نقد و بررسی Instax Mini 9

در دوره ی کنونی، عکاسی و کیفیت عکس، بسیار مورد توجه واقع شده است و افراد زیادی از حرفه ای گرفته تا مبتدی، علاقه مند به داشتن دوربین و گرفتن عکس می باشند. پس از اینکه پیشرفت تکنولوژی به حیطه ی دوربین های عکاسی رسید، شاهد تولید دوربین های چاپ سریع عکس می باشیم. در این مقاله قصد داریم یکی از دوربین های چپ سریع عکس یعنی Instax Mini 9 ساخت شرکت فوجی فیلم را باهم بررسی نماییم.

مقدمه ای بر Instax Mini 9

در قدیم، بسیاری از افراد پس از تهیه ی عکس، آن را چاپ می کردند تا به طور دائمی نزد خود نگهداری کنند. این روند طولی نکشید که در اثر پیشرفت تکنولوژی، به درون حافظه های گوشی و لپ تاپ منتقل شد و امروزه چاپ عکس بیشتر به نوعی نوستالژی می باشد. شرکت فوجی فیلم نیز با تلنگری به گذشته، دوربین تولید کرده است که قادر است عکس های تهیه شده را بلافاصله چاپ نماید. Instax Mini 9 دقیقا همان دستگاهی است که داریم درباره ی آن صحبت می کنیم.

این دوربین عکسبرداری، قادر است عکس و فیلم تهیه شده را چاپ نماید و آن را به کاربر اهدا نماید.

دوربین Instax Mini 9 در رنگ های جذاب - نقد و بررسی Instax Mini 9
دوربین Instax Mini 9 در رنگ های جذاب

معرفی شرکت سازنده ی Instax Mini 9؛ فوجی فیلم

یکی از موفق ترین و باسابقه دار ترین شرکت هایی که در تولید دوربین های عکاس فعالیت می کند، شرکت فوجی فیلم می باشد. این شرکت با تولید دوربین های چاپ سریع خود، به شدت معروف شد و تاکنون توانسته است مدل های مختلفی از دوربین چاپ سریع را روانه ی بازار کند. یکی از معروف ترین دوربین های چاپ سریع عکس این شرکت، Instax Mini 9 می باشد که با استقبال زیادی از جانب افراد علاقه مند، مواجه شده است.

مشخصات دوربین Instax Mini 9

ابعاد 118.3 در 65.2 در 116 میلی متر
وزن 307 گرم
جنس بدنه پلاستیک مقاوم
نسبت ابعاد عکس 46 در 62 میلی متر
فاصله ی کانونی 60 میلی متر
لرزشگیر تصویر ندارد
حالت ماکرو ندارد
فوکوس خودکار دارد
فوکوس دستی ندارد
زوم اپتیکال ندارد
قابلیت فیلمبرداری ندارد
حداکثر سرعت شاتر 1.60 ثانیه
فلاش دارد
تکنولوژی تشخیص لبخند ندارد
صفحه نمایش ندارد
خروجی USB ندارد
میکروفون داخلی دارد
مشخصات باتری دو عدد باتری AA قلمی آلکالاین
قابلیت عکاسی Indoor,Night F/12.7
  Cloudy,Shade F/16
  Sunny,Slightly Cloudy F/22
  Sunny and bright F/32
  High Key for Softer Impression

 

این دوربین مناسب چه افرادی می باشد؟

دوربین Instax Mini 9 یک دوربین فانتزی است و برای عکاسی حرفه ای ساخته نشده و اغلب از آن برای استفاده های سرگرمی کاربرد دارد. بنابراین می توان این دوربین را برای هدیه دادن به یک شخص یا کودک در نظر گرفت. می توان با هدیه دادن چنین دوربینی به یک کودک، وی را با دنیای عکاسی آشنا کرد.

اجزاء و تجهیزات دوربین - نقد و بررسی Instax Mini 9
اجزاء و تجهیزات دوربین

همینطور بسیاری از افرادی که قصد تهیه ی عکس های فانتزی را دارند و می خواهند بلافاصله عکس هایشان چاپ شود و آن را به یادگار داشته باشند، این دوربین مناسب چنین افرادی می باشد.

لازم به ذکر است در تولید این دوربین از تجهیزات فانتزی و سرگرم کننده استفاده شده است تا شکل و شمایل این دوربین به دوربین های اسباب بازی شباهت داشته باشد. همچنین این دوربین در رنگ های مختلفی نیز تولید می شود که این رنگ ها سبب جذابیت بصری بیشتری می شوند.

چگونه باید از Instax Mini 9 استفاده کنیم؟

در ابتدا باید بگوییم اندازه ی هر فیلم موجود در این دوربین، 4.6 سانتی متر در 6.2 سانتی متر است. اگر بخواهیم حدودی بگوییم باید بگیم اندازه ی کارت عابر بانک می باشد. فیلم های موجود برای این دوربین رایج بوده و برای تهیه ی آن ها دچار دردسر نخواهید شد.

استفاده و کارکرد آن نیز بسیار راحت است و با تهیه ی چندین عکس، به راحتی ترفند ها و کارکرد آن را می آموزید.

این دوربین دارای فاصله ی کانونی لنز 35 میلی متر می باشد. این نوع از فاصله ی کانونی استاندارد بوده و نه خیلی واید و نه خیلی بسته می باشد و مناسب افراد و عکاسان، می باشد.

عکس های گرفته شده به وسیله ی این دوربین را می توان به سرعت چاپ کرد - نقد و بررسی Instax Mini 9
عکس های گرفته شده به وسیله ی این دوربین را می توان به سرعت چاپ کرد

آیا این دوربین، مناسب خریدن می باشد؟

در عکس هایی که در این صفحه مشاهده می کنید، به خوبی تمام جزئیات این دوربین را نشان داده اند. بنابراین اصلا جای ترس ندارد که ندانید چه جوری با این محصول کار کنید.

حال می رسیم به جواب این سوال که آیا Instax Mini 9 برای خریدن مناسب می باشد یا خیر؟

در ابتدا باید به سوالی پاسخ دهیم تا بتوانیم تصمیم مناسبی بگیریم. سوال این می باشد: آیا دوربین را برای عکاسی حرفه ای نیاز دارید یا عکاسی به صورت فانتزی؟

به دلیل اینکه این دوربین دارای استفاده ی فانتزی و سرگرم کننده دارد، قیمت آن نیز نسبت به دوربین های عکاسی حرفه ای، بسیار پایین تر است. بنابراین جواب سوال به راحتی قابل پیدا کردن است:

1) اگر علاقه به داشتن یک دوربین عکاسی با قابلیت چاپ فوری و جهت سرگرمی و کارهای فانتزی نیاز دارید، دوربین فوجی فیلم مدل Instax Mini 9 دقیقا همان محصولی است که شما به آن نیاز دارید.

2) اگر نیاز به یک دوربین قدرتمند و حرفه ای جهت تهیه ی عکس های حرفه ای دارید و می خواهید دوربین شما، کم از دوربین های موجود درون آتلیه ها نداشته باشد، باید قید این دوربین را بزنید و به دنبال دوربین های گرانقیمت تر و البته معتبر تری همچون Canon، بروید.

جمع بندی نهایی

شرکت فوجی فیلم، دست به اقدامی هیجان انگیز و جذاب زده است و دوربین هایی تولید کرده است که قادرند به سرعت، عکس تهیه شده را در اندازه ی تعیین شده، چاپ نمایند. این دوربین که با استقبال بی نظیر افراد علاقه مند مواجه شده است، توانسته است محبوبیت بسیاری کسب نماید.

نگاهی کامل به Instax Mini 9 1024x717 - نقد و بررسی Instax Mini 9
نگاهی کامل به Instax Mini 9

امیدواریم از خواندن این مقاله در سیراف کالا لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید