مک بوک پرو ؛ غول جدید و جذاب اپل

هر ساله اپل در مراسم خاص خود، ار تجهیزات و محصولات جدید خود رونمایی می کند. در سال 2020 با وجود شیوع ویروس کرونا، اپل کما فی سابق محصولات جدید خود را رونمایی کرد. یکی از محصولات جذاب و جدید این برند، لپ تاپ جدید آن تحت عنوان مک بوک پرو 2020 می باشد که نسبت به نسل های قبل، دارای تفاوت آشکاری می باشد.

این تفاوت در تراشه ی قرارگرفته شده درون این لپ تاپ می باشد. سرانجام اپل برای لپ تاپ های خود، از تراشه ی اختصاصی خود تحت عنوان M1 بهره برده است که به نظر می رسد یک تراشه ی قدرتمند و جدید باشد.

حال می خواهیم در این مقاله به بررسی مک بوک پرو 2020 بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید تا اطلاعات جذابی درباره ی این محصول هیجان انگیز بدست آورید.

DSC04974 1024x536 - مک بوک پرو ؛ غول جدید و جذاب اپل
نمایی از مک بوک پرو

طراحی مک بوک پرو

به طور کلی شرکت اپل همیشه به سختی از یک طراحی خاص دست می‌کشد و آن را دچار تغییر می‌کند که این موضوع را به راحتی می‌توان از طراحی تکراری تبلت‌ها، گوشی‌ها، لپ تاپ‌ها و دیگر محصولات این سازنده مشاهده کرد.

مک بوک پرو جدید اپل هم دقیقا مطابق همین امر ساخته شده و عملا هیچ تغییری نسبت به نسل قبل به خود ندیده که این نکته باعث می‌شود حس جدید بودن به این لپ تاپ نداشته باشیم.

از مشخصات این محصول می توان به جنس آلومینیومی و با کیفیت آن، ضخامت 15.6 میلی متری، طول 30 و عرض 21 سانتی متر، وزن 1.4 کیلوگرم اشاره کرد.

پورت ها

در اطراف این محصول شاهد دو پورت تاندربولت ( USB 4 ) و یک جک 3.5 میلی متری صدا می باشیم که در سمت راست محصول قرار دارد. کمبود پورت ها در این محصول به وضوع دیده می شود. هنگامی که بخواهید لپ تاپ را شارژ نمایید، تنها یک پورت آزاد در اختیار خواهید داشت که این عنوان ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

نمایشگر و صفحه نمایش مک بوک پرو 2020

این محصول دارای نمایشگر 13.3 اینچی می باشد که از نوع IPS بوده و رزولوشن تولیدی آن 1600 در 2560 می باشد. همچنین تراکم پیکسلی مک بوک پرو نیز 227 ppi می باشد.

کیفیت‌ این نمایشگر بسیار خوب است و رنگ‌ها کاملا زنده، شاداب و جذاب در آن به نمایش درمی‌آیند که بخش زیادی از این کیفیت به لطف استفاده از تکنولوژی True Tone و Wide color به دست آمده است.

مک بوک پرو از حداکثر روشنایی 500 نیت برخوردار می‌باشد که این عدد عملکرد کاملا خوب و مناسب آن را در محیط‌های باز تضمین می‌کند.

DSC04986 1024x640 - مک بوک پرو ؛ غول جدید و جذاب اپل
تجربه ای بی نظیر در کار کردن با مک بوک پرو

بخش امنیتی

اگر نگران بخش امنیتی این محصول هستید، باید عرض کنیم که هیچوقت اپل این موضوع مهم را در محصولات خود نادیده نگرفته است. در مک بوک پرو نیز شاهد چنین رویه ای می باشیم و اپل برای این محصول از تاچ ایدی بر روی دکمه پاور استفاده کرده تا کاربر به راحتی، امنیت را حس نماید.

کیبورد و تاچ پد مک بوک پرو

مک بوک پرو از مجیک کیبورد استفاده می‌کند، کیبوردی که سازنده آمریکایی آن را به گونه‌ای طراحی کرده که بتوان به راحتی با آن تایپ کرد و حس خیلی خوبی را هم انتقال دهد. واکنش دکمه‌های این کیبورد به فشار بسیار خوب بوده و همچنین محل قرارگیری و فاصله آن‌ها از هم کاملا مناسب ارزیابی می‌شود.

علاوه بر موارد فوق، در این کیبورد شاهد نور پس زمینه نیز می باشیم تا در هنگام شب، بتوان از آن استفاده کرد. در قسمت تاچ پد نیز مطابق انتظار، بسیار خوب ظاهر شده است و عملکرد مطلوب و راضی کننده را به ارمغان می آورد.

DSC04988 1024x642 - مک بوک پرو ؛ غول جدید و جذاب اپل
طراحی بی نظیر کیبورد

بخش سخت افزاری مک بوک پرو

شرکت اپل امسال برای اولین بار مک بوک پرو و مک بوک ایر را در دو نسخه intel و M1 روانه‌ی بازار کرد.

به گفته‌ی سازنده آمریکایی این تراشه به نوعی طراحی شده تا بسیار کم مصرف و در عین حال قدرتمند باشد و بتواند با صرف کمترین میزان انرژی به بهترین و سریع‌ترین شکل ممکن به نیازهای کاربران پاسخ داده و تجربه جدیدی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

این تراشه 5 نانومتری که از هشت هسته پردازنده مرکزی (شامل چهار هسته پرقدرت و چهار هسته کم مصرف)، هشت هسته پردازنده گرافیکی و شانزده هسته موتور عصبی میزبانی می‌کند با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 حافظه SSD (در نسخه پایه‌ای) همراه شده تا قدرتی تحسین برانگیز برای لپ تاپ جدید اپل به وجود بیاورد.

قدرت این تراشه چه مقدار است؟

شاید برایتان سوال باشد که آیا می توان به این قطعه با توجه به اینکه برای بار نخست تولید و گنجانده شده، اعتماد کرد یا خیر؟

به این سوال در 2 حالت پاسخ می دهیم:

1) امکان ندارد اپل محصولی بسازد و روی آن کار کند و با مشکل رو به رو شود و دارای کیفیتی نامناسب باشد.

2) با توجه به تست های انجام شده درباره ی این قطعه، نتایج بسیار هیجان انگیز و جذاب بدست آمده است که باعث می شود این محصول را بسیار قدرتمند نشان دهد.

بنابراین اگر نگرانی بابت این قطعه سخت افزاری دارید، باید بگوییم این محصول به خوبی پاسخگوی نیاز شما می باشد.

DSC04992 1024x547 - مک بوک پرو ؛ غول جدید و جذاب اپل
اپل تمام تجهیزات مناسب و قدرتمند را در این دستگاه قرار داده است

باتری مک پرو پرو 2020

سیاست شرکت اپل بیشتر به سمت این موضوع می باشد که اعداد و ارقام واقعی از تجهیزات خود ارائه نمی دهد و آن را به صورت غیر مستقیم بیان می کند.

به عنوان مثال برای ظرفیت باتری، اپل معمولا به جای ذکر میزان آن، به این مسئله اشاره می کند که این باتری چه مقدار زمان می تواند در تماشای ویدئو به کاربر کمک نماید.

در مک پرو 2020 به لطف قرار گیری تراشه ی m1 اپل توانسته میزان شارژدهی دستگاه را به اندازه ی دو برابر نسل قبل که دارای تراشه ی اینتل بود، افزایش دهد. طبق اعلام این شرکت، این لپ تاپ قادر است میزان 17 ساعت در وب گردی مداوم به کاربر شارژدهی کند.

جمع بندی نهایی

اپل با تولید تراشه ی جدید و انحصاری خود، گامی جدید به سمت و سوی سیستم یکپارچه ی خود برداشته است و این حرکت را می توان یک حرکت مثبت و رو به رو رشد برای این شرکت معتبر دانست. بنابراین می توان انتظار داشت که مک پرو 2020، یک دستگاه تمام عیار می باشد و می تواند به خوبی کاربر را هیجان زده نماید.

M1 product card 1024x576 - مک بوک پرو ؛ غول جدید و جذاب اپل
قرارگیری نخستین تراشه ی اختصاصی اپل در مک بوک پرو

امیدواریم این تحلیل و بررسی مورد توجه کاربران سیراف کالا قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید