ماشین لباسشویی و ترفند هایی برای افزایش طول عمر آن

ماشین لباسشویی ، از جمله دستگاه هایی هست که امروزه در هر خانه ای، یافت می شود. این محصول که یک بار سنگین و اساسی را از دوش افراد خانه علی الخصوص خانوم خانه، بر می دارد، دارای یک طول عمر مشخصی می باشد.

تاکنون فکر کرده اید که چگونه می توانید طول عمر ماشین لباسشویی را افزایش دهید؟ یا اصلا امکان دارد که طول عمر این وسیله، افزایش یابد؟

جواب این سوال، بله می باشد. با تعدادی از مراقبت ها و رسیدگی ها به این محصول، می توانید به راحتی بر طول عمر آن بیافزایید.

اگر دوست دارید که ماشین لباسشویی منزلتان، دارای طول عمر بیشتری باشد، حتما این مقاله که توسط تیم سیراف کالا تهیه شده را دنبال کنید و نکات آن را به خوبی رعایت کنید.

با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چگونه باید طول عمر ماشین لباسشویی را افزایش دهیم؟

اکثر مردم، انتظار دارند وسیله ای را که تهیه کرده اند، مانند روز اول پر قدرت و با کیفیت باشد. این امر در مواردی نادر، اتفاق نمی افتد؛ علت آن هم این می باشد که محصول، دارای مشکلات یا رسوباتی می شود که باعث عدم کارایی بهینه ی آن می شود.

ماشین لباسشویی، یکی از این دستگاه ها می باشد که بعد از مدت زمانی، بهره وری اولیه ی خود را از دست می دهد. این مشکل به دلیل پوسته پوسته شدن لباس ها، رسوبات موجود در آب، نوسانات برق و . . . به وجود می آید.

در ادامه می خواهیم به نکاتی ساده ولی مفید اشاره کنیم تا با رعایت آن ها، بتوانید بر طول عمر ماشین لباسشویی بیافزایید. اگر دوست دارید این نکات را بیاموزید، با سیراف کالا تا انتهای این مقاله ی جذاب، همراه باشید.

نکات مهم برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

– تعویض شیلنگ آب

بعد از مدتی استفاده کردن از ماشین لباسشویی، شیلنگ های انتقال آب را بررسی کنید تا از هرگونه ترک خوردگی، پارگی یا نشتی آن مطلع شوید. این امر موجب آن می شود که از هدر رفتن آب جلوگیری شود و دستگاه به صورت استاندارد، به کار خود ادامه دهد.

بررسی شیلنگ ماشین لباسشویی، باعث افزایش طول عمر آن می شود - ماشین لباسشویی و ترفند هایی برای افزایش طول عمر آن
بررسی شیلنگ ماشین لباسشویی، باعث افزایش طول عمر آن می شود

– فاصله ی مناسب

هرگز ماشین لباسشویی را به دیوار نچسبانید؛ زیرا این کار باعث می شود شلنگ های آب، فشرده شوند و به مرور زمان، از بین می روند. بنابراین حتما فاصله ای هرچند کم مانند 10 سانتی متر را بین دیوار و دستگاه، رعایت نمایید.

– تعویض فیلتر پرز

فیلتر پرز، وظیفه ی جمع کردن پرز ها و ذرات کثیف موجود بر لباس ها را دارد. بنابراین نیاز است به هنگام پر شدن آن، نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. در صورتی که فیلتر پرز را تعویض نکنید، به هنگام پر شدن ظرفیت آن، دیگر این وسیله قادر به جمع آوری پرز ها نخواهد بود و پرز ها در ماشین و لباس ها باقی خواهد ماند.

همچنین این امر باعث می شود طول عمر دستگاه به شدت پایین بیاید و به اجزا و موتور آن، صدماتی را وارد نماید.

– شستشوی مرتب

با ماشین لباسشویی مانند یک انسان با احساس رفتار کنید و بعد از مدتی، آن را به وسیله ی وسایل مناسب، بشویید. می توانید به وسیله ی آب داغ، سرکه، جوش شیرین و مقداری صابون، روی این محصول را تمیز نمایید تا از تجمع هرگونه مواد کثیف، جلوگیری نمایید.

ادامه ی نکات

– جرم گیری و رسوب زدایی

پس از هربار استفاده ای که از محصول کرده اید، بگذارید درب آن به مدت 30 دقیقه باز بماند تا علاوه بر خشک شدن آن، بوی نامناسب نیز از محفظه خارج شود.

همچنین از رسوب زدایی و جرم گیری واشر ها نیز غافل نشوید و پس از مدتی، نسبت به تمیز کردن آن ها نیز اقدام نمایید.

– استفاده از مواد شوینده مناسب

مواد شوینده ی متفاوتی امروزه در بازار وجود دارند که دارای برچسب قیمتی گوناگونی می باشند. هر شخصی متناسب با بودجه ای که دارد، اقدام به خرید یک نوع از آن می کند. در هنگام خرید مواد شوینده باید به این نکته توجه کنیم که موادی را انتخاب کنیم که از نظر قلیایی، سنگین نباشند.

مواد شوینده ای که دارای درصد قلیایی زیادی هستند، باعث می شوند قطعات ماشین لباسشویی در گذر زمان خراب و فرسوده شوند.

– رعایت ظرفیت مناسب

توجه به حجم و ظرفیت دستگاه، بسیار مهم است - ماشین لباسشویی و ترفند هایی برای افزایش طول عمر آن
بررسی شیلنگ ماشین لباسشویی، باعث افزایش طول عمر آن می شود

هر ماشین لباسشویی، ظرفیت خاص خودش را دارد و برخی از آن ها، 5 یا 7 کیلویی می باشند. باید در هنگام استفاده از این محصول، به مقدار ظرفیت آن توجه کرد و بیش از اندازه درون آن لباس قرار نداد.

توجه به ظرفیت و رعایت آن، باعث می شود فرآیند شستشو در بهترین حالت ممکن انجام شود و به ماشین یا لباس ها، آسیبی وارد نشود.

سوالات متداول درباره ی ماشین لباسشویی

– علت باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی چه می باشد؟

همانطور که در بالاتر به توضیح آن پرداخته ایم، این کار موجب خشک شدن دستگاه و خروج بوی نامطلوب از آن می شود تا در فرآیند بعدی، مشکلی پیش نیاید.

– آیا حجم پودر لباسشویی مهم است؟

بله؛ باید مناسب با میزان لباس های موجود، پودر لباسشویی را افزود. اگر بیش از اندازه یا کمتر بریزیم، موجب عملکرد نامطلوب دستگاه می شود.

– هر چند وقت یکبار باید فیلتر پرز را تعویض کرد؟

تعویض فیلتر پرز، بسیار مهم است و می تواند رابطه ای مستقیم در افزایش طول عمر ماشین لباسشویی داشته باشد. معمولا بسته به میزان استفاده از این دستگاه، می توان فیلتر پرز آن را تعویض کرد. توصیه ای که استاندارد است، می گوید به طور طبیعی باید هر ماه، این فیلتر تعویض شود ولی باز هم بسته به میزان استفاده از این دستگاه دارد.

تعویض به موقع فیلتر پرزگیر، باعث افزایش طول عمر این دستگاه می شود - ماشین لباسشویی و ترفند هایی برای افزایش طول عمر آن
تعویض به موقع فیلتر پرزگیر، باعث افزایش طول عمر این دستگاه می شود

سخن آخر

در این مقاله، سعی کرده ایم برخی از مهم ترین نکاتی که می تواند باعث افزایش طول عمر ماشین لباسشویی شود را بیان کنیم. اگر درون خانه این محصول را دارید و نگران کاهش عمر آن هستید، پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را خوانده و به نکات آن توجه نمایید تا بتوانید به راحتی، طول عمر این دستگاه را افزایش دهید.

امیدواریم از خواندن این مقاله در سایت سیراف کالا، لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید