قدرتمند ترین تبلت لنوو؛ Tab P11 Pro

به تازگی، لنوو از جدیدترین تبلت قدرتمند خود به نام P11 Pro رونمایی کرد. این تبلت میان رده بوده و طبق گفته ی لنوو، قدرتمند ترین تبلتی است که تا به حال لنوو آن را تولید کرده است. این تبلت در محدوده ی قیمتی آیپد پرو قرار دارد. در ادامه بیشتر با این تبلت جذاب آشنا می شویم و ویژگی های آن را به شما نشان می دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت P11 Pro

در طراحی این تبلت، لنوو از بدنه ی فلزی یکپارچه استفاده کرده که جنس آن از آلیاژ آلومینیوم می باشد و از نظر شباهت، به آیپد پرو و Tab S7 نیز مایل می باشد. اگر بخواهیم درباره ی ضخامت این تبلت حرف بزنیم، در ابتدا اندازه ی آن را اعلام می نماییم که 7.7 میلی متر می باشد و لنوو از آن به تعبیر Ultra Slim، یاد کرده است.

1 14 300x200 - قدرتمند ترین تبلت لنوو؛ Tab P11 Pro
Tab P11 Pro Lenovo

البته این تبلت در مقایسه با دو رقیب دیگر خود یعنی آیپد پرو و اس 7، دارای ضخامت بیشتر می باشد. اندازه ی صفحه نمایش این تبلت، 11.5 اینچ می باشد. نمایشگر این تبلت، از نوع OLED بوده و وضوح آن نیز به اندازه ی 2K می باشد که رزولوشنی در اندازه ی 2560 در 1600 می تواند تولید نماید. لنوو در P11 Pro، سعی کرده حاشیه ها را کمتر کند و این اندازه به مقدار 6.9 میلی متر رسانده که نسبت صفحه نمایش به تبلت، به 87% رسیده است.

P11 Pro، می تواند حداکثر 500 نیت روشنایی تولید نماید. همچنین ویژگی هایی نظیر HDR10 و Dolby Vision نیز در این تبلت پشتیبانی می شود. لنوو با قرار دادن 4 اسپیکر JBL در این تبلت، آن را مناسب تماشای ویدئو کرده است. ویژگی دالبی آتموس نیز باعث می شود هیجان تماشای ویدئو در P11 Pro، دو چندان شود.

بخش سخت افزار

لنوو برای این تبلت، از تراشه ی اسنپدراگون 730G استفاده کرده است. این تراشه می تواند قدرتمند باشد اما در مقایسه با تراشه ای که در تبلت رقیب یعنی Tab S7 به کار برده شده ( اسنپدراگون 865 پلاس ) ضعیف تر می باشد. البته این نکته را هم باید گفت که اگر قصد اجرای بازی یا برنامه های سنگین با این تبلت را ندارید، این تراشه به خوبی می تواند نیاز های شما را برطرف نماید و فقط در زمینه ی اجرای برنامه و بازی های سنگین، اندکی ضعیف می باشد. همچنین P11 Pro دارای دو نسخه می باشد که هرکدام، رم های 4 و 6 گیگابایتی دارند و حافظه ی داخلی که برای آن ها تدارک دیده شده، 128 گیگابایت می باشد.

دوربین تبلت P11 Pro

لنوو در بخش دوربین نیز برای این تبلت حرکت بزرگی انجام داده و در پشت و جلوی این دستگاه، دو دوربین قرار دارد. ابتدا بخش اصلی یعنی دوربین پشت را باهم بررسی می نماییم. در پشت این تبلت، دو دوربین قرار دارد که دوربین اصلی دارای لنز 13 مگاپیکسلی و دوربین دوم که اولتراواید می باشد، 5 مگاپیکسل می باشد. حال بخش سلفی آن را بررسی می نماییم. مانند پشت این تبلت، در جلو نیز از دو دوربین استفاده شده است که هر دو دوربین، دارای لنز های 8 مگاپیکسلی می باشند.

2 14 300x300 - قدرتمند ترین تبلت لنوو؛ Tab P11 Pro
نمای جلو و عقب P11 Pro

دوربین سلفی P11 Pro برای تشخیص چهره ی کاربر و حفظ حریم خصوصی، مناسب است. همچنین خلاقیتی جالبی که لنوو برای این تبلت در نظر گرفته، این است که دوربین های سلفی در امتداد طول تبلت قرار دارند که این امر باعث می شود این تبلت، ظاهر زیباتری داشته باشد.

اگر بخواهیم به حالتی دیگر دوربین سلفی این تبلت را توصیف کنیم، می توانیم بدین صورت توضیح دهیم که در حالت تایپ و landscape، دوربین ها در رو به روی شخص قرار می گیرند. ( درست مانند حالتی که بیشتر لپ تاپ ها از آن استفاده می نمایند )

باتری

شاید از بارزترین ویژگی های این تبلت، داشتن باتری بسیار قدرتمند باشد. لنوو درون این تبلت، یک باتری 8600 میلی آمپر قرار داده است که برای استفاده های روزمره، می تواند تا 15 ساعت به صورت مداوم، شارژ نگه دارد. از این جنبه، این تبلت بسیار قوی می باشد و می تواند خیال کاربر را از داشتن یک تبلت با مدت زمان زیادی شارژ، آسوده نگه دارد.

سایر ویژگی های P11 Pro

این تبلت برخلاف Tab S7، فاقد ویژگی نسل پنجم می باشد و از شبکه ی LTE، برخوردار می باشد. وای فای و بلوتوث 5 نیز در این تبلت قرار داده شده است.

همچنین طریقه ی باز کردن صفحه نمایش نیز به 2 حالت جذاب اسکن و تشخیص چهره و اثر انگشت از طریق کلید پاور، امکان پذیر می باشد.

از دیگر نکات قوت این تبلت، می توان به وسایل جانبی آن که در کنار آن تولید می شود، اشاره کرد. اولین وسیله ی جانبی این تبلت، قلم استایلوس 2 Precision Pen 2 می باشد که تجربه ی طراحی و استفاده ی روزانه از تبلت را برای کاربر، آسوده می نماید. قاب کلاسوری نیز دیگر وسیله ی جانبی این تبلت می باشد که برای محافظت و شکیل شدن تبلت، مورد استفاده قرار می گیرد.

3 14 300x300 - قدرتمند ترین تبلت لنوو؛ Tab P11 Pro
وسایل جانبی این تبلت

همچنین از این قاب به عنوان پایه ی نگهدارنده نیز استفاده می شود. شاید مهم ترین وسیله ای که در کنار این تبلت تولید می شود، کیبورد فیزیکی دارای تاچ پد باشد. این وسیله به محض متصل شده به تبلت، فعال می شود و می توان از آن به عنوان یک لپ تاپ، استفاده کرد. این کیبورد از طریق پین های POGO به تبلت متصل می شود و P11 Pro به حالت دسکتاپی درآمده که تجربه ی جذابی را به کاربر اهدا می نماید.

لنوو برای تمام این وسایل جانبی، برچسب قیمتی 100 دلار اضافه تر نسبت به قیمت تبلت در نظر گرفته است که اگر مقایسه ای با رقبای آن انجام دهیم، متوجه می شویم که P11 Pro، مناسب تر و به صرفه تر می باشد.

در حال حاضر این تبلت در ایران برچسب قیمتی 5 الی 6 میلیون دارد.

جمع بندی نهایی

همانطور که پیشتر عنوان شد، این تبلت دارای ویژگی های جذابی می باشد که ممکن است بسیاری از افراد علاقه مند به داشتن آن ها باشند. البته باید این نکته را حتما لحاظ کرد که در صورتی که مایل به انجام بازی یا استفاده از برنامه های سنگین نیستیم، به سراغ این تبلت برویم؛ زیرا این تبلت بیشتر برای مصارف روزانه در نظر گرفته شده و نباید از آن به عنوان یک تبلت یا کنسول بازی استفاده کرد. امیدواریم از خواندن این مقاله، لذت برده باشید.

4 300x197 - قدرتمند ترین تبلت لنوو؛ Tab P11 Pro
طراحی جذاب P11 Pro توسط Lenovo

دیدگاهتان را بنویسید