نقد و بررسی گوشی جدید سامسونگ ؛ M42

شرکت سامسونگ که همواره آن را با تولید گوشی های جذاب و اقتصادی می شناسیم، این بار سراغ تولید گوشی جدید از خانواده ی M رفته است. گوشی Galaxy M42 جدیدترین عضو اقتصادی خانواده ی M از سری گوشی های سامسونگ می باشد.

Galaxy M42 سامسونگ در تاریخ 28 آوریل 2021 که مصادف با 8 اردیبهشت 1400 می باشد، رونمایی شد. سامسونگ این گوشی را برای بازار هند تولید کرده است. از نکات جالبی که این گوشی در خود دارد، شبکه ی 5G می باشد. M42 اولین سری از گوشی های خانواده ی M می باشد که دارای نسل پنجم ارتباطات می باشد.

در ادامه بیشتر با این گوشی آشنا می شویم و از مشخصات فنی آن، پرده برمیداریم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید تا به مطالب جذاب و هیجان انگیزی دست یابید.

نوع صفحه نمایش این گوشی، Super AMOLED می باشد - نقد و بررسی گوشی جدید سامسونگ ؛ M42
نوع صفحه نمایش این گوشی، Super AMOLED می باشد

مشخصات ظاهری M42

در بخش ظاهری این گوشی، ابتدا صفحه نمایش آن را به صورت مختصر بررسی می کنیم. در این بخش، جز ناچ قطره ای کوچکی که در بالای صفحه نمایش قرار دارد، نکته ی خاص دیگری مشاهده نمی شود.

در قاب پشتی این گوشی، شاهد رنگ آمیزی زیبایی می باشیم که سامسونگ آن را در این گوشی، گنجانده است. بدنه ی قاب این گوشی، از پلاستیک می باشد. همچنین در بخش ماژول دوربین این گوشی، 4 لنز مشاهده می شود که درون یک قاب مربع شکل قرار گرفته اند و فلش نیز در خارج از قاب، قرار دارد.

مشخصات صفحه نمایش M42

سامسونگ برای Galaxy M42 ، یک صفحه نمایش 6.6 اینچی تدارک دیده است. جنس این صفحه نمایش از Super AMOLED می باشد که وضوح تولیدی آن، 1600 در 720 پیکسل می باشد.

از دیگر مشخصات این صفحه نمایش نیز می توان به وضوح اچ دی پلاس و نرخ رفرش 60 هرتز، اشاره کرد. البته باید اذعان داشت که نرخ رفرش این گوشی خیلی بالا نمی باشد و در مقایسه با گوشی های هوشمند کنونی موجود در بازار، از قدرت چندانی برخوردار نمی باشد اما نباید این نکته را نیز فراموش کرد که این گوشی، اقتصادی می باشد و نباید انتظارات خود را در حد یک گوشی پرچمدار، عنوان کرد.

نمایی از گوشی جذاب Galaxy M42 - نقد و بررسی گوشی جدید سامسونگ ؛ M42
نمایی از گوشی جذاب Galaxy M42

بخش دوربین

در بخش دوربین، همانطور که اعلام کردیم، سامسونگ از 4 لنز برای M42 بهره برده است. لنز و دوربین اصلی این گوشی، 48 مگاپیکسل می باشد که دارای دریچه ی دیافراگم f/1.8 بوده و می تواند به وسیله ی فوکوس خودکار، فاز را تشخیص دهد.

دوربین دوم این گوشی، 8 مگاپیکسل می باشد که اولتراواید بوده و دارای دریچه ی دیافراگم f/2.2 می باشد.

دوربین سوم این مجموعه، 5 مگاپیکسلی می باشد که ماکرو بوده و دارای دریچه ی دیافراگم f/2.4 می باشد.

سر انجام دوربین آخر M42 ، لنز 5 مگاپیکسلی بوده و دارای دریچه ی دیافراگم f/2.4 می باشد. این دوربین، عمق میدان می باشد.

دوربین سلفی Galaxy M42

در بخش سلفی نیز، سامسونگ از یک لنز 20 مگاپیکسلی برای این گوشی استفاده کرده است. این لنز درون بخش ناچ که به صورت U طراحی شده در بالای صفحه نمایش قرار دارد.

