سیستم اینورتر و مزایای آن

اینورتر چیست و به چه معنایی می باشد؟

سیستم اینورتر به معنای معکوس کننده می باشد که در سیستم های دارای کمپرسور به معنای دور متغیر می باشد.

این سیستم بدین صورت می باشد که بسته به سرعت و دما و رطوبت تنظیم می شود و بر اساس آن کم یا زیاد می شود.

هنگامی که کمپرسور به دمای مناسب برسد،  به طور کامل خاموش نمی شود؛ بلکه فقط دوران آن کم می شود و سیستم با حداقل مصرف برق کار می کند و بنا به نیاز دوباره با دور بالا کار می کند.

اینورتر با تغییر فرکانس و ولتاژ برق این امکان را می دهد که مصرف برق کاهش یافته و تمام عملکرد دستگاه هوشمند می شود.

سیستم اینورتر به دلیل استفاده از گاز جدید 410 که با محیط زیست نیز سازگار است، باعث افزایش راندمان و بازده دستگاه می شود.

یکی از مزایای فوق العاده سیستم های اینورتر دار این است که باعث مصرف کمتر در بازه 25 الی 55 درصدی می شود؛ گرچه هزینه آن بیشتر است ولی مقرون به صرفه تر می باشد.

1 6 300x124 - سیستم اینورتر و مزایای آن
اینورتر، مزایای فوق العاده ای به منزل، اهدا می نماید

مزایای ویژه سیستم اینورتر نسبت به سایر سیستم ها

سیستم اینورتر با به همراه داشتن تکنولوژی روز دنیا توانسته است مزایای زیادی نسبت به سیستم های مشابه داشته باشد. این سیستم ها با قابلیت اتکا فراوان توانسته است مزایای فراوانی داشته باشد و بتواند گزینه مناسب تری برای خرید باشد. سیستم اینورتر در کولر های اسپلیت باعث کاهش مصرف نسبت به کولر های اسپلیت بدون اینورتر می شود. سیستم اینورتر در کولر ها باعث افزایش قیمت این دسته از کولر ها می شود ولی نسبت به مزایای و کاربرد های خاصی که دارد باعث می شود که کاملا این مبادله به صرفه ی خریدار باشد.

در کولر های گازی دارای سیستم اینورتر، سرعت رسیدن به دمای مورد نظر بسیار بیشتر از سیستم های بدون اینورتر می باشد.

این کولر های دارای سیستم اینورتر باعث می شود در بازه ی زودتر و با سهولت بیشتر به دمای مورد نیاز دست یابید.

هزینه ی تعمیر سیستم های اینورتر دار در مقایسه با سیستم هایی که بدون این تکنولوژی می باشند، به مراتب بیشتر است؛ زیرا این تکنولوژی بروز دنیا دارای پیچیدگی های خاص خود است که تعمیر آن کار سختی می باشد و شخص مورد نظر برای تعمیر باید دارای مهارت های خاص خود باشد.

آیا اینورتر، مصرف برق را کاهش می دهد؟

اگر بخواهیم به صورت درست و کارشناسانه به موضوع میزان کاهش مصرف برق در سیستم اینورتر اشاره کنیم باید ادعا نمود که تبلیغاتی که شرکتهای وارد کننده کولرهای گازی اینورتر مبنی بر کاهش مصرف برق 55 درصدی در این نوع کولرها دارند نه اثبات شده است و نه معقول به نظر می رسد. به طور مثال فرض کنید در ماههای تیر و مرداد که دمای هوا حتی به مرز 40 درجه هم میرسد و کولر شما و کمپرسور آن برای تأمین دمای هوای دلخواه و مطلوب مثلا 24 تقریبا بصورت دائم در حال کار می باشند، آیا سیستم اینورتر دار می تواند مصرف برق را به صورت چشم گیری کاهش دهد؟

به صورت کلی می توان این نوید را داد که سیستم اینورتر دار باعث افزایش سهولت می شود و انتخاب آن نسبت به سایر رقبا در اولویت انتخاب کنندگان می باشد.

3 6 300x159 - سیستم اینورتر و مزایای آن
تفاوت مدل اینورتر و فاقد اینورتر

سیستم اینورتر چگونه کار می کند؟

سیستم اینورتر با تنظیم گاز کولر و دور گردش کمپرسور، ظرفیتی که از دستگاه خارج می شود را بهینه می کند. وقتی دما توسط شخص روی کنترل دستگاه تنظیم می شود، دستگاه برای رسیدن به آن دما، دور موتور خود را تا حد مناسبی زیاد کرده و هنگامی که دمای محیط با دمای مورد نظر کاربر برابر شود، به کمپرسور دستور را ارسال می کند تا دور را به کمترین حد ممکن برساند و البته با افزایش دوباره دما دور کمپرسور نیز زیاد می شود تا دمای مورد نظر به دمای ایده آل برسد و تمام این مراحل توسط بُرد الکترونیک هوشمندی که در دستگاه تعبیه شده به کمپرسور فرمان و دستور داده می شود.

معایب کولر گازی اینورتر

هزینه زیاد این کولر گازی نسبت به سیستم های قدیمی تر کولر گازی به دلیل داشتن سیستم اینورتر می باشد که از معایب آن می باشد.

به دلیل اینکه تمامی برنامه های موجود در این سیستم کاملا دیجیتال است و توسط مادربرد مرکزی صادر میشود، در صورت بروز هرگونه مشکل برای این برد به هیچ عنوان امکان راه اندازی این سیستم نیست. بنابراین باید در نگهداری و نحوه ی نگهداری آن بسیار دقت کرد و تحقیقات لازم را به عمل آورد. همچنین می توان از متخصصین این حرفه نیز پرس و جو کرد تا پاسخ لازم و منطقی را بدست آورد.

پخش و توزیع خدمات و قطعات توسط شرکت تولید کننده می باشد که اگر از شرکتی که خدمات پس از فروش مناسبی در ایران ندارد خریداری شود امکان رو به رو شدن با مشکل برای تامین قطعات زیاد است بنابراین این قطعات خاص را باید از نمایندگی های معتبر در سراسر کشور تهیه کرد که داشتن نسخه ی اصل آن بسیار سودمند است که باعث خرابی دیرتر این سیستم پیشرفته می شود.

شرکت های معتبر در زمینه سیستم اینورتر

شرکت های پیش قدم در این عرصه، شرکت های پرآوازه ای نظیر سامسونگ، ال جی، هایسنس، میدیا و . . . می باشند. این شرکت های معتبر با ارائه این تکنولوژی علاوه بر افزایش کارایی محصولات خود، باعث افزایش رضایت استفاده کنندگان از محصولات خود نیز می شوند.

2 6 300x169 - سیستم اینورتر و مزایای آن
کولر اینورتر ال جی

نحوه ی تشخیص کولر گازی معمولی از کولر گازی اینورتر

بهترین روش برای اینکه سیستم اینورتر دار را اصل بخریم، این است که به مراکزی مراجعه کنیم که نمایندگی قانونی این شرکت ها بوده و ضمانت نامه خرید برایمان ارسال می کنند.  معمولاً شکل کولرهای اینورتر اصلی بسیار زیبا بوده و دارای بسته‌بندی قابل‌قبولی است که نسبت به نسخه های فیک و تقلبی قابل تشخیص اند اما مهم ترین روش تشخیص اصل با فرع، چک کردن برچسب فنی کولر گازی می باشد. برچسب فنی اطلاعاتی است که در قالب برچسب بر روی لوازم خانگی و الکترونیکی ثبت می شود تا نوع کارکرد . اطلاعات دستگاه به مخاطب ارائه شود.

معمولا آمپر کولر معمولی چیزی در حدود 12 آمپر می باشد در حالی که کولر دارای سیستم اینورتر چیزی در حدود 3.2 آمپر است و این باعث می شود که شما به راحتی بتوانید کولر اینورتر دار اصل را با غیر اصل تشخیص دهید و بتوانید خرید مناسبی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید