مقایسه ی سامسونگ گلکسی A52 و اپل ایفون SE2020

در این مقاله، می خواهیم دو گوشی هم رده و در یک رنج قیمتی یعنی گلکسی A52 و آیفون SE 2020 را باهم مقایسه نماییم. این 2 گوشی که برای تهیه ی هر یک از آن ها، نیاز به بودجه ای 400 الی 500 دلاری نیاز می باشد، دارای ویژگی های منحصر به فرد و جذابی می باشند.

در ادامه یک مقایسه ی کامل و جامع بین این 2 گوشی انجام می دهیم و آن ها را از تمام زوایایی که ممکن است کاربر بخاطر آن، متمایل به سمت دیگری شود را بررسی می کنیم.

اگر علاقه مند به خرید یکی از گوشی های A52 از سامسونگ یا SE2020 از اپل می باشید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به اطلاعاتی کامل از این 2 گوشی برسید.

تصاویر پیش بینی شده از A52 سامسونگ - مقایسه ی سامسونگ گلکسی A52 و اپل ایفون SE2020
تصاویر پیش بینی شده از A52 سامسونگ

بخش صفحه نمایش A52 و SE2020

در بخش صفحه نمایش، اگر جزء آن دسته از افراد می باشید که بزرگی آن برایتان مهم است و در زمره ی ملاک های مهم خرید گوشی به حساب می آید، پیشنهاد می کنیم A52 را در نظر بگیرید. این گوشی دارای صفحه نمایش 5.6 اینچی دیاگونال می باشد و از نرخ نوسازی بالایی نیز برخوردار می باشد.

در طرف مقابل، آیفون SE2020 دارای صفحه نمایش کوچک 4.7 اینچی از نوع LCD می باشد که بیشتر برای استفاده ی کاربران خاص طراحی شده است.

بنابراین اگر به دنبال بازی یا کارهای ویدئویی و بلاگری می باشید، پیشنهاد می کنیم از گوشی A52 استفاده نمایید.

بخش طراحی A52 و SE2020

در قسمت طراحی این دو گوشی، شاهد جزئیات و ویژگی های خاصی می باشیم. ابتدا با آیفون SE2020 شروع می کنیم. در این گوشی که از طراحی خاص و قدیمی آیفون الهام گرفته شده، دکمه ی فیزیکی Home قرار دارد که به عنوان برگشت از فرامین استفاده می شود.

این گوشی دارای حاشیه های به نسبت زیادی می باشد و جنس بدنه ی آن نیز از آلومینیوم و شیشه می باشد.

طراحی جذاب آیفون SE2020 - مقایسه ی سامسونگ گلکسی A52 و اپل ایفون SE2020
طراحی جذاب آیفون SE2020

به طور کلی طراحی این گوشی جذاب و دلربا می باشد و می تواند حس خاص بودن عجیبی را به استفاده کننده منتقل سازد.

در طرف مقابل، در طراحی A52 سامسونگ نیز خصوصیات فوق العاده ای مشاهده می شود. این گوشی حاشیه های فلزی دارد اما بدنه ی آن از جنس پلاستیک می باشد. این گوشی از طراحی باریک و مدرنی برخوردار می باشد و از نسل پنجم ارتباطات نیز پشتیبانی می کند.

دوربین A52 و SE2020

قطعا دوربین های موجود و کیفیت عکس های تهیه شده توسط گوشی، یکی از ملاک های مهم هر استفاده کننده می باشد.

در سامسونگ مدل A52 شاهد قرارگیری 4 دوربین می باشیم که سنسور اصلی آن، 64 مگاپیکسل می باشد. سایر لنز های این گوشی نیز به ترتیب 12 مگاپیکسل جهت اولتراواید، 5 مگاپیکسل جهت ماکرو و 5 مگاپیکسل جهت تشخیص عمق می باشند. همچنین سامسونگ برای دوربین سلفی A52 نیز یک حسگر 32 مگاپیکسلی قدرتمند، تدارک دیده است.

در طرف مقابل، اپل تنها از یک دوربین 12 مگاپیکسلی برای این محصول خود استفاده کرده است. شاید داشتن یک دوربین، آنچنان مورد استقبال مخاطبین واقع نشود اما کیفیت دوربین این گوشی، بسیار بالا می باشد.

در کل اگر بخواهیم مقایسه ای بین دوربین های این دو گوشی انجام دهیم، برند کره ای پیروز این رقابت می شود؛ زیرا هم در تعداد دوربین و هم در کیفیت عکسبرداری، از همتای آمریکایی خود، جلو می زند.

پیش بینی دیگری از A52 سامسونگ - مقایسه ی سامسونگ گلکسی A52 و اپل ایفون SE2020
پیش بینی دیگری از A52 سامسونگ

بخش سخت افزاری و عملکرد

باید عنوان کرد که گوشی سامسونگ مدنظر، در حال حاضر درون بازار موجود نمی باشد و تنها با مشخصاتی که از آن به بیرون درز پیدا کرده است، این مقایسه انجام شده است.

به نظر می رسد سامسونگ برای این گوشی از تراشه ی اسنپدراگون 750G یا 720G استفاده کند که یک پردازنده ی میان رده محسوب می شود. این تراشه ی 8 هسته ای، دارای قدرت مناسبی است و می توان از پس بسیاری از کارهای سنگین، به خوبی بر بیاید.

در طرف مقابل، در آیفون SE2020 شاهد قرار گیری یک پردازنده ی 6 هسته ای می باشیم که عنوان آن، A13 می باشد.ا از نظر قدرت، این گوشی با آیفون 11 پرومکس برابری می کند و این یک مزیت فوق العاده به این گوشی می دهد.

اما اگر بخواهیم از طرف دیگری این مقایسه را انجام دهیم، می توان کاهش زودهنگام باتری را از معایب این گوشی دانست.

رم و حافظه داخلی A52 و SE2020

گوشی سامسونگ مدل A52 دارای حافظه داخلی 128 گیگابایت می باشد اما از رم آن، اطلاعاتی در دسترس نمی باشد و پیش بینی می شود رم 6 یا 8 گیگابایتی درون آن به کار رود.

SE2020 دارای حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی می باشد که در کنار این جزئیات، رم 3 گیگابایتی نیز به کار رفته است.

در این بخش می توان شرکت کره ای را به دلیل بالاتر بودن مشخصات ذکر شده، برنده دانست.

جمع بندی نهایی

شاید این مقایسه در حالتی که گوشی برند کره ای به بازار نیامده است، مقایسه ای نادرست باشد اما این مقایسه به وسیله ی سیراف کالا تهیه شده است تا کاربران به صورت عمیق تر با جزئیات این 2 گوشی آشنا شوند.

نمایی از ایفون SE2020 - مقایسه ی سامسونگ گلکسی A52 و اپل ایفون SE2020
نمایی از ایفون SE2020

هر 2 گوشی دارای ویژگی های خاص خود می باشند. به عنوان مثال در A52 شاهد صفحه نمایش بزرگتر، تعداد دوربین بیشتر، رم بیشتر می باشیم و در طرف مقابل، در آیفون اس ای 2020، شاهد طراحی جذاب و یکنواخت، بدنه ی آلومینیومی و تراشه ی قدرتمند A13 می باشیم.

اگر قصد خرید یکی از 2 گوشی فوق را دارید، پیشنهاد می کنیم تا زمان عرضه ی گوشی سامسونگ به بازار، منتظر بمانید تا اطلاعات کامل تری از هر 2 گوشی در اختیار باشد.

در چنین حالتی امکان مقایسه نیز به سهولت بیشتری، قابل انجام می باشد.

امیدواریم از خواندن این مقاله در سایت سیراف کالا، لذت برده باشید و این مطلب به اندازه ی کافی، مفید و سودمند بوده باشد.