کیفیت تصویر های تهیه شده توسط این لنز مناسب است و می توان از آن برای باز کردن قفل گوشی به وسیله ی اسکن چهره نیز بهره برد.

بخش سخت افزاری

معمولا وجه تمایز خاص گوشی های اقتصادی، در قسمت پردازنده و سخت افزار آن می باشد. سامسونگ برای M42 از پردازنده ی 8 نانومتری Snapdragon 750G بهره برده است. این پردازنده دارای 2 هسته ی 2.2 گیگاهرتزی Arm Cortex A77 و 6 هسته ی 1.8 گیگاهرتزی A55 می باشد.

مشخصات سخت افزاری M42 - نقد و بررسی گوشی جدید سامسونگ ؛ M42
مشخصات سخت افزاری M42

همچنین پردازنده ی گرافیکی این گوشی نیز بر عهده ی Adreno 619 می باشد. از دیگر مشخصات سخت افزاری این گوشی، رم 6 یا 8 می باشد که بنا به انتخاب خریدار، می تواند به انجام امور سخت افزاری گوشی، کمک نماید.

حافظه ی داخلی این گوشی نیز 128 گیگابایتی می باشد که از نوع UFS 2.1 بوده و می توان از طریق قرار دادن کارت حافظه، مقدار آن را ارتقا داد.

بخش نرم افزاری Galaxy M42

در این گوشی از جدیدترین نسخه ی اندروید یعنی اندروید 11 استفاده شده است. همچنین در کنار این سیستم عامل، از رابط کاربری One UI 3.1 نیز استفاده شده است.

از نظر نرم افزاری این گوشی قدرت مناسبی دارد و با امکانات موجود در بخش سخت افزاری، می توان انتظار یک مجموعه با سرعت مناسب و پردازش قوی را داشت.

باتری M42

معمولا هر چه مقدار ظرفیت باتری بیشتر شود، گوشی از نظر وزن، سنگین تر می شود. یکی از جذاب ترین بخش های موجود در این گوشی، باتری آن می باشد که اتفاقا تاثیر زیادی روی وزن گوشی ندارد.

در این گوشی از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده شده است که مناسب برای یک گوشی با قابلیت 5G می باشد. ا لبته همراه این گوشی یک شارژر 15 واتی قرار دارد که نمی تواند گوشی را به سرعت شارژ نماید.

البته سامسونگ در معرفی این گوشی، عنوان کرده است که باتری Galaxy M42 قادر است تا 34 ساعت به نمایش ویدئو، تا 36 ساعت به تماس صوتی، تا 130 ساعت به پخش موسیقی و تا 22 ساعت به استفاده از اینترنت بپردازد.

باتری به کار رفته در این گوشی، 5000 میلی آمپر می باشد - نقد و بررسی گوشی جدید سامسونگ ؛ M42
باتری به کار رفته در این گوشی، 5000 میلی آمپر می باشد

تاریخ عرضه و قیمت

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته ایم، سامسونگ در تاریخ 8 اردیبهشت از این گوشی رونمایی کرد. این شرکت عنوان کرد که در 11 اردیبهشت، این گوشی را به بازار هند عرضه می کند. هنوز اخباری از حضور این گوشی در بازار های دیگر موجود نمی باشد اما امکان حضور آن در سراسر جهان، وجود دارد.

قیمت پایه ی این گوشی که دارای مشخصات رم 6 گیگابایت و حافظه ی داخلی 128 گیگابایت می باشد، برابر با 21.999 روپیه که معادل 297 دلار می باشد، است.

نسخه ی قوی تر M42 که دارای رم 8 گیگابایت و حافظه ی داخلی 128 گیگابایت می باشد، دارای قیمتی معادل 23.999 روپیه که برابر با 324 دلار می باشد، است.

همچنین در آخر، باید بگوییم که سامسونگ از رنگ های خاکستری و مشکی برای این گوشی استفاده کرده است که زیبایی خاصی به این گوشی می دهد.

در انتها امیدواریم از این مقاله و نقد و بررسی که توسط تیم سیراف کالا تهیه شده است، لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید