نقد و بررسی Galaxy Z Fold 2

در سال های قبل که زمزمه هایی مبنی بر ظهور نخستین گوشی هایی که می توانند نمایشگر تاشو داشته باشند، هیجان را به کاربران تزریق کرده بود. بسیاری از افراد در حال کنکاش برای این ماجرا بوده اند که آیا صحت دارد یا خیر. سرانجام در پاییز 1397، شرکت چینی Royole اعلام کرد که نخستین گوشی تاشدنی را تولید کرده است و آن را به عموم مردم، عرضه کرده است.

2 11 300x184 - نقد و بررسی Galaxy Z Fold 2
نمایی از Galaxy Z Fold 2

پس از این اقدام، شرکت سامسونگ اعلام کرده است که روی چنین پروژه ای سرمایه گذاری می نماید و در سال های آتی، گوشی با صفحه نمایش تاشدنی را عرضه می نماید. سرانجام در سال 2019 و در کنگره ی جهانی موبایل، سامسونگ جدیدترین گوشی خود را تحت عنوان Galaxy Fold، ارائه کرد. البته این گوشی در ابتدای ورود به بازار، دارای نقاط ضعف بسیاری بود و مشکلات زیادی را برای کاربرانش، به همراه داشت.

پس از کش و قوس های فراوان، سامسونگ در اوت سال 2020، جدیدترین نسخه از گوشی های تاشوی خود را تحت عنوان Galaxy Z Fold 2 ارائه کرد که بسیار زیبا و قدرتمند می باشد. در ادامه بیشتر با این تلفن همراه آشنا می شویم و مشخصات آن را برای شما بازگو می نماییم.

طراحی ظاهری و کیفیت ساخت Galaxy Z Fold 2

قبل از اینکه وارد بحث طراحی و ظاهر این گوشی شویم، باید 2 نکته را اعلام نماییم:

1) سامسونگ Galaxy Z Fold 2 را در 2 رنگ مشکی و برنز تولید کرده است. برنز همان رنگ جذاب موجود در نوت 20 اولترا می باشد که بسیار چشم نواز و زیبا می باشد.

2) سامسونگ اعلام کرده است به دلیل رفع تمام عیوب موجود در نسل های قدیم و تولید هر چه بهتر این محصول، Galaxy Z Fold 2 را از صفر و از ابتدا طراحی کرده است تا مشکلاتی که در مدل های قبل وجود داشته است، در این مدل نباشد.

اگر بخواهیم به شیوه ی مقایسه پیش برویم، می توانیم اولین تفاوت Galaxy Z Fold 2 را با نسل قبل در لولای آن مشاهده نماییم. در نسل جدید، از 8 بادامک استفاده شده که باعث می شود به راحتی گوشی در زوایای مختلف قرار گیرد.

4 10 300x184 - نقد و بررسی Galaxy Z Fold 2
نمایی زیبا از حالت تاشویی این گوشی

طراحی بهتر و باکیفیت تر در نسل جدید

در نسل قبل، با باز کردن گوشی، شاهد ورود گرد و غبار به زیر آن بودیم و به مرور زمان، باعث می شد نتوان گوشی را به راحتی باز کرد. سامسونگ در مدل Galaxy Z Fold 2 این مشکل را به وسیله ی قرار دادن فرچه های مخصوصی که در جاروبرقی نیز به کار رفته، حل کرده و از ورود هرگونه گرد و غباری به آن، جلوگیری کرده است.

Galaxy Z Fold 2 دارای ابعاد 13.8 میلی متر در جلو و 16.8 میلی متر ضخامت می باشد که این ابعاد، وزنی به اندازه ی 280 گرم را پوشش می دهند. همچنین سامسونگ برای این گوشی، از نمایشگر 6.2 اینچی استفاده کرده است که نسبت تصویر موجود در آن، 25:9 می باشد.

به طور کلی استفاده از Galaxy Z Fold 2 برای مصارف روزمره، چندان مناسب نمی باشد؛ زیرا بخش بسته ی این گوشی مناسب پاسخ دادن به تماس ها می باشد و اصلی ترین مزیت آن، کار کردن در حالت باز یا تبلت گونه می باشد. تایپ کردن با صفحه ی بسته نیز کمی سخت به نظر می رسد و اگر بخواهیم در اتوبوس یا مترو نیز وب گردی انجام دهیم، خطر افتادن نیز شخص را تهدید می نماید. بنابراین اگر قصد دارید برای مصارف روزمره این گوشی را تهیه نمایید، پیشنهاد می کنیم از خرید آن منصرف شوید.

هنگامی که این گوشی را باز می کنید، متوجه ی بهبود طراحی داخلی در بخش دوربین سلفی می شوید که حفره ای کوچک در سمت راست، قرار دارد.

5 4 300x185 - نقد و بررسی Galaxy Z Fold 2
حالت باز شده ی Galaxy Z Fold 2

نمایشگر Galaxy Z Fold 2

شرکت کره ای سامسونگ، برای این گوشی از نمایشگر Foldable Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده است که در نوع خود جدید و جذاب به نظر می رسد. رزولوشن این گوشی 1768 در 2208 می باشد و از دیگر ویژگی های آن می توان به +HDR10 و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز اشاره کرد.

بخش سخت افزاری و نرم افزاری

سامسونگ برای این گوشی، از تراشه ی +Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 استفاده کرده است. همچنین پردازنده ی مرکزی آن نیز 8 هسته ای بوده که قدرت مناسبی را به کاربر جهت استفاده های مورد نظر خود، می دهد. در بخش نرم افزاری نیز همانند گذشته از سیستم عامل محبوب اندروید نسل 10 استفاده شده که در کنار رابط کاربری One UI 2.5 ترکیب مناسبی را به وجود آورده است.

سامسونگ برای این گوشی از دو نوع حافظه استفاده کرده است:

1) 256 گیگابایت حافظه ی داخلی در کنار 12 گیگابایت رم

2) 512 گیگابایت حافظه ی داخلی در کنار 12 گیگابایت رم

1 11 300x183 - نقد و بررسی Galaxy Z Fold 2
سامسونگ با طراحی این گوشی، انقلابی در گوشی های تاشوی نسل جدید به وجود آورد

بخش دوربین Galaxy Z Fold 2

این گوشی دارای 3 دوربین اصلی می باشد. 12 مگاپیکسل که دارای لنز واید بوده و از ویژگی هایی مانند لرزشگیر اپتیکال نیز برخوردار می باشد. دوربین بعدی دارای لنز 12 مگاپیکسل می باشد که عنوان تله فوتو دارد و ویژگی هایی مانند لرزشگیر و زوم اپتیکال می باشد. دوربین سوم نیز 12 مگاپیکسل می باشد که فوق عریض می باشد. در بخش سلفی نیز شاهد دوربین 10 مگاپیکسلی می باشیم که دارای ویژگی های جذابی برای عکسبرداری های جذاب، می باشد.

باتری

در Galaxy Z Fold 2 از باتری 4500 میلی آمپر استفاده شده و شارژر سریع 25 وات، شارژر سریع بی سیم 11 وات و شارژر معکوس بی سیم 4.5 وات نیز از دیگر تجهیزات این گوشی زیبا، می باشد.

جمع بندی نهایی

سامسونگ با تولید گوشی های تاشوی جذاب، توانسته انقلابی در عرصه ی این سبک از گوشی ها نماید. همانطور که در بالا ذکر شده، ویژگی های جذاب این گوشی سبب می شود بسیاری از افراد برای خرید آن، ترغیب شوند. بنابراین لازم است قبل از خرید این گوشی، به خوبی تحقیقات لازم بر روی آن انجام شود و اگر مناسب وضعیت شخصی کاربر قرار گرفت، نسبت به خرید آن اقدام نماید. به طور کلی این گوشی جذاب، دارای ویژگی های فوق العاده ای می باشد که ممکن است برای هر علاقه مندی، جذاب و منحصر به فرد باشد. امیدواریم از خواندن این مقاله، نهایت استفاده را برده باشید.

3 11 300x184 - نقد و بررسی Galaxy Z Fold 2
از Galaxy Z Fold 2 به عنوان تبلت یا فبلت نیز می توان استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید