نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Xiaomi Mi 10 Ultra

مقدمه

با پیشرفت تکنولوژی و به روی کار آمدن شرکت های جدید با ایده های خلاق و قوی، باعث شده بازار موبایل و گوشی، از گذشته پویاتر و جذاب تر شود. یکی از این شرکت ها، شرکت شیائومی ( Xiaomi ) می باشد که دفتر مرکزی آن در کشور چین و شهر پکن قرار دارد. این شرکت همواره در ساخت گوشی های قدرتمند و زیبا، به همراه قیمت مناسب، شهرت دارد. گوشی موبایل شیائومی Mi 10 Ultra، از جدیدترین گوشی های شیائومی می باشد که تجربه استفاده از گوشی پرچمدار شیائومی را به شما می دهد. شیائومی می 10 اولترا، در تمام زمینه هایی که یک گوشی باید قدرت نمایی کند، ویژگی های خاصی دارد که در ادامه بیشتر با آن ها، آشنا می شویم.

طراحی

گوشی موبایل شیائومی Mi 10 Ultra ، با سه رنگ مشکی سرامیکی،  نقره ای و سفید شفاف تولید می شود که در هر سه رنگ، جنس بدنه پشت گوشی، از جنس آلومینیوم می باشد. شیائومی تمام سطح این گوشی را با محافظ گوریلا گلس پوشانده است. در بخش جلویی و نمایشگر، از گوریلا گلس 5 و در قاب پشت، از گوریلا گلس 6 استفاده شده است.

صفحه نمایش

در طراحی بدنه و ظاهر  Xiaomi mi 10 ultra، اولین چیز که قابل ذکر است، ابعاد بسیار بزرگ آن است. اندازه صفحه نمایش در mil 10 ultra، 6.67 اینچ می باشد و وزن آن نیز، 221 گرم می باشد. این گوشی که ابعاد بزرگ و وزن تقریبا زیادی دارد، مناسب افرادی می باشد به صفحه نمایش بزرگ علاقه مند بوده و همواره جای مناسبی ( برای مثال جیب ) برای این اندازه از گوشی داشته باشند. همچنین شیائومی از صفحه نمایش خمیده ( OLED ) در گوشی موبایل شیائومی Mi 10 Ultra استفاده کرده است که از دیگر ویژگی های پرچمدار شیائومی، می باشد.

6 225x300 - نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Xiaomi Mi 10 Ultra
پردازنده قدرتمند Mi 10 Ultra

البته این گوشی، آنقدر ویژگی های محصور کننده دارد که بخواهیم این اندازه بزرگ را تحمل کنیم. در قسمت جلویی دستگاه، در سمت چپ صفحه نمایش، حفره معروف سلفی وجود دارد که به آن Punch Hole می گویند. در قسمت بالایی، بلندگوی پخش مکالمه قرار دارد و در بالای این بلندگو، سنسور مادون قرمز دو میکروفون وجود دارد. همچنین در قسمت پایین، اسپیکر اصلی گوشی، اسلات مربوط به قرارگیری سیم کارت ( شیائومی می 10 اولترا دارای دو سیم کارت می باشد ) و پورت مربوط به Type c قرار دارد. در قسمت پشت گوشی نیز 4 دوربین قدرتمند قرار دارد که در ادامه راجع به آن ها بحث خواهیم کرد.

دوربین اصلی

یکی از ویژگی های چشم گیر گوشی موبایل شیائومی Mi 10 Ultra، دوربین های شگفت انگیز پشت می باشد. دوربین اول این گوشی، دارای سنسور 48 مگاپیکسلی می باشد که دیافراگم f/1.85 و سنسوری به اندازه 1/1.32 اینچی دارد که از ویژگی لرزشگیر اپتیکال نیز، بهره می برد. دوربین بعدی نیز دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی می باشد که دارای ویژگی پریسکوپی زوم اپتیکال 5 برابری و زوم 120 برابری دیجیتال می باشد.

2 5 300x169 - نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Xiaomi Mi 10 Ultra
دوربین های فوق العاده ی می 10 اولترا، باعث تبدیل گوشی همراه شما به دوربین می شود.

این دو سنسور اولیه ی گوشی موبایل شیائومی Mi 10 Ultra، از کیفیت فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز پشتیبانی می کنند. سنسور سوم این گوشی، یک سنسور اولترا واید 20 مگاپیکسلی می باشد و سنسور چهارم آن، 12 مگاپیکسلی می باشد. تجمع این 4 دوربین در کنار یکدیگر، باعث می شود هنگام عکاسی، تجربه گرفتن دوربین عکاسی را داشته باشید.

دوربین سلفی

در بخش جلویی و قسمت دوربین سلفی نیز، شیائومی کم کاری نکرده و یک سنسور 20 مگاپیکسلی قرار داده است تا استفاده کنندگان این گوشی، از قابلیت های منحصر به فردی برای عکس های سلفی خود، بهره مند شوند.

مشخصات فنی و سخت افزاری

گوشی موبایل شیائومی Mi 10 Ultra از تراشه قدرتمند Snapdragon 865 استفاده کرده است و برای خنک کردن گوشی، از خنک کننده مدل Liquidcool 2.0 بهره می برد. شیائومی نه در هنگام اجرای بازی یا فعالیت های سنگین و نه در هنگام شارژ، به مقدار زیاد گرم نمی شود؛ زیرا هم از خنک کننده ی قدرتمند و هم از سیستم شارژ سریع بهره می برد. می 10 اولترا، دارای پردازنده ی گرافیکی Adreno 650 می باشد. همچنین این گوشی، در رم های مختلف به بازار روانه شده که استفاده کننده می تواند از بین رم 8، 12 و 16 انتخاب کند. گوشی Xiaomi mi 10 ultra جای هیچ حرف و سخنی باقی نگذاشته و با کنار هم قرار دادن یک سیستم یکپارچه و قدرتمند، توانسته تمام نیاز های یک شخص در همه موارد را، مرتفع سازد. همچنین می 10 اولترا، دارای پردازنده ی مرکزی قدرتمند 8 هسته ای می باشد.

4 5 300x225 - نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Xiaomi Mi 10 Ultra
می 10 اولترا، دارای سیستم قدرتمندی می باشد که برای هر کاری، مناسب می باشد.

مشخصات نرم افزاری

گوشی موبایل شیائومی Mi 10 Ultra همانند سایر گوشی های پرچمدار، از اندروید 10 و MIUI 12 استفاده می کند. سیستم عامل پیاده شده روی این گوشی، به قدری روان و راحت می باشد که تجربه ی استفاده از آن، بسیار هیجان انگیز می باشد.

باتری

شیائومی در گوشی پرچمدار خود، از باتری 4500 میلی آمپر استفاده می کند. این باتری از فناوری شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می کند. این گوشی، با باتری منحصر به فردی که دارد، می تواند در طول مدت فقط 21 دقیقه، از 0 تا 100% گوشی شما را شارژ کند! شیائومی با ایجاد چنین ویژگی عجیبی، توانسته لقب سریع ترین شارژ سریع میان گوشی ها را، از آن خود کند. شاید از خود بپرسید چگونه با شارژر 120 واتی این امکان به وجود آمده است؟ شیائومی از دو سلول باتری به صورت موازی استفاده کرده تا به این موفقیت دست یابد. هنگام شارژ، هر سلول جدا از دیگری و به صورت همزمان، شارژ می شوند.

7 e1607680734829 176x300 - نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Xiaomi Mi 10 Ultra
اجزای درونی Xiaomi mi 10 ultra

کیفیت صدا و تماس

گوشی موبایل شیائومی Mi 10 Ultra، از فناوری های GSM/HSPA/LTE/5G بهره می برد. کیفیت تماس و دسترسی به شبکه در این گوشی بسیار مناسب می باشد و همانند سایر اجزای این گوشی، پرقدرت می باشد.

بارگیری و دانلود

همانطور که در قسمت فناوری های شبکه اعلام شد، استفاده ی می 10 اولترا از شبکه 5G، کمک شایانی به دسترسی پرسرعت و قدرتمند به اینترنتی و دانلود را به شما می دهد.. شیائومی همواره از اولین شرکت هایی بوده که از فناوری و تکنولوژی های جدید، بهره می برد و از آن در گوشی های خود استفاده می کند. از دیگر خصوصیات گوشی موبایل شیائومی Mi 10 Ultra در زمینه شبکه می توان به Wifi Direct، Wifi 802.11، DLNA و … اشاره کرد.

5 2 225x300 - نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Xiaomi Mi 10 Ultra
شبکه قدرتمند موجود در Mi 10 ultra

سایر خصوصیات

یکی از ویژگی های جدیدی که در می 10 اولترا استفاده شده است، عدم استفاده از جک 3.5 میلی متری برای هندزفری می باشد. همچنین xiaomi mi 10 ultra از حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر بهره می برد. شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب نما و فشارسنج، از دیگر ویژگی های این گوشی می باشد.

نقاط قوت

همانطور که در توضیحات اعلام شد، گوشی می 10 اولترا، نقاط قوت بسیار زیادی دارد یا به عبارت دیگر می توان گفت تعداد محدودی نقاط ضعف دارد و اکثر ویژگی های آن، نقاط قوتی می باشد که این گوشی را در زمره پرچمداران شیائومی و از قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار، قرار داده است. تعدادی از این ویژگی های هیجان انگیز عبارتند از:

– اندازه بزرگ و کیفیت صفحه نمایش عالی

– صفحه نمایش خمیده ( OLED )

– کیفیت فوق العاده عکاسی با بهره مندی از 4 دوربین پیشرفته

– باتری فوق العاده قوی و فست شارژ ( قابلیت شارژ 0 تا 100 گوشی در 21 دقیقه )

– مجهز به حسگر اثر انگشت دقیق و آنی

– دوربین سلفی قدرتمند

– تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865

این ویژگی ها بخش کوچکی از ویژگی های بی شماره و فوق العاده Xiaomi mi 10 ultra می باشد. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به رم بالا، عمر باتری بالا، مجهز به اندروید جدید،  برخورداری از شبکه 5G اشاره کرد.

1 5 300x225 - نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Xiaomi Mi 10 Ultra
طراحی زیبا و جذاب شیائومی mi 10 ultra

نقاط ضعف

در کنار این نقاط قوت، می 10 اولترا دارای تعدادی نقاط ضعف نیز می باشد. تعدادی از این نقاط ضعف عبارتند از:

– داغ شدن باتری و گوشی هنگام شارژ

– اندازه بزرگ

– وزن نسبتا بالا ( 221 گرم )

– رنگ بندی کم

در مقابل نقاط ضعف می 10 اولترا، نقاط قوت بسیار قدری وجود دارد که به راحتی می توان از این نقاط ضعف، چشم پوشی کرد و این گوشی قدرتمند را خریداری کرد.

فروش و بازار جهانی

گوشی موبایل شیائومی Mi 10 Ultra در 4 مدل راهی بازار شده است:

1- دارای رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قیمت 763 دلار

2- دارای رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 806 دلار

3- دارای رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 863 دلار

4- دارای رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی با قیمت 1007 دلار

این گوشی در چین از تاریخ 26 مرداد 1399 آغاز شده اما زمان عرضه ی جهانی آن از طرف شیائومی اعلام نشده اما با ارائه امکانات بسیار عالی و مناسب، پیش بینی فروش بسیار خوبی از آن می شود.

3 5 300x225 - نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Xiaomi Mi 10 Ultra
نمای پشت و جلوی Xiaomi 10 Ultra

جمع بندی

به طور کلی، شیائومی می 10 اولترا را می توان یک گوشی همه فن حریف دانست. از عکاسی فوق العاده و صفحه نمایش قدرتمند گرفته تا پردازنده قوی و باتری فست شارژ همگی از کیفیت بالای این گوشی حکایت دارد. این گوشی مختص افرادی می باشند که می خواهند عکس های باکیفیتی بگیرند، کارهای سنگینی انجام دهند، نت گردی کنند یا بازی های سنگینی انجام دهند. بنابراین اگر علاقه مند به داشتن یک گوشی حرفه ای هستید، حتما گوشی Xiaomi Mi 10 Ultra را تهیه نمایید و از ویژگی های خارق العاده ی آن، بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید