نقد و بررسی آیفون 12 مینی جذاب

بالاخره پس از تأخیری که ویروس کرونا در رویداد اپل به وجود آورد و زمان رونمایی از گوشی های جدید آن را به تأخیر انداخت، سرانجام اپل در رویداد Hi Speed، از کوچکترین عضو تمام صفحه ی خود یعنی آیفون 12 مینی ، رونمایی کرد. این گوشی کوچک از تراشه ی 5 نانومتری یعنی A14 Bionic برخوردار می باشد. اپل با تولید این محصول، باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران این شرکت شد که مایل به داشتن گوشی های کوچک، بوده اند. این گوشی در مقایسه با iphone SE 2020، مقداری کوچک تر می باشد. در ادامه بیشتر با این گوشی جذاب آشنا می شویم.

نمایی از ظاهر این گوشی - نقد و بررسی آیفون 12 مینی جذاب
نمایی از ظاهر این گوشی

 

نگاهی کلی به آیفون 12 مینی

این گوشی دارای صفحه نمایشی 5.4 اینچی می باشد. جالب است بدانید که آیفون SE دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی می باشد. با این حال آیفون 12 مینی از آیفون SE کوچکتر است. دلیل این امر، حذف قسمت های اضافه و حاشیه های آن می باشد. این گوشی از صفحه نمایش OLED ( فناوری Super Retina XDR ) بهره می برد و دارای استاندارد های Dolby Vision، HDR 10 و HLG می باشد.

این گوشی از شبکه قدرتمند 5G پشتیبانی می کند و لقب کوچکترین و باریک ترین گوشی ای را دارد که از این شبکه بهره می برد. همانطور که گفته شد، این گوشی از تراشه ی A14 Bionic قدرت می گیرد. اپل ادعا می نماید که این پردازنده در مقایسه با پردازنده ی سری قبل اپل یعنی A13، مصرف انرژی کمتر و قدرت پردازشگری بیشتری دارد. همچنین لازم به ذکر است که این تراشه بر پایه ی لیتوگرافی پنج نانومتری توسعه داده شده است.

مقایسه ی اندازه iphone 12 mini با iphone SE 2020 - نقد و بررسی آیفون 12 مینی جذاب
مقایسه ی اندازه iphone 12 mini با iphone SE 2020

 

محافظ صفحه نمایشگر قدرتمند

اپل در همکاری با شرکت کورنینگ، توانست محافظ صفحه نمایش قدرتمندی تحت عنوان سرامیک شیلد ( Ceramic Shield ) را بسازد. این محافظ در آیفون 12 مینی قرار داده شده است تا این گوشی را از هرگونه ضربه یا فشاری، محافظت نماید. همچنین قابلیت این محافظ در برابر آب و گرد و غبار نیز مثال زدنی می باشد.

سخت افزار آیفون 12 مینی

مشخصات سخت افزاری و قدرتمند A14 Bionic - نقد و بررسی آیفون 12 مینی جذاب
مشخصات سخت افزاری و قدرتمند A14 Bionic

آیفون 12 مینی، مجهز به پردازنده ی مرکزی 6 هسته ای می باشد که 4 تای آن مربوط به مصرف کم و 2 تای آن مربوط به قدرت آن می باشد. اپل اعلام کرده که CPU موجود درون تراشه ی A14، به میزان 50% از تراشه ی A13 قدرتمند تر می باشد. همچنین اپل می گوید GPU موجود در این گوشی آنقدر کیفیت و قدرت دارد که می تواند بازی های ویدئویی را در حد کیفیت کنسول، اجرا نماید. این گوشی از رم 4 گیگابایت بهره می برد و دارای باتری 2227 میلی آمپر می باشد که با توجه به ابعاد این گوشی می تواند عملکرد مناسبی را از خود به جای بگذارد. البته ذکر این نکته الزامی می باشد که باتری موجود در آیفون 12 مینی در مقایسه با آیفون 11، افت محسوسی کرده و از عدد 3110 به 2227 رسیده است.

 

 

دوربین آیفون 12 مینی

اگر بخواهیم آیفون 12 مینی را با آیفون 12 مقایسه نماییم، شباهت های زیادی را خواهیم دید. در آیفون 12 مینی، دوربین های دوگانه ای قرار داده شده است که از حسگر 12 مگاپیکسلی بهره می برند و دیافراگم f/1.6 به کار رفته است که سریع ترین دیافراگم موجود در بین گوشی های اپل می باشد. حسگر دوم نیز 12 مگاپیکسل به همراه دیافراگم f/2.4 می باشد و دارای لنز فوق عریض، می باشد.

دوربین دوگانه موجود در پشت گوشی - نقد و بررسی آیفون 12 مینی جذاب
دوربین دوگانه موجود در پشت گوشی

عملکرد سری جدید آیفون نسبت به مدل قبل در محیط های کم نور، بهبود پیدا کرده است و در مدل مینی نیز، شاهد داشتن قابلیت تصویر برداری در شب ( Night Mode ) می باشیم. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای سنسور 12 مگاپیکسل می باشد که در کنار سنسور های تشخیص چهره و مجاورت، در بالای صفحه نمایش گوشی و در قسمت ناچ، قرار گرفته شده است. از بهترین مزایای این دوربین، پشتیبانی از قابلیت تصویر برداری در شب می باشد.

 

 

 

 

 

 

حذف کابل و افزودن مگ سیف به آیفون 12 مینی

اپل در رونمایی از گوشی های جدید خود، همه ی طرفداران خود را سوپرایز کرد. اپل با حذف کابل و اعلام حمایت از محیط زیست، توانست نوع جدیدی از تکنولوژی خود را یعنی شارژر بی سیم را رواج دهد. در پشت گوشی آیفون 12 مینی، فناوری مگ سیف یا شارژر بی سیم قرار می گیرد تا از شارژ وایرلس پشتیبانی کند. مگ سیف فقط جهت شارژ بی سیم نمی باشد و امکان اتصال مغناطیسی به قاب های ویژه و حتی قاب چرم را نیز دارد. به طور خلاصه، درون جعبه ی این گوشی، خبری از هدفون و شارژر نمی باشد و فقط یک کابل USB – C به لایتنینگ می باشد که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می نماید.

مگ سیف موجود در سری جدید اپل - نقد و بررسی آیفون 12 مینی جذاب

مگ سیف موجود در سری جدید اپل

اطلاعات جانبی درباره ی آیفون 12 مینی

این گوشی در ابعاد 131.5 در 64.2 در 7.4 میلی متر ساخته شده و دارای وزن 135 گرم می باشد. این گوشی در 3 حافظه ی 64 گیگ، 128 گیگ و 256 گیگ موجود می باشد و دارای رنگ های مشکی، سفید، آبی، قرمز و سبز می باشد. همچنین تاریخ عرضه ی این گوشی 13 نوامبر ( 23 آبان ) می باشد.

ظاهر و طراحی آیفون 12 مینی

در طراحی این گوشی، از آیفون 4 الهام گرفته شده است و گوشه های آن، کمی تخت می باشند. حاشیه های موجود در آن کاهش پیدا کرده اند و در واقع می توان گفت این گوشی، یک گوشی جمع و جور و خوش قیافه می باشد و در دست گرفتن آن، آسان می باشد و مشکلی را به وجود نمی آورد.

قیمت آیفون 12 مینی

قیمت این سری از گوشی های اپل بسته به نوع حافظه ی ذخیره سازی، متفاوت می باشد. همانطور که پیشتر اعلام شد، در این گوشی از 3 حافظه ی 64 گیگ، 128 گیگ و 256 گیگ استفاده شده است. قیمت حافظه ی 64 گیگ این گوشی برابر با 699 دلار، حافظه ی 128 گیگ برابر با 749 دلار و حافظه ی 256 گیگ برابر با 849 دلار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید