نقد و بررسی کیس ایسوس مدل TUF Gaming GT301

در سال های اخیر، افراد گیمر در کشور ما زیاده شده اند و این گروه از افراد، در دنیا نیز مقدار قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند. با رشد این دسته از افراد، نیاز به محصولات و تجهیزات مناسب آن ها نیز افزایش می یابد. یکی از انواع تجهیزاتی که برای گیمینگ مناسب است، کیس است.

کیس گیمینگ، می تواند در راه اندازی بازی ها، بسیار خوب عمل نماید و هرگونه کندی یا تاخیر در اجرای بازی را از بین ببرد. یکی از شرکت های پیشگام در این زمینه، ایسوس می باشد که یکی از جدیدترین محصولات آن، کیس گیمینگ TUF Gaming GT301 می باشد.

این کیس جمع و جور، دارای ویژگی های جذابی می باشد که باعث می شود گیمر به سمت خرید آن، ترغیب شود. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می شویم و ابعاد مختلف آن را، بررسی می نماییم. لطفا تا انتهای این مطلب با سیراف کالا همراه باشید.

1 8 - نقد و بررسی کیس ایسوس مدل TUF Gaming GT301
TUF Gaming GT301

مشخصات TUF Gaming GT301

این کیس در واقع می توان گفت برادر کوچکتر TUF GT501 می باشد که در ظاهر و طراحی، شبیه یکدیگر می باشند اما در جزئیات، با یکدیگر تفاوت های کوچکی دارند. در ابتدا ابعاد این کیس را باهم بررسی می نماییم.

این کیس گیمینگ، از ابعاد 48 در 21 در 42 سانتیمتر برخوردار می باشد و وزن تقریبی آن نیز، 7 کیلوگرم می باشد.

این محصول، تجهیزات لازم برای یک گیمر را در اختیار او قرار می دهد. تهویه ی مناسب، قطعات ایده آل، طراحی و نورپردازی زیبا نقش قابل توجهی در جلب رضایت کاربر دارد که همگی در این محصول، قابل مشاهده می باشد.

فن TUF Gaming GT301

در کیس گیمینگ TUF Gaming GT301 شاهد 4 عدد فن می باشیم که 3 تای آن در جلوی کیس وجود دارند و دارای قابلیت نورپردازی Addressable RGB می باشند. این نورپردازی ها به وسیله یک کنترلر در روی کیس، قابل تنظیم می باشند.

2 9 300x300 - نقد و بررسی کیس ایسوس مدل TUF Gaming GT301
تجهیزات درونی این کیس

طراحی نمای بیرونی

در بخش جلوی این کیس، شاهد یک طرح مشبک مانند می باشیم که مانند لانه ی زنبور می باشد و یک بند پارچه ای با نشان TUF Gaming نیز بر روی آن نصب شده است. این طراحی علاوه بر زیبایی، باعث جریان هوا برای خنک سازی قطعات داخلی این دستگاه نیز می شود.

در قسمت بالای کیس، سه کلید قرار دارد که این کلید ها، پاور، ری استارت و کلید اختصاصی برای نورپردازی، می باشد. همچنین خروجی 3.5 میلی متری هدفون و دو خروجی USB 3.2 نیز در کنار این کلید ها، موجود می باشد.

قطعات درونی TUF Gaming GT301

در این کیس، درایور 2.5 و 3.5 اینچی قرار دارد. درایور 3.5 اینچی روی یک قاب مخصوص نصب می شود و باید می شود تولید نویز از جانب هارد دیسک، به حداقل برسد.

کانوکتور های صدا، USB و کابل های کلیدی که روی پنل قسمت جلوی این کیس نصب شده اند نیز دارای روکش های قدرتمند و کیفیت مناسبی می باشند که در منطقه ای مطمئن و به دور از تداخل با مادربرد، قرار دارند.

پاور قرار گرفته شده در TUF Gaming GT301

پاور، 18 سانتیمتر طول دارد و در هنگام استفاده از هارد دیسک، فضای محدودی برای قرار گیری کابل های این پاور، موجود می باشد.

یکی از معایب TUF Gaming GT301، نبود فضای مناسب و کافی در جلوی پاور می باشد که برای قرارگیری طول اضافی کابل ها، شخص با مشکل رو به رو می شود و این شلوغی، باعث می شود در مدیریت کابل ها و بست زدن آن ها، دچار مشکل شوید.

3 - نقد و بررسی کیس ایسوس مدل TUF Gaming GT301
دکمه های موجود بر روی جلو این کیس

لازم به ذکر است در مشخصات فوق، از سیستم تست استفاده شده است.

تست و بنچمارک کیس گیمینگ TUF Gaming GT301

در ابتدا مشخصات سیستم تست را اعلام می کنیم:

Intel Core i7 10700K @ 3.8 – 5.1GHz CPU
GIGABYTE Z490 Aorus Pro AX Mainboard
G.SKILL TRIDENTZ 16GB ( 2x8GB Dual Channel ) DDR4 3200 MHz – CL14 RAM
Adata XPG Gammix S50 – 1TB PCle 4.0 NVMe SSD1
Silicon Power Velox V80 – 240 GB SATA III SSD2
Seagate Barracuda ST1000DM003 1TB 7200 RPM 64MB Cache SATA III HDD
GIGABYTE GEFORCE GTX 1080 G1 GAMING VGA
GREEN GP850B – OC+ 80Plus Platinum PSU
Green Glacier 240 EVO CPU Cooler
ASUS TUF Gaming GT-301 Case
Windows 10 Pro 64-bit OS
Motherboard DVD Drivers

NVIDIA Graphics Driver 456.38 WHQL

Drivers

 

در مدت یک ساعت، تستی که به عمل آمده به نتایج زیر منتهی شده است:

توان مصرفی کل سیستم، حدود 470w می باشد. متناسب با این توان، گرما نیز تولید می شود.

نویز تولید شده در TUF Gaming GT301 که به وسیله ی دستگاه ی Soundmeter سنجیده شده است، از فاصله ی 50 سانتیمتری اندازه گیری شده است. در این حالت با اتصال تمام فن های کیس به مادربرد، دمای محیط 25 درجه ثابت نگه داشته شده است.

در این حالت نویز TUF Gaming GT301 در حالت Idle معادل عدد 38.1db گزارش شده است.

جمع بندی نهایی TUF Gaming GT301

کیس TUF Gaming GT301، در محدودی قیمت دلاری خود، رقبای زیادی را دارد اما در وضعیت فعلی کشورمان که تعداد محدودی از کیس های گیمینگ موجود می باشد، یک دستگاه بسیار مناسب و با کیفیت، می باشد.

این کیس دارای طراحی خاص و جذاب می باشد و با داشتن فن های زیاد، می تواند به خوبی قطعات داخلی آن را خنک نماید و هوای تازه را در آن، به جریان بیندازد. این جریان هوا، باعث می شود طول عمر قطعات مصرفی، بیشتر شود.

4 8 - نقد و بررسی کیس ایسوس مدل TUF Gaming GT301
نورپردازی جذاب TUG Gaming GT301

از دیگر ویژگی های مثبت این دستگاه، می توان به پشتیبانی از سخت افزار های گوناگون، کنترلر برای فن و نورپردازی، سیستم نورپردازی A-RGB، برخورداری از در شیشه ای و ظاهر چشم نواز، اشاره کرد.

ویژگی های مثبت و منفی TUF Gaming GT301

ویژگی های مثبت:

– کیفیت بالای ساخت و تولید

– طراحی زیبا و جذاب

– داشتن فن های زیاد که باعث جریان هوای تازه می شود

– بهره مندی از کنترلر فن و نورپردازی جذاب

ویژگی های منفی:

– عدم وجود فضای کافی در قسمت میانی پاور و درایو ها

– عدم برخورداری از USB Type C در قسمت جلویی پنل

توصیه ی پایانی

اگر قصد خرید کیس گیمینگ دارید، حتما تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید؛ زیرا این کیس ها از قیمت بالایی برخوردار می باشند و در صورت تضاد با محصول مورد نظر، می توان هزینه ی مالی سنگینی روی دست کاربر، قرار دهد.

امیدواریم این مقاله از سوی سیراف کالا، برایتان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید