لپ تاپ استوک چیست و چه نکاتی هنگام خرید آن، باید بدانیم؟

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و گرانی وسایل علی الخصوص لپ تاپ ها، افرادی زیادی روی به خرید لپ تاپ استوک می آورند. این لپ تاپ ها، اغلب از سری صنعتی می باشند و از کشور های اروپایی وارد کشورمان می شوند.

لپ تاپ استوک از جهات گوناگونی بهتر از لپ تاپ های نو می باشد. به عنوان مثال قیمت مناسب تر، کیفیت ساخت بالاتر و موجود بودن قطعات، از ویژگی های لپ تاپ استوک می باشد. در ادامه بیشتر با این مفهوم آشنا می شویم و نکاتی مهم در هنگام خرید این دسته از تجهیزات را یادآوری می نماییم.

بنابراین لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید.

واژه استوک و لپ تاپ استوک

شاید جالب است که بدانید در مفهوم جهانی این واژه، تفاوت های زیادی با مفهوم آن در ایران که به معنای کارکرده است، وجود دارد. این مفهوم کارکرده می تواند در مدت زمان کوتاه یا بلند باشد و بسته به نوع ظاهر و کارکرد آن یا گرید بندی آن، دسته بندی می شوند.

باید حتما قبل از خرید لپ تاپ استوک، نکاتی را بررسی کرد 1024x683 - لپ تاپ استوک چیست و چه نکاتی هنگام خرید آن، باید بدانیم؟
باید حتما قبل از خرید لپ تاپ استوک، نکاتی را بررسی کرد

درجه بندی یا گرید بندی نیز بر اساس پارامتر های مختلف می باشد و معمولا بر اساس ظاهر سالم و تمیز، گرید A و ظاهر نامناسب و ایراد های جزئی شامل زدگی یا رنگ پریدگی، دارای گرید های پایین تر را شامل می شود.

همچنین گرید های A نیز به دلیل داشتن ویژگی های ممتاز تر، در قلمروی لپ تاپ های گران قیمت جا دارند.

چه برند هایی از لپ تاپ استوک در بازار موجود می باشد؟

برند های مختلف و معتبری از نظر استوک در بازار وجود دارند که اغلب آن ها صنعتی می باشند. این لپ تاپ ها اغلب از نوع HP، لپ تاپ استوک Dell و لپ تاپ استوک Lenovo می باشند. لازم به ذکر است که لپ تاپ های صنعتی، اغلب دارای کیفیت بالایی می باشند و اکثر آن ها نیز دارای استاندارد های نظامی می باشند.

لپ تاپ استوک چه ویژگی هایی دارد؟

این دسته از لپ تاپ ها، معمولا دارای بدنه ای فلزی و محکم می باشند که در شرایط سخت نیز کمک یار مخاطب می باشد. این دسته از لپ تاپ ها، دارای پورت های متنوعی می باشند که معمولا در لپ تاپ های عادی، وجود ندارند.

از دیگر ویژگی های لپ تاپ استوک می توان به صفحه نمایش مات اشاره کرد که باعث می شود در محیط های پر نور شامل فضای باز، بتوان به راحتی با دستگاه کار کرد. همچنین وجود سنسور اثر انگشت به منزله ی وجود امنیت بیشتر نیز از دیگر ویژگی های این سری از لپ تاپ ها می باشد.

چرا باید لپ تاپ استوک بخریم؟

همانطور که اشاره شد، این لپ تاپ ها دارای مزایای جذابی می باشند که ممکن است هر شخصی را راغب به خرید آن نماید. لازم به ذکر است که این دسته از لپ تاپ ها دارای ویژگی های دیگری نیز می باشند. به عنوان مثال، اختلاف قیمت زیاد لپ تاپ استوک، باعث می شود افرادی زیادی به سمت خرید آن ها بروند.

گاهی اوقات ممکن است این اختلاف قیمت به چندین برابر نیز برسد. از دیگر مزایای این لپ تاپ ها میز کی توان به مقاومت بالای آن ها و کیفیت بالای ساخت آن ها اشاره کرد.

همین عوامل باعث می شود لپ تاپ استوک، طرفداران زیادی داشته باشد و بسیاری از افراد علاقه مند به خرید آن باشند. بنابراین لازم است نکاتی را در هنگام خرید، توجه داشته باشند. در ادامه با تعدادی از این نکات آشنا می شویم.

نکات مهم برای خرید لپ تاپ های استوک

اولین معیار یا ملاکی که باید در خرید لپ تاپ استوک به آن دقت نماییم، ظاهر، شکستگی، خط و خش و فرورفتگی می باشد. باید به دقت بررسی نماییم که لپ تاپ مورد نظر از هرگونه ضربه فیزیکی به دور باشد تا بتواند کارایی لازم را داشته باشد.

لپ تاپ استوک با مفهومی که ما در ایران آن را میشناسیم، تفاوت های زیادی دارد 1024x1024 - لپ تاپ استوک چیست و چه نکاتی هنگام خرید آن، باید بدانیم؟
لپ تاپ استوک با مفهومی که ما در ایران آن را میشناسیم، تفاوت های زیادی دارد

دومین نکته در هنگام خرید، توجه به بخش سخت افزاری آن می باشد. باید در نظر گرفت که یک لپ تاپ مناسب، لپ تاپی می باشد که بتواند به خوبی نیز های کاربر را پوشش دهد و از عهده ی برطرف کردن آن ها، بر بیاید.

نکته سوم در هنگام خرید، بررسی صفحه نمایش می باشد. باید به دقت صفحه نمایش لپ تاپ استوک را بررسی کرد تا از سالم بودن تمام پیکسل های آن، اطمینان حاصل کرد. این پیکسل ها با رنگ قرمز و مشکی بهتر قابل بررسی می باشند.

ادامه ی نکات

مورد بعدی، بررسی باتری لپ تاپ می باشد. باید به دقت بررسی کرد که آیا لپ تاپ دارای باتری سالم و با کارکرد مناسب می باشد یا خیر. این مورد را می توان به وسیله ی روشن کردن دستگاه و بررسی آن با نرم افزار در مدت 30 دقیقه، متوجه شد.

برای بررسی سلامت تجهیزاتی مانند کارت گرافیک و سی پی یو نیز می توانید از برنامه های متعدد بنچمارک استفاده نمایید تا از شدت کارکرد و میزان مقاومت آن ها، اطمینان خاطر کسب نمایید.

جمع بندی پایانی لپ تاپ استوک

به طور کلی مقایسه ی لپ تاپ استوک، آنچنان تفاوتی با لپ تاپ های عادی ندارد و هر کاربری باید برای خرید لپ تاپ استوک، همانقدر که برای لپ تاپ عادی وقت می گذارد، زمان کافی قرار دهد.

لپ تاپ های استوک، ارزش خرید بالایی دارند 1024x945 - لپ تاپ استوک چیست و چه نکاتی هنگام خرید آن، باید بدانیم؟
لپ تاپ های استوک، ارزش خرید بالایی دارند

عوامل مورد بررسی نیز مانند عوامل موجود بر روی لپ تاپ های عادی می باشد اما با تکاپو و بررسی عمیق تر.

علاوه بر موارد ذکر شده، باید بخش صدا، گارانتی، کیبورد و تاچ پد و تجهیزات جانبی دستگاه را نیز بررسی کرد تا یک خرید مطمئن و ارزشمند را داشته باشیم.

امیدواریم از خواندن این مطلب در سیراف کالا لذت برده باشید و این مقاله در رساندن مفهوم لپ تاپ استوک و نکات مهم برای خرید آن به شما کاربران گرامی، مفید و اثربخش بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید