معرفی macOS Monterey در رویداد WWDC 21

یکی دیگر از بخش های متنوعی که اپل در همایش WWDC 21 به معرفی آن پرداخت، macOS Monterey می باشد. این سیستم عامل که مختص لپ تاپ های مک می باشد، با بروزرسانی های جذاب و امکانات فوق العاده، برای عموم مردم معرفی شد.

پس از آنکه سیراف کالا به معرفی ios 15 و ipadOS 15 پرداخت، نوبت به آن رسیده است که به سراغ معرفی macOS Monterey برود. اگر مقاله های پیشین را خوانده باشید، حتما متوجه شده اید که بروزرسانی های انجام شده برای آن ها، در نقشه، موسیقی، امنیت، سهولت در انجام کار ها و . . . بوده است و در بخش های فوق، شاهد تغییراتی بوده ایم.

البته باید اعلام کنیم که تغییراتی هرچند کوچک در بخش سیری نیز اتفاق افتاده است که منجر به افزایش بهره وری آن شده است.

در ادامه می خواهیم راجع به macOS Monterey و تغییرات رخ داده در آن صحبت کنیم. اگر به این مبحث علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه مقاله ای که سیراف کالا آن را تهیه و تنظیم کرده است را از دست ندهید.

Airplay to mac از دیگر ویژگی های macOS Monterey - معرفی macOS Monterey در رویداد WWDC 21
Airplay to mac از دیگر ویژگی های macOS Monterey

مقدمه ای macOS Monterey

سیستم عامل جدید لپ تاپ های مک، با نام مانتری ( Monterey ) معرفی شده اند. این سیستم عامل امکان جدیدی دارد که به وسیله ی آن می توانید لپ تاپ های مک را با دیگر دستگاه های اپل مانند آیپد ها همگام سازی نمایید.

این همگام سازی بسیار جذاب است؛ زیرا باعث سهولت در انجام کار ها می شود. به عنوان مثال می توانید به راحتی و با ماوس یا کیبورد لپ تاپ، در دستگاه دیگر کار مورد نظر خود را انجام دهید و از چنین کاری، نهایت لذت را ببرید.

این ویژگی جذاب که Universal Control نام دارد، هنگامی جذاب می شود که می توانید با کنار هم قرار دادن تعدادی از دستگاه های اپل مانند کامپیوتر مک، مک بوک و آیپد و با استفاده از این ویژگی، آن ها را با هم مرتبط نمایید و تنها به وسیله یک ماوس یا کیبورد، ارتباطی کامل بین آن ها برقرار نمایید.

همچنین می توانید به وسیله کشیدن فایلی، آن را از دستگاه مورد نظر به دستگاهی دیگر منتقل سازید.

ویژگی جذاب همگام سازی بین چندین دستگاه به وسیله ی Universal Control - معرفی macOS Monterey در رویداد WWDC 21
ویژگی جذاب همگام سازی بین چندین دستگاه به وسیله ی Universal Control

ویژگی Airplay to Mac در macOS Monterey

یکی از ویژگی های جذابی که در macOS Monterey وجود دارد، قابلیت Airplay to Mac می باشد. به وسیله ی این قابلیت، کاربران قادر خواهند بود با انجام عملی در آیپد، انتظاراتی را در لپ تاپ مک خود داشته باشند.

به عنوان مثال کاربر می تواند با رسم نقاشی درون آیپد، آن را روی مک مشاهده کنند یا آهنگی روی آیپد اجرا شود و از بلندگوی مک، صدای آن را بشوند.

نگاه عمیق اپل به میان بر ها در macOS Monterey

اپل در ios 15 و ipadOS 15 نگاهی ویژه به میان بر ها داشته و این موضوع در macOS Monterey نیز وجود دارد. در این سیستم عامل، ویژگی های جذابی گنجانده شده است که هر کدام را می توان به عنوان یک میان بر جذاب، قلمداد کرد.

نکته ای که این میان بر ها را هیجان انگیز تر می کند، امکان شخصی سازی آن ها می باشد. این امکان بدین صورت است که کاربر مطابق با میل خود، آن را دستخوش تغییراتی می کند که به وسیله ی آن، انجام امور برای وی با سهولت بیشتری امکان پذیر می باشد.

میان بر ها، از دیگر ویژگی های موجود در این آپدیت می باشند 1024x576 - معرفی macOS Monterey در رویداد WWDC 21
میان بر ها، از دیگر ویژگی های موجود در این آپدیت می باشند

جمع بندی نهایی

در آخر باید بگوییم macOS Monterey پیشرفت هایی هرچند کوچک داشته است و در مقایسه با بیگ سور، دارای ارتقا هایی جذاب بوده است. اگرچه این پیشرفت ها در عین جذابیت، قدرتمند نیز می باشند اما نمی توان آن را در دسته ی بروزرسانی های بزرگ و غول آسا، گنجاند.

به عبارت دیگر به دلیل آپدیت جذابی که اپل در بیگ سور به این سیستم عامل آورد، مانع از آن شده که مانتری، یک آپدیت بزرگ قلمداد شود.

در ادامه ی مقالات که در پوشش مراسم WWDC 21 می باشد، سراغ ادامه ی موارد می رویم. اگر علاقه مند به آشنا شدن با سایر موضوعات ارائه شده در این مراسم دارید، حتما همراه سیراف کالا باشید تا به مطالب عمیق و جامع و جذابی از این بابت، برسید.

دیدگاهتان را بنویسید