نقد و بررسی A12 سامسونگ

سامسونگ به تازگی گوشی جدیدی در دسته ی میان رده تولید و به بازار عرضه کرده است. این گوشی که A12 نام دارد، دارای مشخصاتی همچون باتری 5000 آمپر و ماژول 4 گانه ی دوربین می باشد.

سامسونگ به خوبی متوجه ی نیاز بازار به گوشی های میان رده و با کیفیت شده است و بخش اعظمی از فعالیت خود را صرف این دسته کرده است.

در این مقاله قصد داریم A12 سامسونگ را از نقطه نظرات مختلف بررسی نماییم و ببنیم که آیا محصول جدید سامسونگ، دارای مشخصات مناسب و در کنار آن، دارای قیمتی مناسب می باشد یا خیر.

بنابراین پیشنهاد می دهیم تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید تا به اطلاعاتی مناسب و جذاب راجع به این محصول، دست بیابید.

نمایی از A12 e1613820072743 - نقد و بررسی A12 سامسونگ
نمایی از A12

طراحی A12 سامسونگ

همانطور که در تصاویر مشخص است، این گوشی مانند بسیاری از گوشی های میان رده ی سامسونگ، دارای طراحی ساده می باشد. بهرحال طراحی ساده نیز طرفداران و جذابیت خاص خود را دارد.

در حال حاضر بیشتر تولید کنندگان گوشی، دیگر از ناچ برای قرار گیری دوربین سلفی استفاده نمی کنند و بیشتر از قرار گیری حفره در صفحه نمایش استفاده می کنند. با این حال سامسونگ برای A12 از ناچ استفاده کرده است.

در سمت راست گوشی، شاهد قرار گیری کلید های پاور و ولوم می باشیم و در سمت چپ نیز، درگاه قرار گیری سیم کارت وجود دارد که می توانید از آن به عنوان محل قرار گیری سیم کارت گوشی، استفاده نمایید.

وزن این گوشی 205 گرم می باشد و حاشیه های صفحه نمایش نیز به مراتب کم می باشد. جنس قاب پشتی این گوشی از پلاستیک بوده و به همین سبب، اثر انگشت را به خود جذب می نماید. در پشت گوشی نیز غیر از ماژول 4 گانه ی دوربین، چیز خاص دیگری مشاهده نمی شود.

نمایی از صفحه نمایش و بدنه ی این گوشی 1024x765 - نقد و بررسی A12 سامسونگ
نمایی از صفحه نمایش و بدنه ی این گوشی

صفحه نمایش

در بخش جلویی این گوشی، جایی که صفحه نمایش 6.5 اینچی قرار دارد را مشاهده می نماییم. جنس این صفحه نمایش از TFT می باشد که می تواند وضوح 1560 در 720 پیکسلی را ارائه دهد.

شاید قسمت ناامید کننده ی این گوشی، نوع صفحه نمایش آن باشد که از TFT می باشد. با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه، کمتر گوشی هوشمندی از این نوع صفحه نمایش استفاده می کند و در گوشی هایی با این رده، شاهد قرار گیری حداقل نوع IPS LCD می باشیم.

بخش نرم افزاری A12

در گوشی A12 سامسونگ، مانند سایر گوشی های هوشمند این برند، شاهد سیستم عامل اندروید 10 می باشیم که عملکرد مناسب و قابل قبولی را برای کاربر ارائه می دهد.

بخش سخت افزاری A12

شاید مهم ترین قسمتی که برای این گوشی باید راجع به آن بدانیم، تراشه و قطعات سخت افزاری آن باشد. این گوشی مجهز به تراشه ی مدیاتک MT6765 هلیو P35 می باشد که یک تراشه ی 12 نانومتری محسوب می شود.

پردازنده ی گرافیکی به کار رفته در A12 نیز Power VR GE8320 می باشد.

از نظر سخت افزاری، می توان قدرت این گوشی را مناسب و قابل توجه دانست. ذکر این نکته الزامیست که این گوشی از پس بازی های قدرتمند، بر می آید اما نباید زیاد و خارج از توان این گوشی از آن انتظار داشت.

به صورت کلی می توان سخت افزار قرار گرفته شده در این گوشی را متناسب با دسته ی آن یعنی میان رده، دانست.

نمایی از مشخصات این گوشی 716x1024 - نقد و بررسی A12 سامسونگ
نمایی از مشخصات این گوشی

رم و حافظه ی داخلی

در گذشته تنها گوشی ها را با یک رم و یک حافظه ی داخلی وارد بازار می کردند و حق انتخاب از کاربر را سلب می کردند. در حال حاضر این رویه تغییر کرده و در A12 نیز شاهد عرضه ی 3 مدل از این گوشی می باشیم:

1- رم 3 گیگابایت به همراه 32 گیگابایت حافظه ی داخلی

2- رم 4 گیگابایت به همراه 64 گیگابایت حافظه ی داخلی

3- رم 6 گیگابایت به همراه 128 گیگابایت حافظه ی داخلی

سامسونگ با ارائه ی A12 به صورت پلکانی، قصد این را دارد که کاربران با توجه به بودجه ی مورد نظر و مقدار کاری که از گوشی می خواهند، بتوانند گوشی مناسب خود را انتخاب نمایند.

طبیعی است هرچه مقدار رم و حافظه ی داخلی گوشی بالاتر باشد، قدرت پردازش و مقدار فضایی که برای ذخیره سازی فایل ها لازم است نیز بیشتر می شود. به تبع این موارد، قیمت دستگاه نیز با افزایش رم و حافظه ی داخلی افزایش می یابد.

دوربین A12

یکی از نقاط قوت این گوشی، دوربین های آن می باشد. سنسور اصلی این گوشی 48 مگاپیکسل می باشد که یک عدد جذاب می باشد. این سنسور، دارای دریچه ی دیافراگم f/2.0 می باشد و می تواند به کاربر در تهیه ی عکس های طبیعی و زیبا، کمک نماید.

دیگر سنسور های این گوشی نیز به ترتیب سنسور 5 مگاپیکسل با ویژگی اولتراواید، سنسور 2 مگاپیکسل با ویژگی ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسل با ویژگی سنجش عمق می باشد.

ترکیب این دوربین ها، می تواند مژده ی یک ماژول دوربین با کیفیت را به کاربران دهد. به نسبت قیمتی که A12 دارد، دوربین های مناسبی روی آن سوار شده اند.

دوربین سلفی

در بخش دوربین سلفی نیز سامسونگ خوب عمل کرده و توانسته لنز 8 مگاپیکسلی را در این گوشی قرار دهد که توانایی های آن، قابل قبول و مناسب می باشد.

لنز دوربین A12 1024x576 - نقد و بررسی A12 سامسونگ
لنز دوربین A12

باتری

در این گوشی، باتری 5000 میلی آمپر به کار رفته که دارای شارژ سریع 15 وات نیز می باشد. مقدار زمان تخمین زده شده جهت شارژ کامل این گوشی، 1 ساعت می باشد.

در کل مشخصات باتری این گوشی در حد و اندازه ی همین گوشی می باشد و به واسطه ی میان رده بودن آن، عددی مناسب و قابل قبول به نظر می رسد.

قیمت A12

قیمت گوشی در بازار ایران با توجه به رم و حافظه ی داخلی آن، چیزی در حدود 4 الی 4.5 میلیون تومان می باشد.

جمع بندی نهایی

قطعا این گوشی در زمره ی گوشی هایی قرار می گیرد که افرادی خواهان خریداری آن می باشند؛ زیرا این گوشی با قیمتی مناسب، مشخصاتی قدرتمند و قابل قبول دارد و می تواند رقیبان خود را به خوبی پشت سر بگذارد.

امیدواریم از خواندن این مقاله در سیراف کالا، لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید