نیز بازی های زیر قرار دارند:

 

Batman: Arkham Knight

Battlefield 1

Call of Duty: Black Ops III – Zombies Chronicles Edition

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Fallout 4

Final Fantasy XV Royal Edition

Monster Hunter: World

Mortal Kombat X

Persona 5

Resident Evil 7 biohazard

Bloodborne

Days Gone

Detroit: Become Human

God of War

Infamous Second Son

Ratchet and Clank

The Last Guardian

The Last of Us Remastered

Until Dawn

Uncharted 4: A Thief’s End

تعدادی از سوالات متداول

این ویژگی، مختص گیمر های حرفه ای می باشد 1024x663 - پلی استیشن پلاس چیست و چه مزایایی دارد؟
این ویژگی، مختص گیمر های حرفه ای می باشد

آیا بازی هایی که دانلود شده را می توانیم بعد از اتمام اشتراک نگه داریم؟

اگر از طریق پلی استیشن پلاس به بازی های رایگان دسترسی داشته باشید، می توانید بازی ها را تجربه نمایید. البته تا هنگامی که این عضویت را داشته باشید می توانید از این بازی ها بهره مند شید و پس از اتمام و عدم تمدید، نمی توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

آیا بازی های موجود در پلی استیشن پلاس حذف می شوند؟

بله؛ بازی هایی که برهه ای به صورت رایگان قرار دارند و پس از مدتی، شرکت سونی آن ها را حذف می نماید، دیگر در این سیستم وجود نخواهند داشت.

جمع بندی نهایی

اگر بخواهیم به صورت مختصر درباره ی این ویژگی صحبت کنیم، باید بگوییم یک سرویس مازاد بر پلی استیشن می باشد که مختص گیمر ها می باشد و افرادی که علاقه مند به دسترسی بازی های رایگان در ماه، بازی های آنلاین با سایر افراد و حافظه ی اضافه تر برای ذخیره بازی نیاز دارند، می توانند از این سرویس بهره ببرند.

در انتها امیدواریم از این مقاله که از جانب سیراف کالا منتشر شد، لذت کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید