پاور بانک مناسب برای لپ تاپ کدام است؟

پاور بانک ، از جمله دستگاه هایی است که با تولید آن، نیاز های بسیار رفع شد و می توان آن را از بهترین تولیدات در زمینه ی تکنولوژی دانست. هنگامی که برق قطع است یا مشکل کمبود شارژ و عدم دسترسی به پریز برق داریم، پاور بانک کار را آسان می کند و می توان به وسیله ی آن، وسیله ی مورد نظر را شارژ کرد.

شاید تا قبل از خواندن این مقاله، با خود فکر کرده باشید که پاور بانک تنها مناسب گوشی تلفن همراه می باشد و در زمینه های دیگر کاربرد ندارد اما باید بگوییم در اشتباه هستید؛ زیرا این محصول می تواند برق هر دستگاه الکترونیکی مانند لپ تاپ را تامین نماید.

اگر به دنبال خرید یک پاور بانک برای لپ تاپ می باشید یا می خواهید یک راهنمای جامعی برای خرید این محصول داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه این مقاله از سیراف کالا را از دست ندهید.

چرا باید از پاور بانک برای شارژ لپ تاپ استفاده کنیم؟

اصلی ترین و مهم ترین مزیتی که این محصول به دستگاه می دهد، این می باشد که در هر مکانی و بدون هیچ اتصال جانبی، می توان برق دستگاه را تامین کرد. اینکه چه مقدار شارژی از این محصول به دستگاه منتقل می شود، به مقدار ظرفیت و سایر ویژگی ها بستگی دارد.

امروزه که قطعی برق، یک امر رایج شده است، نیاز به پاور بانک بیشتر از قبل خود را نشان داده است. شاید هنگامی که در حال انجام یک پروژه مهم باشید یا درون یک کلاس آنلاین شرکت کرده باشید و ناگهان شارژ دستگاه تمام شود، تمام معادلاتتان را بهم بریزد. بنابراین ابتدایی ترین و اصلی ترین دلیل نیاز به پاور بانک برای لپ تاپ، ذخیره ی شارژ و انتقال برق به دستگاه می باشد.

باید به ظرفیت پاور بانک در هنگام خرید توجه داشت - پاور بانک مناسب برای لپ تاپ کدام است؟
باید به ظرفیت پاور بانک در هنگام خرید توجه داشت

در هنگام خرید پاور بانک برای لپ تاپ، باید به چه نکاتی توجه کرد؟

– ظرفیت پاور بانک

یکی از اصلی ترین مشخصه های این محصول، ظرفیت و گنجایش آن می باشد. امروزه ظرفیت های متنوعی برای این محصول ارائه می شود که عمده ی آن ها بین 5 الی 50 هزار میلی آمپر ساعتی می باشند.

به طور کلی، شاید برای یک گوشی تلفن همراه، ظرفیت 5 هزار میلی آمپر کفایت کند اما برای شارژ دستگاهی مانند لپ تاپ، به ظرفیتی بیشتر و حداقل 20 هزار میلی آمپر، احتیاج است.

بنابراین حتما هنگام خرید پاور بانک برای لپ تاپ، به ظرفیت محصول و مقدار قدرت باتری لپ تاپ خود، دقت ویژه ای داشته باشید.

– توان پاور بانک

یکی از نکات مهمی که شاید افراد زیادی به آن توجه نکنند، مقدار قدرت خروجی این دستگاه می باشد. این قدرت که بر حسب وات اندازه گیری می شود، دارای عددی می باشد که هر چه مقدار آن بیشتر باشد، سرعت شارژ دستگاه نیز بیشتر می باشد.

معمولا این محصولات، قدرتی در حدود 10 الی 18 وات ارائه می دهند که اکثر آن ها نیز، قدرت کافی برای شارژ سریع لپ تاپ را ندارند. لپ تاپ ها برای شارژ، به توانی بین 30 الی 90 وات نیاز دارند که در مدل های گیمینگ، این عدد به بیشتر از 90 نیز می رسد.

میزان قدرت خروجی پاور بانک در سرعت شارژ، موثر است - پاور بانک مناسب برای لپ تاپ کدام است؟
میزان قدرت خروجی پاور بانک در سرعت شارژ، موثر است

-درگاه

بسیاری از پاور بانک ها، دارای درگاه USB A می باشند؛ این در حالی است که لپ تاپ ها برای شارژ معمولا به درگاهی متفاوت با این مورد نیاز دارند. بنابراین حتما در هنگام خرید، به درگاه های موجود بر روی دستگاه، توجه داشته باشید.

برخی از معتبر ترین درگاه های موجود برای لپ تاپ ها عبارتند از :

درگاه USB Type C

درگاه AC

درگاه DC

آیا می توان با همان پاور بانکی که گوشی را شارژ می کند، لپ تاپ را نیز شارژ کرد؟

قبل از اینکه به سراغ این بحث برویم، بگذارید کمی شفاف تر توضیح دهیم. هنگامی که یک وسیله، قادر به شارژ یک دستگاه الکترونیکی باشد، در صورتی که درگاهی متناسب با یک دستگاه دیگر را داشته باشد، امکان شارژ آن دستگاه را نیز خواهد داشت.

بدین صورت، وقتی یک پاور بانکی خریداری کرده اید که می توانید از درگاه های موجود بر روی آن، اقدام به شارژ لپ تاپ کنید، این امر انجام می شود.

ولی نکته ی مهمی که در این زمینه وجود دارد، همان قدرت خروجی یا توان خروجی دستگاه می باشد که می تواند یک مانع بزرگ باشد؛ زیرا وقتی یک پاور بانکی خریداری کرده اید که متناسب با ظرفیت گوشی تان باشد، قطعا از ظرفیت لازم برای شارژ لپ تاپ برخوردار نمی باشد.

معمولا بهتر است که برای یک دستگاه با ظرفیت بیشتر، یک پاور بانک متناسب با آن تهیه کرد که بتوان به راحتی و بدون دغدغه هایی مانند سرعت کم شارژ، اقدام به تغذیه ی دستگاه خود کرد.

از نکات مهمی دیگر در مورد این محصول، وجود درگاه مناسب برای شارژ لپ تاپ می باشد - پاور بانک مناسب برای لپ تاپ کدام است؟
از نکات مهمی دیگر در مورد این محصول، وجود درگاه مناسب برای شارژ لپ تاپ می باشد

چقدر نیاز است که برای لپ تاپ خود، این محصول را خریداری کنیم؟

پاور بانک ، یک محصول جانبی بوده و در کنار سایر دستگاه ها، می تواند نقش کمکی را ایفا کند. به عنوان مثال، قاب گوشی تنها یک وسیله ی جانبی می باشد که می تواند در نقش زیبایی یا جلوگیری از ضربه، کمک نماید.

پاور بانک نیز بدین صورت می باشد و تنها در نقش کمکی هنگامی که دسترسی به منبع قدرت نداشته اید، به کار می آید. بنابراین خرید آن مستلزم نیازی است که کاربر می تواند داشته باشد یا خیر.

اگر به صورت مداوم کار انجام می دهید و این کار ها بسیار مهم می باشند، حتما باید این محصول را تهیه نمایید تا بتوانید در مواقع ضروری، شارژ لازم را به دستگاه منتقل کنید و اگر کار هایتان آنچنان مهم و دائمی نمی باشد، ضرورتی ندارد که این دستگاه را خریداری نمایید.

سخن آخر

همانطور که در متن بالا اشاره کرده ایم، برای خرید پاور بانک مناسب برای لپ تاپ، باید به نکاتی مهم توجه کرد. در زیر خلاصه ای از این نکات گردآوری شده اند :

1- ظرفیت محصول باید بالای 20 هزار میلی آمپر باشد

2- توان یا قدرت خروجی محصول، از 20 یا 30 ولت بیشتر باشد

3- بر روی دستگاه، درگاه خروجی متناسب با لپ تاپ قرار داشته باشد

امیدواریم از خواندن این مقاله که توسط تیم سیراف کالا تهیه و تنظیم شده است، رضایت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید