پرفروش ترین لپ تاپ های بازار ایران

امروزه بر هیچ کس جایگاه کامپیوتر پوشیده نمی باشد. محصولی که با تولید و روانه شدن آن سمت بازار، تکنولوژی ها رنگ و روی دیگری به خود گرفت. در حال حاضر کامپیوتر ها جایگاهی مهم در کارهای اداری، کارهای شخصی و . . . دارند و به طور میانگین در هر خانه ای، یک کامپیوتر یافت می شود. رفته رفته بر انواع کامپیوتر افزوده شد و نسخه ی قابل حمل آن تحت عنوان لپ تاپ، ساخته و راهی بازار شد که مورد استقبال فراوان مردم قرار گرفت. لپ تاپ ها در بازار ایران نیز بسیار مورد معامله قرار می گیرند و افراد زیادی، خواهان آن می باشند. در این مقاله قصد داریم برترین لپ تاپ های مورد استقبال در بازار ایران را معرفی نماییم و به علل فروش زیاد آن، اشاره نماییم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

پرفروش ترین لپ تاپ های بازار ایران

– اچ پی مدل DA2211-A

شرکت اچ پی همواره در تولید محصولات قدرتمند و باکیفیت، شهرت دارد. مدل DA2211-A از پرفروش ترین لپ تاپ های موجود در ایران می باشد. این دستگاه دارای 2 کیلوگرم وزن و ابعاد 376 در 246 در 22.5 میلی متر می باشد. در قسمت مشخصات فنی این دستگاه، شاهد پردازنده ی قدرتمند Intel Core i7 می باشیم. رم به کار رفته در این لپ تاپ، 8 گیگابایت بوده و دارای یک ترابایت حافظه ی داخلی می باشد. همچنین پردازنده ی گرافیکی NVIDIA GeForce MX130 GDDR5 با حافظه ی 4 گیگابایت در این دستگاه، به کار گرفته شده است. در قسمت صفحه ی نمایش، این دستگاه دارای اندازه ی 15.6 اینچ می باشد و صفحه نمایش به کار رفته در آن، از WLED می باشد که دقت Full HD در رزولوشن 1920 در 1080 را به کاربر هدیه می دهد. در بخش پورت ها نیز این دستگاه دارای 2 پورت USB 3.1 و 1 پورت USB 2.0 می باشد. همچنین پورت HDMI و LAN  نیز در این دستگاه موجود می باشد. باتری به کار گرفته شده توسط اچ پی برای این لپ تاپ، دارای ظرفیت 41 وات بر ساعت می باشد. این دستگاه برای کاربرد هایی مانند مصرف عمومی و مالتی مدیا و کارهای نسبتا سنگین، مفید می باشد.

اچ پی مدل DA2211 A 1024x778 - پرفروش ترین لپ تاپ های بازار ایران
 اچ پی مدل DA2211-A

– ایسوس مدل VivoBook X540MB

سری لپ تاپ های VivoBook ایسوس، از پرفروش ترین محصولات این شرکت در سراسر دنیا می باشد. این محصول 2 کیلوگرمی، دارای ابعاد 381 در 251 در 27 میلی متر می باشد. در بخش سخت افزاری، این دستگاه دارای پردازنده ی Intel Celeron می باشد. رم در نظر گرفته شده برای این محصول، 4 گیگابایت بوده و هارد داخلی آن، دارای ظرفیت 1 ترابایت می باشد. همچنین پردازنده ی گرافیکی این دستگاه، Intel MX110 می باشد که حافظه ی آن، 2 گیگابایت می باشد. در قسمت صفحه ی نمایش، شاهد اندازه ی 15.6 اینچی می باشیم که از نوع TFT LED می باشد و دقت Full HD و رزولوشن 1920 در 1080 را ارائه می دهد. در قسمت ورودی های این دستگاه، شاهد پورت HDMI، پورت LAN، پورت USB 3.1 و USB 3.0 می باشد. باتری این دستگاه نیز 3 سلولی می باشد. علت فروش زیاد این دستگاه، امکانات مناسب و قیمت معقول و به صرفه می باشد.

ایسوس مدل VivoBook X540MB - پرفروش ترین لپ تاپ های بازار ایران
ایسوس مدل VivoBook X540MB

 

– لنوو مدل Ideapad 330 – NXB

مدل Ideapad نیز از جمله دستگاه هایی می باشد که بسیار محبوب و پرفروش می باشد. این دستگاه تولید شده توسط لنوو، دارای وزن 2.2 کیلوگرم و ابعاد 378 در 260 در 22.9 می باشد. در قسمت سخت افزاری و درونی این لپ تاپ، شاهد پردازنده ی Intel و مدل Celeron می باشیم. لنوو برای این لپ تاپ، یک رم 8 گیگابایتی در نظر گرفته است که از نقاط قوت این لپ تاپ می باشد. حافظه ی داخلی این دستگاه برای مصارف متفاوت، یک ترابایت می باشد. در قسمت گرافیکی این لپ تاپ نیز از پردازنده ی Intel UHD Graphics 600 استفاده شده است که دارای حافظه ی گرافیکی مجزا نمی باشد. در قسمت صفحه نمایش نیز شاهد صفحه ای 15.6 اینچی می باشیم که مانند VivoBook از TFT LED می باشد. کیفیت و دقت این صفحه نمایش HD می باشد و رزولوشن آن به 1366 در 768 می رسد. پورت های HDMI، LAN، USB 3.0، USB2.0 در این دستگاه به کار گرفته شده است. در بخش تغذیه و قدرت این دستگاه نیز از باتری 2 سلولی با شارژدهی 5.5 ساعت استفاده شده است. قیمت مناسب، سخت افزار نسبتا قوی و باتری مناسب، از عوامل فروش بالای این دستگاه در ایران می باشد.

لنوو مدل Ideapad 330 – NXB - پرفروش ترین لپ تاپ های بازار ایران
لنوو مدل Ideapad 330 – NXB

 

– ایسوس مدل VivoBook X540YA – MMRR

همانطور که در بالاتر ذکر گردید، سری لپ تاپ های VivoBook از شرکت ایسوس، بسیار محبوب می باشند. این لپ تاپ 2 کیلوگرمی، دارای ابعاد 381.4 در 251.5 در 27.2 میلی متر می باشد. در بخش پردازنده ی مرکزی، شاهد AMD مدل Carrizo می باشیم. رم 4 گیگابایت و حافظه ی داخلی 1 ترابایت از دیگر ویژگی های این دستگاه می باشند. پردازنده ی گرافیکی این دستگاه، AMD مدل Radeon R2 Graphics می باشد و حافظه ی اختصاصی آن، 512 مگابایت می باشد. در بخش صفحه نمایش نیز مانند سایر لپ تاپ های این بخش، شاهد اندازه ی 15.6 اینچی می باشیم. دقت آن Full HD و رزولوشن تولیدی، 1920 در 1080 می باشد. این دستگاه به خاطر امکانات مناسب و قیمت خوب برای کاربرد های گوناگونی تهیه می شود.

ایسوس مدل VivoBook X540YA – MMRR - پرفروش ترین لپ تاپ های بازار ایران
پرفروش ترین لپ تاپ های بازار ایران

– لنوو مدل Ideapad L3 – 15IML05 – NPA

محصولی دیگر از سری Idepad با نام L3 توسط لنوو تولید شد که تفاوت های زیادی با نسل های قبل و مدل هایی که در این لیست اشاره شد، دارد. این محصول، دارای طراحی متمایز کننده نسبت به سری های قبل دارد و از سخت افزار قدرتمند تری نسبت به سایر مدل ها، برخوردار می باشد. وزن و ابعاد این محصول به ترتیب 2.2 کیلوگرم و 363 در 254 در 23 میلی متر می باشد. در بخش پردازنده ی مرکزی، لنوو از Intel Core i5 برای این محصول خود استفاده کرده است. رم 8 گیگابایت، هارد یک ترابایت، پردازنده ی گرافیکی NVIDIA GeForce MX 130 با حافظه ی 2 گیگابایت، از دیگر مشخصات جذاب این محصول می باشند. صفحه نمایش 15.6 اینچ در این دستگاه به کار رفته و نوع آن، TFT LED می باشد. دقت این صفحه نمایش Full HD و رزولوشن آن، 1920 در 1080 می باشد. این دستگاه دارای پورت های USB 3.1 و USB 3.0 برای انتقال سریع فایل ها، می باشد. باتری به کار رفته در این دستگاه قادر است تا 4 ساعت به صورت مداوم، دستگاه را شارژ نگه دارد. این دستگاه مناسب افرادی می باشد که کارهای نیمه سنگین دارند و می خواهند وب گردی یا کارهای روزانه ی خود را با آن انجام دهند.

لنوو مدل Ideapad L3 – 15IML05 – NPA - پرفروش ترین لپ تاپ های بازار ایران
لنوو مدل Ideapad L3 – 15IML05 – NPA

 

دیدگاهتان را بنویسید