هر آنچه باید قبل از خرید اسپیکر بلوتوثی بدانید

مقدمه

اسپیکر بلوتوثی ، واژه ایست که امروزه بسیار طرفدار دارد و استفاده از این وسیله به عنوان یک ابزار برای پخش موسیقی، بسیار رایج شده است. در واقع اگر بخواهیم بیشتر این موضوع را باز کنیم، می توانیم بگوییم یکی از اصلی ترین مزایا و موارد استفاده از بلوتوث، اسپیکر ها و محصولات صوتی می باشند. امروزه افراد زیادی در جهان وجود دارند که با آهنگ و موسیقی زندگی می کنند و لحظه ای نمی توانند از آن غافل شوند. همین موضوع سبب شده است که نیاز به داشتن یک اسپیکر بلوتوثی، به شدت احساس شود.

در این مقاله می خواهیم به بررسی این گجت بپردازیم و درباره آن ها بیشتر بدانیم. همینطور می خواهیم بدانیم که علت خرید این محصول چه می باشد و باید در خرید این گجت، به چه مواردی اشاره کنیم. در آخر نیز به تعدادی از اسپیکر های بلوتوثی معتبر و با کیفیت اشاره خواهیم داشت. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چرا باید اسپیکر بلوتوثی بخریم؟

در ابتدای این مقاله، می خواهیم به اصلی ترین موضوع که پیرامون این مقاله پیش می آید، اشاره ای داشته باشیم. علت خرید اسپیکر بلوتوثی چه می باشد و افراد به چه دلیلی باید اقدام به خرید این محصول نمایند؟ برای پاسخ به این سوال، می توان به موارد زیادی اشاره کرد و با دلالت به همین موارد، خرید این محصول را اقتصادی و مناسب دانست. با این حال می خواهیم به این سوال با ذکر 3 دلیل، پاسخی شفاف ارائه دهیم.

1 1024x538 - هر آنچه باید قبل از خرید اسپیکر بلوتوثی بدانید
در بازار، اسپیکر های بلوتوثی با برند ها و کیفیت های مختلف موجود است

اولین مورد از دلایل خرید اسپیکر بلوتوثی، اتصال آسان و راحتی استفاده از آن و نیاز به یک پخش کننده موسیقی قایل حمل می باشد. برای استفاده از این محصول، کافیست به وسیله ی بلوتوث، دستگاه خود را ( موبایل، لپ تاپ، تبلت و … ) به اسپیکر متصل کنید. به همین راحتی می توانید قادر به شنیدن موسیقی شوید. بسیار حیرت انگیز است. البته که تنها شنیدن موسیقی، از جمله فواید این محصول نمی باشد. شما می توانید برای دریافت صدا از محصولی مانند تلویزیون یا رادیو، از اسپیکر بلوتوثی استفاده کنید.

دومین دلیل برای خرید این گجت دوست داشتنی، قیمت مناسب و جذاب آن می باشد. تنوع در کیفیت و قدرت و سایر موارد، باعث شده است این محصول با برند های مختلف و با قیمت های گوناگون در بازار وجود داشته باشد. همین موضوع باعث می شود کاربر متناسب با بودجه ی خود، اقدام به یک خرید مقرون به صرفه و مناسب کند. از این جهت اسپیکر بلوتوثی در دسته ی محصولات با قیمت مقرون به صرفه قرار می گیرد که تنوع آن، باعث می شود رنج قیمتی این محصول از کم تا زیاد، گسترده باشد.

سرانجام سومین دلیل برای خرید اسپیکر بلوتوثی، حذف هرگونه اتصال سیمی می باشد. این حالت که بتوان از محصول با فاصله ی مناسب استفاده کرد و سیمی وجود ندارد که دست و پاگیر باشد، خود مزیت بزرگی محسوب می شود.

در هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی، باید به چه مواردی توجه داشت؟

پس از اینکه به دلایل خرید اسپیکر بلوتوثی اشاره کردیم، نوبت آن رسیده است که به پارامتر های قابل توجه در هنگام خرید این محصول نیز اشاره ای داشته باشیم. دانستن این موارد می تواند شما را در داشتن یک تجربه ی شیرین از خرید این محصول، یاری کند.

– تعداد درایو و میزان صدا

موضوع اول، میزان صدا یا تعداد درایو ها می باشد. اگر علاقه دارید که صدای بیشتری را دریافت کنید، باید به دنبال اسپیکر هایی با اندازه های بزرگتر بروید. در این محصولات، درایو های بزرگتری گنجانده شده است که قابلیت پخش صدا با درجه حساسیت بیشتری را دارد. لازم به ذکر است که در برخی از اسپیکر ها، 2 عدد درایو قرار داده شده است که علت این موضوع، پخش صدای واضح تر و به صورت استریو می باشد. معمولا در اسپیکر های حرفه ای و معتبر، شاهد این موضوع می باشیم که همراه با بیس مناسب می باشد.

2 1024x683 - هر آنچه باید قبل از خرید اسپیکر بلوتوثی بدانید
عوامل زیادی وجود دارد که باید در هنگام خرید به آن ها توجه کرد

– محدوده پخش فرکانسی

اگر محدوده ی پخش صدا برایتان مهم است، حتما به فرکانس محصول دقت نمایید. محدوده پخش یا پاسخ فرکانسی، یک پارامتر در اندازه گیری اسپیکر بلوتوثی می باشد که مقدار رنج پوشش دهنده توسط اسپیکر را بیان می کند. اگر دوست دارید محدوده ی بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهید، باید این مقدار را بیشتر در نظر بگیرید. معمولا عدد های کوچکتر در این پاراکتر، از بم و بیس مناسب تر و بیشتر برخوردارند و بالعکس.

– نورپردازی

اگر به مسائل زیبایی و ظاهری توجه زیادی دارید، حتما موضوع نورپردازی را در اسپیکر بلوتوثی، مدنظر داشته باشید. تعداد زیادی از اسپیکر ها در حال حاضر مجهز به نورپردازی بوده و با میزان صدا، رقص نور زیبایی را ارائه می دهند. در برخی از اسپیکر ها این حالت به صورت ثابت و در برخی دیگر، به صورت متحرک موجود است. نکته مهم درباره نورپردازی اسپیکر ها، این می باشد که معمولا محصولاتی که به چنین قابلیتی مجهز هستند، دارای قیمت بیشتری می باشند.

– ورژن یا نسخه ی بلوتوث دستگاه

اسپیکر ها امروزه به ورژن های مختلفی از بلوتوث مجهز می باشند. اگر این سوال در ذهن شما وجود دارد که علت وجود نسخه های مختلفی از بلوتوث چه می باشد، به ادامه ی این بحث توجه نمایید. معمولا نسخه های مختلف بلوتوث، دارای تفاوت هایی می باشند. از اصلی ترین تفاوت هایی که نسل های جدیدتر بلوتوث به آن مجهز اند، سرعت انتقال بالاتر و دامنه اتصال بیشتر می باشد. بنابراین اگر می خواهید از کیفیت و ویژگی های بیشتر بهره مند شوید، از محصولاتی استفاده نمایید که دارای نسخه ی جدیدتری از بلوتوث می باشند.

– سایر موارد

علاوه بر موارد اشاره شده، عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر خرید ما، تاثیر می گذارند. به عنوان مثال، مجهز بودن به فناوری TWS، میکروفون، ظرفیت باتری، قیمت، برند تولید کننده و … از جمله این موارد می باشد که باید در هنگام خرید به آن توجه شود.

3 1024x576 - هر آنچه باید قبل از خرید اسپیکر بلوتوثی بدانید
یکی از موارد مهم در هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی، بودجه ی شخص می باشد

نگاهی به اسپیکر های بلوتوثی معتبر و با کیفیت

در بخش انتهایی این مقاله، می خواهیم نگاهی به معتبرترین و با کیفیت ترین اسپیکر های بلوتوثی موجود در بازار بیندازیم.

– اسپیکر بلوتوثی کیمیسو مدل QS-609

اولین اسپیکر بلوتوثی لیست، مربوط به برند کیمیسو و مدل QS-609 می باشد. این محصول دارای اندازه 313 در 170 در 195 میلی متر بوده و سایز بلندگوی آن نیز به 6.5 اینچ می رسد. از ویژگی های جذابی که این محصول دارد، می توان به میکروفون، رقص نور و پورت های قابل دسترسی آن اشاره کرد. در این محصول پورت های USB، BT، AUX و … مشاهده می شود. همچنین این محصول به یک باتری با ظرفیت 1500 میلی آمپر متصل می باشد که می تواند شما را از داشتن یک محصول با ظرفیت مناسب، مطمئن کند. شما می توانید این محصول را از سیراف کالا و با قیمت 660 هزار تومان، تهیه نمایید.

4 - هر آنچه باید قبل از خرید اسپیکر بلوتوثی بدانید
کیمیسو مدل QS-609

– اسپیکر بلوتوثی کیمیسو مدل QS-911

دومین عنوان از اسپیکر های برتر بلوتوثی، متعلق به مدل QS-911 از برند کیمیسو می باشد. این محصول دارای اندازه 456 در 245 در 279 میلی متر بوده و سایز بلندگوی آن نیز به 10 اینچ می رسد. از جذاب ترین ویژگی های این محصول، می توان به نسخه ی 5 بلوتوث آن اشاره کرد که دارای ویژگی های مناسب و جدید می باشد. همچنین این محصول مجهز به میکروفون و رقص نور نیز می باشد. شرکت کیمیسو برای این محصول، از یک باتری با ظرفیت 1800 میلی آمپری استفاده کرده است. این ظرفیت از باتری، نسبت به مدل QS-609، دارای 300 میلی آمپر ظرفیت بیشتر می باشد. شما می توانید این محصول را از سیراف کالا با قیمت 1.550 میلیون تومان خریداری نمایید.

5 - هر آنچه باید قبل از خرید اسپیکر بلوتوثی بدانید
کیمیسو مدل QS-911

– اسپیکر بلوتوثی کیمیسو مدل QS-8601

یکی از محصولات فوق العاده با کیفیت و رقابتی از برند کیمیسو، اسپیکر بلوتوثی مدل QS-8601 می باشد. این محصول که دارای وزن 5.5 کیلوگرمی می باشد، به نسخه ی بلوتوثی 5 مجهز شده است. همچنین این محصول می تواند با شارژ به مدت 3 ساعت، به میزان 4 ساعت صدا و موسیقی را پخش نماید. در این محصول نیز درگاه های متعددی برای متصل شدن به آن گنجانده شده است که کاربر می تواند به راحتی و با استفاده از آن ها، به محصول متصل شود. همراه این محصول نیز میکروفون و ریموت وجود دارد. همچنین رقص نور زیبایی نیز در این محصول گنجانده شده است که بر میزان جذابیت این محصول، افزوده است. اگر علاقه مند به خرید این محصول می باشید، می توانید با ورود به سیراف کالا، این محصول را به قیمت 2.700 میلیون تومان، تهیه نمایید.

6 - هر آنچه باید قبل از خرید اسپیکر بلوتوثی بدانید
کیمیسو مدل QS-8601

– اسپیکر بلوتوثی کیمیسو مدل QS-4219

سرانجام به آخرین اسپیکر بلوتوثی برای معرفی می رسیم. این محصول از جمله پرچمداران برند کیمیسو می باشد. اسپیکر بلوتوثی کیمیسو مدل QS-4219 مجهز به 2 اسپیکر 8 اینچ می باشد. این اسپیکر می تواند توانی به مقدار 3000 وات را تولید نماید. این محصول دارای پورت های متعددی مانند USB، AUX، BT و … می باشد. به همین علت، کاربر می تواند به راحتی و به وسیله ی هر یک از این موارد، به محصول متصل شود. برای این محصول نیز کیمیسو یک میکروفون قرار داده است. همچنین می توانید هنگام پخش موسیقی، از رقص نور زیبایی که به وسیله این گجت تولید می شود، لذت برد. اگر علاقه مند به دریافت این محصول می باشید، می توانید با ورود به سایت سیراف کالا، این محصول را با قیمت 3.850 میلیون تومان تهیه نمایید.

7 972x1024 - هر آنچه باید قبل از خرید اسپیکر بلوتوثی بدانید
کیمیسو مدل QS-4219

دیدگاهتان را بنویسید